adexo3
۱۳۲۹۰۶۲
۲۲۷۳
۲۲۷۳
پ

با این وضعیت مالی مردم، چرا باید به بازیکنان این همه پول داده شود؟

استقلالی‌ها بعد از حواشی که یکی از اوباش تهران بر سر اولین تمرین این تیم ایجاد کرد باز هم درگیر حاشیه‌های خودساحته شدند!

روزنامه اعتماد: استقلالی‌ها بعد از حواشی که یکی از اوباش تهران بر سر اولین تمرین این تیم ایجاد کرد باز هم درگیر حاشیه‌های خودساحته شدند! مدیران این باشگاه سه، چهار روز پیگیر جذب دروازه‌بان اول پرسپولیس بودند و با امیدواری از جذب علیرضا بیرانوند می‌گفتند. اتفاقی که رخ نداد و در عوض با حضور مسعود ریگی یکی از گزینه‌های نکونام در باشگاه رقیب و امضای قرارداد با پرسپولیس، این مدیران شکست بدی در نقل ‌و ‌انتقالات مقابل سرخ‌ها متحمل شدند. هواداران استقلال که این روزها از وضعیت تیم‌شان ناراحت هستند تنها به جواد نکونام‌ امیدوارند. پس از استعفای امیری و کریمی حالا تمام ‌نگاه‌ها به سرمربی آبی‌ها است. نکونام در حاشیه تمرین تیمش گفته حاضر به استعفا نیست و با این شرایط سخت هم کارش را دنبال می‌کند اما همگان‌ می‌دانند با این وضعیت که به جز جذب مهرداد محمدی نه خبری از جذب بازیکن جدید است و نه تمدیدی‌ها تعیین تکلیف شدند نکو و استقلال آینده نامعلومی را

در پیش خواهند داشت. برای بررسی وضعیت استقلال سراغ محمد نوری یکی از پیشکسوتان این تیم را گرفتیم. نوری با ابراز نگرانی از وضعیت فعلی خواستار توجه بیشتر به تیمش شد. ماحصل گفت‌وگو با نوری را در ادامه می‌خوانید.

استقلال چند روزی معطل مذاکره با بیرانوند شد و از نقل و انتقالات عقب ماند . قبول دارید؟

درباره بیرانوند می‌خواستند یک‌ سر و صدایی به‌پا کنند و در مجموع خوشایند نبود که هواداران دوطرف وارد حاشیه شدند. کار ناشایستی از جانب هر

دو طرف بود. اصلا مشخص بود این انتقال اجرایی نمی‌شود. این نمایشی بود از جانب بیرانوند که دور از فرهنگ است.

البته بیرانوند یک طرف ماجرا بود و مدیران استقلال هم خیلی با پرداختن به این موضوع سر و صدا به راه انداختند.

وقتی پای مذاکره با یک دروازه‌بان ملی در میان است که در 80درصد قهرمانی پرسپولیس نقش داشته هر تیم دیگری باشد ‌وسوسه می‌شود اما این مبلغ نباید رسانه‌ای می‌شد و اصلا نباید این انتقال انجام می‌شد. استقلال با آن پول می‌توانست چند بازیکن بگیرد و دو تا بازیکنش را حفظ کند. اصلا این مذاکره اشتباه بود که هم باعث ناراحتی پیشکسوتان شد و هم هواداران. دو طرف اشتباه کردند و مقصر بودند.

نظر شما درباره استعفای مدیران استقلال چیست؟

نکونام که خواسته هواداران استقلال بود جذب شد اما بعد از حواشی که در اولین تمرین به وجود آمد شرایط خوبی به وجود نیامد. مقصر اصلی آن حواشی هم قائم‌مقام باشگاه بود. باید مدیریت می‌کرد. هم معاونت فرهنگی و هم قائم‌مقام ضعیف کار کردند. می‌گویند بنر من را زدند و من خبر نداشتم. دروغ می‌گویند‌. همه شرایط را خبر دارند. این حواشی از اینجا شروع شد. کریمی روند را می‌خواست مثبت ایجاد کند اما روند مدیریتی او هم تغییر کرد. سر هواداران را چند روز به جذب بیرانوند گرم کردند و روند نقل‌و‌انتقالات کند شد و همه این مسائل دست به دست هم‌ داد تا این وضعیت به وجود بیاید. با این حال نباید یک ‌نفر را مقصر بدانیم و درکل باشگاه باید این حواشی را مدیریت می‌کرد.

گویا پول زیادی ‌هم می‌خواستند به بیرانوند بدهند.

چرا باید ۸۰، ۹۰ میلیارد از بیت‌المال را به یک بازیکن بدهند؟ نباید این‌طور باشد و این پول‌ها باید مدیریت شود. به نظر من ۱۵ میلیارد هم زیاد است. حالا انتقاد دارم که چرا بیرانوند با پرسپولیس بسته؟ چقدر پول بی‌رویه دادند که آنجا بماند؟ این پول را می‌شود در آکادمی‌ها استفاده کرد. این پول‌های بی‌حساب و کتاب در فوتبال با توجه به وضعیت مالی مردم ‌آنها را ناراحت می‌کند. از طرفی اول فصل که می‌شود یک‌سری مشکلات برای استقلال هست و برای تیم دیگر نیست. تیم‌ دیگر ‌بازیکن ‌می‌گیرد و بازیکنان ‌خودش را حفظ می‌کند اما برای استقلال نیست و پول ‌ندارد.‌

فکر نمی‌کنید مشکل از جای دیگری باشد؟ به لحاظ هزینه طبق اسناد و آمار در فصل پیش استقلال بیشترین هزینه را کرده‌.

اعتقاد دارم باید نظارت کنند. پولی که هواداران دادند و سهام ‌خریدند. اما چرا باید آقای x هفتصد یا هفتصد و پنجاه میلیارد از این سهام غیر قابل برداشت، برداشت کند؟ قربانزاده هم در این زمینه ضعیف عمل کرد و حاشیه‌ها را بیشتر کرد. اما این پول‌ها که خرج شده بدهی به استراماچونی بود. بدهی به بازیکنان بود که باید بازرسی می‌آمد و نظارت می‌کرد اما هر مدیرعاملی آمده و رفته بعدش هیچ رسیدگی نشده و جوابگو نیستند. البته الان فوتبال ما را دلال‌ها می‌چرخانند.

از قربانزاده هم این روزها خیلی انتقاد می‌شود.

بله. از وزیر اقتصاد و دارایی هم خواستم که ایشان زیرمجموعه آنجا است که آقایان آن زمان که استقلال در کورس قهرمانی بود ایشان در شبکه‌های مختلف مشغول حاشیه‌سازی بود. الان هم مدت‌ها خبری از او نبود تا دوباره استوری می‌گذارد! باید جلوی این حاشیه‌سازی‌ها گرفته شود. باید ورود کنند و به او بگویند نباید حرف بزند تا تیم روند خوبش را پیدا کند.

درباره جدایی بعضی از بازیکنان استقلال چه نظری دارید؟ (بازیکنانی مثل محبی و قایدی)

بله. رقیب ما تمام مهره‌هایش را حفظ کرده اما ده روز همه را سر جریان بیرانوند سر کار گذاشتند. نکونام بابت این قضیه خیلی ناراحت است اما صبوری می‌کند، قایدی و سیلوا و محبی مهره‌های کلیدی تیم هستند و با جدایی آنها تیم ضربه شدیدی می‌خورد و بازیکن نیست که جایگزین اینها شود. ضعف باشگاه باعث ‌شد اینها بخواهند جدا شوند. استقلال از نقل و انتقالات خیلی عقب است. ان‌شاءالله که نکونام بماند. چون اگر من جای او بودم تحمل نمی‌کردم. در این وضعیت کار سخت‌تر از آن است که بشود تحمل کرد.

زمزمه‌هایی درخصوص برخی افراد به عنوان مدیرعامل جدید استقلال شنیده می‌شود. در این باره چه نظری دارید؟

اگر قرار است مدیری انتخاب شود باید مدیری بیاورند که پول بیاورد. اگر من و شما هم بگذارند و پول به ما بدهند می‌توانیم مجموعه را بچرخانیم. اما اگر بهترین مدیر دنیا هم بیاورند پول نباشد نمی‌تواند بچرخاند و‌ آش همین آش و کاسه همین کاسه است! پول باید تزریق شود تا مربی روی بازیکنی انگشت گذاشت بلافاصله با او قرارداد بسته شود. هر مدیری که بیاید پول نباشد با مشکل مواجه می‌شود. اما مدیر باید مورد‌ تایید هوادار و پیشکسوتان باشد. باشگاه با پیشکسوتان کمتر مشورت می‌کند که خیلی کار بدی است. به جای اینکه یک‌سری افراد را کنار زمین تمرین بیاورند و دعوا کنند به پیشکسوتان احترام بگذارد و دعوت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج