adexo3
۱۳۲۹۴۵۰
۹۵۲۲
۹۵۲۲
پ

پیغام تراکتور از ترکیه: ما آماده‌ایم شما چطور؟

تیم تراکتور با یک شروع خوب تمرینات را در ترکیه دنبال می‌کند. تراکتوری‌ها که با پاکو خمز فصل راضی‌کننده‌ای را پشت سرگذاشتند بر این باور بودند که اگر زودتر این مربی را به خدمت می‌گرفتند چه‌بسا مدعی قهرمانی هم می‌شدند.

فرهیختگان: تیم تراکتور با یک شروع خوب تمرینات را در ترکیه دنبال می‌کند. تراکتوری‌ها که با پاکو خمز فصل راضی‌کننده‌ای را پشت سرگذاشتند بر این باور بودند که اگر زودتر این مربی را به خدمت می‌گرفتند چه‌بسا مدعی قهرمانی هم می‌شدند. حال آنها با این ذهنیت به استقبال لیگ برتر می‌روند. باشگاه تراکتور که بیشتر امکانات یک باشگاه حرفه‌ای در ایران را برای بازیکنانش فراهم کرده است دیگر به چشم یک رقیب معمولی وارد مسابقات نمی‌شود بلکه ادعای قهرمانی دارد؛ یا حداقل اینکه می‌خواهد همچون بالانشینان برای کسب قهرمانی رقابت جانانه‌ای راه بیندازد. از این رو با چند تغییر در کادر اجرایی قصد دارد تیمی متفاوت روانه رقابت‌ها کرده و حتی در آسیا هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

اردو در حد تیم ملی

یکی از بهترین کمپ‌های ترکیه برای اردوی تیم تراکتور رزرو شده است و آنها زیر نظر خمز اسپانیایی شرایط خوبی را سپری می‌کنند. تراکتوری‌ها برای انتخاب کمپ تمرینی وسواس زیادی به خرج دادند و از آنجا که می‌دانستند خمز سختگیر است و در این مسائل با کسی شوخی ندارد، تلاش کردند یکی از بهترین کمپ‌ها را در استانبول در نظر بگیرند که شاید هم سطح کمپ‌های تمرینی تیم ملی باشد و البته زنوزی هم در این مورد به آنها چراغ سبز نشان داد. به این ترتیب نماینده باشگاه پس از بررسی کمپ‌های کشورترکیه، ۱۱ کمپ انتخاب کرد و پس از بررسی شرایط این ۱۱ کمپ و معیارهای خمز برای حضور در این اردو و البته در نظر گرفتن شرایط برگزاری بازی تدارکاتی کمپ فعلی را انتخاب کردند.

تراکتور که صبح و بعد از ظهر تمرین می‌کند، در این اردو در کمپ باشگاه فنرباغچه به مصاف اورنبورگ روسیه رفت که این دیدار درنهایت با تساوی سه بر سه به اتمام رسید. اردوی آماده‌سازی تیم‌ فوتبال تراکتور در ترکیه از ۱۲ تیرماه آغاز شد به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت و علاوه‌بر این دیدار یک بازی تدارکاتی دیگر هم در دستور کار این تیم قرار دارد. شرایط اردو راضی‌کننده است و بازیکنان با وجود سختی تمرینات سر ذوق آمده و نه‌تنها خسته نیستند که به‌شدت از این میزان از آماده‌سازی استقبال کرده‌‌اند.

هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه تراکتور در مورد رضایت اعضای تیم از اردوی ترکیه گفت: «ما تلاش کردیم اردوی خوبی تدارک ببینیم و اتفاقا از عملکرد تیم با‌خبریم. آنها به‌شدت در حال آماده‌سازی هستند و خود را برای حضور قدرتمند در لیگ و البته آسیا آماده می‌کنند. در حالی که آنها در اردو به سر می‌برند ما نیز در تدارک هستیم تا علاوه‌بر آمادگی برای لیگ برتر خود را آماده حضور در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا کنیم. طراحی لباس، آمادگی ورزشگاه و بسیاری موارد دیگر وجود دارد که از سوی باشگاه پیگیری می‌شود.»

نصیرزاده در حالی این موارد را مطرح کرد که تراکتور به‌عنوان چهارمین نماینده ایران، در مرحله‌ی پلی‌آف لیگ‌ قهرمانان آسیا، ۳۱ مردادماه سال جاری به مصاف برنده‌ دیدار دوتیم باشوندارا کینگز بنگلادش و شارجه امارات خواهد رفت.

پیغام تراکتور از ترکیه

یکی از بهترین اتفاقات برای خمز که در اردوی ترکیه رخ داد درخشش دوباره آلوز بود. این بازیکن یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی خود را با تراکتور پشت سرگذاشت و شاید خیلی‌ها منتظر افول او بودند اما اخباری که از ترکیه مخابره می‌شود حکایت از درخشش دوباره این بازیکن دارد.

ریکاردو آلوز که سال گذشته به‌عنوان یکی از خریدهای بزرگ تراکتور از غیرت قزاقستان به ایران آمد، در فصل اخیر لیگ برتر نمایش درخشانی ارائه کرد و در ۲۶ بازی به میدان رفت و توانست آمار جالب توجه ۱۳ پاس گل را به ثبت برساند تا به‌عنوان برترین پاسور فصل 1402-1401 فوتبال ایران معرفی شود. حالا نه‌تنها توقع از او بالا رفته که کارش هم سخت‌تر شده است؛ از این رو وقتی از ترکیه خبر می‌رسد که او همچنان پاس گل می‌دهد و یکی از آماده‌ترین‌ها نشان می‌دهد، یعنی روزهای خوب همچنان برای تراکتور یکی پس از دیگری از راه می‌رسند.

حالا صفا هادی و گوستاوو واگنین را به این موارد اضافه کنید. هر سه گل سرخ‌پوشان تبریزی را گوستاوو واگنین به ثمر رساند و با درخشش خیره‌کننده خود مانع از شکست تیمش شد. با جدایی عباس‌زاده و رضا اسدی تراکتوری‌ها به‌شدت نگران خط حمله تیم‌شان بودند. اما وقتی خمز از گوستاوو به جای پست هافبک میانی، به‌عنوان هافبک هجومی و بعضا مهاجم سایه مقابل اورنبورگ روسیه استفاده کرد توانست هت‌تریک کند.

لیست تراکتور بسته نشده است

تراکتور در یارگیری این فصل تقریبا خوب عمل کرد و در حالی که 16 بازیکن از دست داد ‌موفق شد نفرات خوبی به خدمت بگیرد. آنها در شلوغی بازار نقل و انتقالات هرچند با چند مهره سرشناس‌ به دلیل رقم درخواستی بالایشان به توافق نرسیدند، اما در یارگیری خوب عمل کردند. با توجه به نیاز خمز در چند پست مخصوصا دفاع و کمربند میانی نفراتی به خدمت تیم در‌آمدند که با‌تجربه بوده و کیفیت قابل قبولی هم دارند. حسین پورحمیدی، سعید آقایی، سیامک نعمتی، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، مهدی حسینی، مهدی شیری و ادیب زارعی بازیکنانی هستند که به خدمت تراکتور آمدند و حتی صحبت از حضور نفرات دیگر از جمله محمد نادری است. به این ترتیب هنوز این تیم تکمیل نشده و به این جمع نفرات دیگری هم اضافه می‌شود.

مدیرعامل باشگاه تراکتور در مورد اینکه آیا این نفرات هزینه سنگینی روی دست باشگاه تراکتور گذاشته‌اند به «فرهیختگان» چنین گفت: «نمی‌گویم این بازیکنان را با قیمت پایین گرفتیم اما هزینه زیادی هم نکردیم. بالاخره بازیکنان متوجه سقف موجود در قراردادها شدند و هر‌جا نشستند باید با همین شرایط مذاکره می‌کردند. در نتیجه وقتی با پیشنهاد ما مواجه شدند دیدند با توجه به رعایت سقف موجود چیزی کمتر از دیگر باشگاه‌ها هم نیستیم. همین باعث شد انتخاب خوبی داشته باشند و به تراکتور بیایند. بازیکنان به خوبی متوجه شرایط هستند و از انتخاب‌های خوب به راحتی عبور نمی‌کنند.»

تراکتور رو‌دست خورد

فراموش نکنیم تراکتور یک وینگر اسپانیایی هم به خدمت گرفت؛ آلوارو خیمنز که در تیم ایبیزا شاگرد خمز بود. قرار نیست پرونده بازیکنان خارجی این تیم با این یک بازیکن بسته شود. تراکتورها با پیشنهاد خمز چند بازیکن را مورد بررسی قرار دادند و حتی در این مورد چند جلسه هم پیش از اردوی ترکیه با سرمربی تیم‌شان داشتند اما هنوز در مورد به خدمت گرفتن این نفرات به جمع‌بندی نرسیده‌اند. البته تراکتوری‌ها که زمانی خود از پیشنهاد‌دهندگان جذب بازیکن خارجی بودند و حتی پیشنهاد دادند محدودیت‌ها در این زمینه کمتر شود حالا برای جذب خارجی‌های مد نظر خود تردید دارند. البته این اتفاق قابل پیش‌بینی بود؛ چراکه با وجود هزینه سرسام‌آور جذب بازیکن خارجی و البته قراردادهایی که نمی‌توان به دلار بست، جذب این نفرات سخت خواهد بود.

هوشنگ نصیرزاده در مورد ادامه روند یارگیری تیم تراکتور به ما گفت: «ما هنوز میل به جذب بازیکن خارجی داریم اما قیمت‌ها واقعا سرسام‌آور است. بازیکنان خوب پول خوب می‌خواهند که از توان ما خارج است. انتقال برخی بازیکنان خیلی گران تمام می‌شود. از این رو در صورتی که با بازیکنی بر سر مسائل مالی به توافق برسیم حتما اعلام می‌کنیم و در جذب چنین نفراتی درنگ نخواهیم کرد.»

تراکتور به غرامت کاوه نیاز دارد

یکی دیگر از مواردی که این روزها باعث تعجب همگان شد انصراف باشگاه تراکتور از شکایت علیه کاوه رضایی است. وقتی فدراسیون فوتبال ابطال شکایت باشگاه تراکتور از کاوه رضایی را اعلام کرد، به نظر می‌رسید که توافقی حاصل شده است. بیشتر تصورات این بود که باشگاه تراکتور با این بازیکن یا باشگاه سپاهان بر سر مبلغی توافق کرده و با دریافت پولی به‌عنوان رضایتنامه به او اجازه انتقال به سپاهان را داده است. موضوع اما اصلا اینگونه نبود. باشگاه تراکتور پیش‌تر به سپاهانی‌ها یا هر باشگاهی که کاوه رضایی را جذب می‌کرد هشدار داده بود که ممکن است جذب این مهاجم با خطراتی برای آنها نیز همراه باشد، اما سپاهان بدون توجه به این هشدار و با این ادعا که در مورد کاوه استعلام گرفته است ترجیح داد این بازیکن پر‌حاشیه را به خدمت بگیرد.

باشگاه تراکتور اما خود را در این موضوع محق می‌داند چراکه با دریافت غرامت از او، که مبلغ کمی نیست، می‌تواند بر مشکلات مالی فائق آمده و حتی بازیکن خارجی بگیرد. وی پیش از این و بعد از اینکه فسخ این بازیکن غیر‌قانونی اعلام شده و شکایتش از تیم استقلال رد شد، اعلام کرد که از او شکایت نمی‌کند اما می‌توانند به توافق برسند تا هم او ضرر نکند و هم باشگاه تراکتور به حق‌و‌‌حقوش برسد اما این بازیکن و وکلایش زیر بار نرفتند و حالا با سپاهان قرار داد بسته‌اند. شاید در واقع تراکتوری‌ها با این اقدام قصد دارند کاوه را تنبیه کنند؛ چراکه آنها بارها به او هشدار دادند و حتی ادعا کردند نمی‌خواهند باعث نابودی وی شوند اما هیچ چراغ سبزی از او ندیدند و درنهایت شکایت خود را پس گرفتند تا با ادله بیشتر شکایت کرده و این بازیکن و باشگاه سپاهان را نقره داغ کنند.

در همین رابطه نصیرزاده به ما گفت: «پس گرفتن شکایت اصلا به معنی انصراف ما نیست بلکه می‌خواهیم دوباره شکایت کنیم. ما هیچ ضرر و زیانی از این بازیکن یا باشگاه طرف قراردادش نگرفتیم و هیچ رضایتی حاصل نشده بلکه می‌خواهیم با جمع‌آوری مدارک بیشتر شکایت محکمی کرده و به حق و حقوق‌مان برسیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج