adexo3
۱۳۳۱۶۴۸
۱۰۰۵
۱۰۰۵
پ

محمدخانی: مربیان الان دنبال بیزینس هستند!

زمان زیادی تا شروع فصل جدید بازی‌های لیگ برتر باقی نمانده و تیم‌ها مشغول یارگیری هستند.

روزنامه اعتماد: زمان زیادی تا شروع فصل جدید بازی‌های لیگ برتر باقی نمانده و تیم‌ها مشغول یارگیری هستند . در حالی که فوتبال ما هر سال به لحاظ بازیکن فقیرتر می‌شود بستن یک تیم قدرتمند برای پرسپولیسی‌ها که در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور دارند در اولویت است. اینکه چگونه می‌شود در این آشفته بازار و بی‌پولی به دنبال مهره‌های کارآمد بود یک چالش بزرگ پیش روی درویش است. با ناصر محمدخانی، یکی از پیشکسوتان بزرگ باشگاه پرسپولیس در خصوص وضعیت این تیم گفت‌وگو کردیم و البته در ادامه صحبت‌های‌مان به بحث تیم‌ ملی هم کشیده ‌شد! تیم ملی کشورمان که تا چند ماه دیگر باید در جام ملت‌ها حضور پیدا کند، اما به نظر نمی‌رسد با بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ گام به این مسابقات بگذارد. در این شرایط قابل پیش‌بینی است که تیم ملی با این وضع فعلی کار سختی مقابل تیم‌های مدعی همچون عربستان و کره و ژاپن و استرالیا خواهد داشت‌ . محمدخانی ضمن حمایت از قلعه‌نویی از تیم‌ ملی هم صحبت کرد که ماحصل گپ و گفت اختصاصی با او را در ادامه می‌خوانید.

نظر شما درباره عملکرد پرسپولیس در نقل و انتقالات چیست؟

عملکرد پرسپولیس تا اینجا خیلی خوب بود و دو، سه بازیکن خوب جذب کرده، اما‌ قبلا هم گفتم ‌این تیم در تمام خطوط نیاز به بازیکن دارد. از دروازه تا حمله باید این تیم ‌تقویت شود. با این‌ حال، یحیی بر اساس تفکراتش بازیکنانی را جذب کرده و فکر‌ می‌کنم‌ بازیکنان خوبی هم جذب کردند .

بیرانوند الان تنها دروازه‌بان تیم است. فکر می‌کنید رقیب او هم باید قوی باشد؟

گلر سطح بالا باید جذب کنند تا یک رقیب جدی برای بیرانوند باشد. در همه خطوط اگر رقیب جدی نباشد بازیکن هم‌پستی پیشرفتی نمی‌کند. باید یک دروازه‌بان در سطح پرسپولیس و ملی جذب شود تا هر دو در آمادگی کامل رقابت کنند.

یکسری بازیکنان مثل کامیابی‌نیا و نعمتی هم از تیم جدا شدند.

خب این دو چند سال برای تیم زحمت کشیدند و باید به آنها خسته نباشید گفت. در این مدت آنها زحمات زیادی را کشیدند و چند قهرمانی آوردند. به شخصه از آنها تشکر می‌کنم . تصمیم آقا یحیی بود که در این فصل در جمع پرسپولیس نباشد و چند بازیکن جدید جذب کند.

و آل‌کثیر هم که به سپاهان رفت.

عیسی هم مهاجم خوبی بود و مخصوصا در لیگ قهرمانان خیلی خوب عمل کرد و بعد با آن آسیب‌دیدگی یک مقدار از شرایط آرمانی دور شد. اما باز هم‌ با تمرینات خوب خودش را رساند و باز هم خوب کار کرد و تصمیم گرفت به سپاهان برود.

پرسپولیس باز هم مهاجم می‌خواهد؟

بله، الان فقط عبدی و زاهدی هستند و باید یکی، دو تا مهاجم دیگر جذب کنند. امسال پرسپولیس باید برای لیگ قهرمانان بسته شود تا قهرمان شویم، چون پنج، شش دوره متوالی قهرمان لیگ شدیم و دیگر هواداران فقط به لیگ فکر نمی‌کنند و انتظار دارند انگیزه اعضای تیم برای لیگ قهرمانان باشد. پس از دو دوره ناکامی در فینال آسیا باید تیمی شایسته برای قهرمانی آسیا ببندند.

تیم‌های عربستانی مهره‌های سرشناس زیادی را به این کشور آوردند. شرایط برای رقابت با آنها برابر نیست.

البته من با علی آقا پروین موافقم که گفت جذب بازیکنان بزرگ خارجی به تیم ملی کشور عربستان کمکی نمی‌کند، اما باشگاهی چرا. آنها با پول‌های آنچنانی بازیکن بزرگ می‌گیرند تا در رده باشگاهی موفق باشند، اما در تیم ملی آنها پیشرفتی صورت نمی‌گیرد.

پیش‌بینی شما از رقیبان پرسپولیس در راه قهرمانی در لیگ برتر چیست؟

خب سایر تیم‌ها که بیکار نمی‌نشینند . تیم‌هایی مثل سپاهان و استقلال و تراکتور و حتی گل‌گهر می‌توانند رقیب جدی پرسپولیس باشند. هر فصل کار سخت‌تر می‌شود، چون پول زیادی خرج می‌کنند و بازیکنان بزرگی جذب این تیم‌ها می‌شوند.

عدم تمدید با کریم باقری تا چه حد به ضرر پرسپولیس خواهد بود؟

کریم یک الگو برای بچه‌های جوان پرسپولیس است و از او حرف‌شنوی دارند، چون سال‌ها در این تیم و کاپیتان بوده و مورد احترام بچه‌هاست. او رابط بین بچه‌های تیم و یحیی یا مدیر باشگاه است . او بچه خوب و بی‌آزاری است که خیلی هم به دنبال مصاحبه کردن نیست و وارد حاشیه نمی‌شود. کریم باید به پرسپولیس برگردد.

درباره بیرانوند و مذاکراتش با استقلالی‌ها چه نظری دارید؟

بیرانوند شاید می‌خواست یک شوک به باشگاه وارد کند ولی علی بیرو به استقلال نمی‌رفت، چون سال‌ها برای پرسپولیس زحمت کشیده و قهرمانی آورده بود. آنها خانوادگی هم پرسپولیسی هستند. دیدید که ماند و تمدید کرد. امیدوارم مثل سال‌های گذشته برای تیم زحمت بکشد و همراه با سایر بازیکنان بتوانند تیم را قهرمان کنند.

درباره بریز و بپاش‌های بعضی از باشگاه‌ها که صدای خیلی‌ها را درآورده چه می‌گویید؟!

همه باشگاه‌ها بدهکار هستند جز آن باشگاه‌ها که دولت حمایت‌شان می‌کند. به نظر من باشگاه‌ها باید روی حساب و کتاب هزینه کنند یا به خصوص درباره خارجی‌ها دقت بیشتری به خرج دهند. برای مثال شما گولسیانی را ببینید واقعا خوب است و پارسال هم خیلی عالی کار کرد. قطعا یحیی هم او را با مطالعه و تحقیق جذب کرد. متاسفانه باشگاه‌های ما اکثرا بدهی دارند که بخش عمده‌اش به دلیل سوءمدیریت است.

در زمان شما هم باشگاه پرسپولیس به دنبال جذب بازیکنان خارجی بود؟

اصلا خارجی نداشتیم. پروین هر سه یا چهار سال دو یا سه بازیکن جذب می‌کرد. پرسپولیس همیشه ۱۴ تا ۱۵ بازیکن داشت که ۱۱ تا بازی می‌کردیم و ۳ یا ۴ بازیکن هم تعویضی. اما تمام این بازیکنان واقعا خوب بودند. مثل الان نبود که هر سال ۴ یا ۵ بازیکن می‌روند و چند تای جدید می‌آیند. ما وقتی پیراهن پرسپولیس را بر تن می‌کردیم، دوست نداشتیم آن را به زودی در بیاوریم. اما حالا الان یک بازیکن چند بار پیراهنش را عوض می‌کند.

کمی هم درباره تیم ملی صحبت کنیم. عده‌ای می‌گویند حداقل به لحاظ انجام بازی دوستانه شرایط برای ما خوب نیست.

کار ما در جام ملت‌ها خیلی سخت است . تیم‌هایی مثل ژاپن و کره و حتی عربستان فوتبال‌شان خیلی تغییر کرده اینها رقیبان جدی برای ما هستند و فدراسیون باید بهترین اردوها را برگزار کند و با بهترین تیم‌های اروپایی بازی کنیم .

اما مدت‌هاست که تیم‌های اروپایی به ایران نمی‌آیند.

می‌توانند در کشورهای دیگر یا خود آن کشور بازی کنند. مثلا در ترکیه با دیگر کشورها بازی کنند.

بعضی‌ها می‌گویند شاید با حضور مربی خارجی می‌شد راحت‌تر ارتباط برقرار کرد و با تیم‌های دیگر بازی کنیم.

مثلا کی‌روش چه تغییری در فوتبال به وجود آورد؟ جز اینکه سال‌ها تیم ‌ملی در اختیارش بود و فقط دوبار تیم ملی را به جام‌ جهانی برد که از گروه‌مان صعود نکردیم. هر مربی هم جای او بود همین می‌شد. آن هم با این همه هزینه‌ای که کردیم. اصلا او چه جامی را برد؟

پس اعتقاد دارید باید از قلعه‌نویی حمایت کرد؟

بله، همان امکاناتی که در اختیار کی‌روش گذاشتند باید به امیر هم بدهند تا بتواند تیم ملی را در جام‌ ملت‌ها موفق کند. او چندین سال است که سابقه مربیگری دارد و هر تیمی را هم گرفته موفق بوده. شما ببینید مثلا در گل‌گهر چقدر موفق بوده. معمولا تیمی که از لیگ یک می‌آمد لیگ برتر سال بعد سقوط می‌کرد، اما قلعه‌نویی گل‌گهر را در بین پنج تیم اول نگه داشت. او این تیم را متحول کرد و شاید امسال هم تا آخر می‌ماند یک جام می‌گرفت. او در گل‌گهر جوانگرایی هم کرد و بعد از رفتن او دیدید که این تیم دیگر نتیجه نگرفت.

برگردیم به لیگ. چرا تا این ‌حد به لحاظ داشتن ستاره در لیگ دچار کمبود شدیم؟

بمبی در لیگ ترکانده نشد، نه؟! در زمان ما مربیانی بودند که کاربلد بودند و زحمت می‌کشیدند مثل آقای ابوطالب یا مرحوم فرامرزی. اینها شعور فوتبالی بالایی داشتند و بازیکن را نگاه می‌کردند، می‌فهمیدند چه بازیکنی می‌شود. اول از همه سر تمرین می‌آمدند و آخر می‌رفتند. الان مربیان ما قربان‌شان بروم دیرتر از همه می‌آیند و زودتر کار را رها می‌کنند‌ و دنبال بیزینس هستند، اما مربیان قدیم با عشق کار می‌کردند. در چهره آن مربیان علاقه به کار موج می‌زد. الان تیم‌هایی مثل کشاورز و بانک ملی و... که بازیکن می‌ساختند، کجا هستند؟

قبول دارید انتخاب مربیان چرخشی هم باعث پسرفت لیگ ما شده؟

به دلیل رابطه است. ما این همه پیشکسوتان خوب و با دانش داریم که بیرون گود هستند، اما این چرخه ادامه دارد و همه‌ چیز شده رابطه‌بازی.

صحبت پایانی؟

تشکر از شما و امیدوارم پرسپولیس و تیم ملی موفق باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج