اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۳۱۴۴۱
۴۵۹۶
۴۵۹۶
پ

آخرین رقص؛ وداع غمبار با یک زوج افسانه‌ای

لوکا مودریج و تونی کروس برای دهمین فصل کنار هم بازی خواهند کرد و سپس باید منتظر وداع این دو اسطوره با پیراهن رئال و چه بسا دنیای فوتبال باشیم.

ورزش سه: آن‌ها دیگر نمی‌توانند کنار هم بازی کنند. وقتی تونی کروس در فصل گذشته به این ادعا که هر بار رئال می بازد مطرح می شود، پاسخ داد، لبخندی بر لبان تونی کروس نشست. «این چیزی است که زیاد گفته می شود، اما...» تونی این بار دیگر لبخند نزد و با یک ژست جدی واکنش نشان داد.

آخرین رقص؛ وداع غمبار با یک زوج افسانه‌ای

لوکا مودریچ در آنفیلد (برتری ۲-۵ رئال برابر لیورپول) پنهان نکرد که این نظریه او را آزار می دهد: «این من را آزار می دهد، زیرا به نظر می رسد که اکنون من و تونی نمی توانیم با هم بازی کنیم. واقعیت این است که برای مربی چنین بحثی وجود ندارد.»

کارلتو فصل گذشته در مورد تونی کروس و مودریچ گفت که آنها غیرقابل جایگزینی هستند و کمتر کسی شک دارد که وقتی آنها خوب باشند، به همین شکل ادامه خواهند داد و کار آنچلوتی این فصل هم تلاش دارد راهی پیدا کند تا با کروس و مودریچ، پتانسیل قوی خط هافبک خود در حفظ کرده و حتی بالاتر ببرد.

آخرین رقص؛ وداع غمبار با یک زوج افسانه‌ای

شروع یک همکاری رویایی

زوج مودریچ-کروس، میراثی در تاریخ رئال مادرید و فوتبال جهانی است. همکاری آن‌ها که اکنون با 308 بازی رسمی مشترک در مادرید  زوجی افسانه ای هستند،  در کاردیف و در سوپرجام اروپا (برد 2-0 مقابل سویا) متولد شد. بعد از آن در 25 آگوست 2014، در اولین روز لالیگا و برتری 2-0 مقابل کوردوبا این دو برای اولین بار در اسپانیا کنار هم بازی کردند.

    تاخیر کروس در حضور در تمرینات پیش فصل رئال به خاطر جام جهانی 2014 برزیل و مصدومیت ستاره کروات، باعث شد تا آنچلوتی نتواند روی هر دوی آنها به طور همزمان در بازی های پیش فصل و قبل از سوپرجام اروپا حساب کند.

    آن بازی مقابل کوردوبا با داوری خیل مانسانو، نقطه شروع واقعی برای موفق ترین زوج هافبک اروپا از زمانی است که با هم متحد شده اند. حالا آن‌ها فصل دهم را با هم شروع می کنند. این مسیر تاکنون با چهار قهرمانی چمپیونزیگ و در مجموع 20 عنوان قهرمانی همراه بوده است.

    در طی این سال ها کنار این زوج هافبک‌های زیادی بازی کرده اند که مهمترینشان کاسیمیر بود. امروز آنها توسط جوانانی خوش آتیه احاطه شده اند، توسط ستاره های جوانی که حال در کنار دو بازیکنی حضور دارند که الگوی آن‌ها بوده اند. در تیم های رقیب نیز نمی توان هیچ زوج پرافتخاری مثل کروس-مودریچ پیدا کرد.

 

آخرین رقص؛ وداع غمبار با یک زوج افسانه‌ای

 

پیری و زوکو، از بارسا تا بارسا

برای پیدا کردن دو هافبک در مادرید با مسیری مشابه کروس و مودریچ، باید سال ها به عقب سفر کرد. به طور خاص نزدیک به 60 سال پیش.

در تابستان 1964، پیری شروع به بازی با تیم اصلی رئال مادرید کرد، اما همیشه با تیمی که بازیکنان تعویضی را تشکیل می داد.

این در 4 نوامبر 1964 تغییر کرد، زمانی که رئال مادرید با پیری و زوکو در ترکیب یازده نفره، بارسلونا را 4-1 در برنابئو شکست داد. یک هفته بعد، دومین حضور آنها با هم، پیروزی 0-1 در متروپولیتانو برابر اتلتیکو بود.

این آغاز فرمولی برای خط هافبک مادریدی بود که توسط میگل مونیوز پیدا شد و در ادامه 10 فصل با هم آقایی کردند. آخرین رقص رسمی آنها با هم قرار بود در برابر همان رقیب قدیمی یعنی بارسلونا باشد و چه پایان بزرگی هم بود. در فینال جام حذفی، 29 ژوئن 1974، رئال مادرید 4-0 بارسا را شکست داد، در حالی که زوکو به جای گروسو در 5 دقیقه مانده به پایان بازی وارد زمین شد تا با هواداران وداع کند. پیری و زوکو هنوز یک بازی دیگر با هم داشتند. 28 آگوست 1974 از زوکو در بازی دوستانه رئال-پانتتینایکوس در برنابئو (3-0 رئال) به شکلی ویژه قدردانی شد.

آخرین رقص؛ وداع غمبار با یک زوج افسانه‌ای

کروس-مودریچ غیر قابل مقایسه

میراث بزرگ زوج زوکو-پیری جام قهرمانی باشگاه‌های اروپا 1966 و کامبک مقابل پارتیزان در بازی نهایی بود. البته نمی‌توان زوج پیری-زوکو را با زوج کروس-مودریچ قیاس کرد. کروس و مودریچ هنوز در اوج هستند و می توانند جوانان رئال را برای حضور در ترکیب ثابت به چالش بکشند. 

آخرین رقص؛ وداع غمبار با یک زوج افسانه‌ای

مودریچ به شکل واضح می داند که این آخرین فصل او در مادرید خواهد بود و مصمم است مثل یک قهرمان خداحافظی کند. لوکا می خواهد ثابت کند که او و کروس هنوز می توانند بهترین بازی ها را کنار انجام دهند. در این تلاش، لوکا و کروس متحدی بزرگ نیز دارند. کسی که چشم بسته به این زوج ایمان دارد و آنچلوتی نام دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج