adexo3
۱۳۳۴۵۵۵
۱۷۴۲
۱۷۴۲
پ

خلیل‌زاده: برای ادای دین به تبریز آمدم

شجاع خلیل‌زاده می‌گوید باوجود باقی ماندن یک سال از قراردادش با الاهلی از این تیم جدا شده و به تراکتور آمده تا به این تیم ادای دین کند.

فوتبالی: شجاع خلیل‌زاده را باید یکی از مهم‌ترین خریدهای این فصل تراکتور دانست. بازیکنی که با تجربه‌ای بیشتر تصمیم گرفته دوباره به تراکتور بازگردد و این‌بار به عنوان کاپیتان تی‌تی‌ها وظیفه‌ای سنگین‌تر برعهده دارد. بر همین اساس گفتگویی نسبتا مفصل با خلیل‌زاده از مصدومیت این بازیکن گرفته تا ماجراهای سعید آقایی و بستن بازوبند کاپیتانی داشته‌ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

الاهلی قوی نبود و از این تیم جدا شدم

شجاع در ابتدای صحبت‌های خود دلیل بازگشت به فوتبال ایران را چنین توضیح داد: «واقعیت اینکه تیم الاهلی در قطر تیم چندان قدرتمندی نبود و در برخی پست‌ها بازیکنان خوبی در اختیار نداشت. همین موضوع و‌ نتایج تیم روی کار بازیکنانی مثل من و حسین کنعانی‌زادگان هم تاثیر می‌گذاشت. بر همین اساس در سالی که‌ منتهی به جام ملت‌هاست تصمیم گرفتم دوباره به لیگ برتر خودمان و یک تیم قوی ملحق شوم و انتخاب من باتوجه به تجربه‌ای که در تبریز داشتم، تراکتور بود.»

به تراکتور آمدم تا به این تیم ادای دین کنم

خلیل‌زاده مدعی است باوجود پیشنهاد از دیگر تیم‌های سابق خود، تراکتور را انتخاب کرده است: «من یک سال دیگر با الاهلی قرارداد داشتم ولی می‌خواستم جدا شوم. از ایران هم پیشنهادات بسیار خوبی داشتم، از تیم‌های سابق خود هم پیشنهاد داشتم و اینکه بگویند پیشنهادی نداشت، درست نیست. تراکتور را باتوجه به تجربه قبلی خودم که دو سال بسیار خوب را در این تیم‌ داشتم، انتخاب کردم. به نوعی خود را به تراکتور مدیون می‌دانم چرا که در یکی از سخت‌ترین دوره‌های فوتبال من به من خیلی کمک کرد و با این ‌تیم ‌اوج گرفتم. به تراکتور آمدم تا به نوعی ادای دین کنم و امیدوارم فصلی پر از موفقیت داشته باشیم.»

تراکتور جزو دو تیم پرامکانات لیگ است

مدافع تی‌تی‌ها شرایط تراکتور را نسبت به دوره قبلی حضور خود خیلی بهتر می‌داند: «زمانی که من در این تیم بودم، تراکتور خصوصی نبود و در بعضی مسائل مثل زمین‌ تمرین واقعا مشکل داشت. الان شرایط خیلی یهتر شده و تراکتور را می‌توان جزو ‌دو تیم با امکانات لیگ برتر قلمداد کرد. با این حال طرفداران همچون قبل حامی و عاشق تیم خود هستند. شما شاهدید که تی‌تی‌ها فصل گذشته آمار بیشترین حضور در استادیوم‌ها را ثبت کردند که این فوق‌العاده است و باعث دلگرمی ما می‌شود.»

بستن بازوبند کیانی مسئولیت بر گردن بازیکن می‌گذارد

مدافع ملی‌پوش تراکتور که گفته می‌شود کاپیتان اول این تیم در فصل آتی خواهد بود، در این رابطه چنین توضیح داد: «این موضوعی است که وظیفه من ‌را سنگین‌تر می‌کند. بستن بازوبندی که بر بازوی شخصی چون مهدی کیانی بوده، آسان نیست. من قبل آمدن به تیم با مهدی صحبت کردم و از وی بابت حضور در تیم مشورت گرفتم. کیانی بازیکن بسیار بزرگی است که نماد باشگاه تراکتور است. اینجا خانه اوست و وی باید دوباره به تراکتور بازگردد. بستن بازوبند در صورت صلاحدید باشگاه امانتی است که بر بازوی من است چرا که کاپیتان این تیم شخصی مثل کیانی بوده که با وی‌ همبازی بوده‌ام و خیلی دوستش دارم.»

مصدومیت داشتم ولی برای لیگ آماده‌ام

شجاع مصدومیت قدیمی خود ‌را تایید می‌کند ولی مدعی است برای حضور در بازی‌ها مشکلی ندارد: «من یک مصدومیتی داشتم که حتی به این دلیل به مسابقات کافا همراه با تیم ملی اعزام نشدم. ابتدا حتی شرایط تمرین نداشتم و به من گفته بودند باید استراحت مطلق کنم. بعد این استراحت و بعد قرارداد با تراکتور به تمرینات این تیم در تبریز اضافه شدم. این چیزی نیست که کسی از آن بی‌اطلاع باشد. بعد با نظر سرمربی و‌ باشگاه اردوی تیم را ترک کردم و سپس اضافه شدم و مشکلی برای شروع مسابقات ندارم و آماده‌ام.»

هواداران از سعید آقایی حمایت کنند

کاپیتان تراکتور از هواداران این تیم می‌خواهد که سعید آقایی را حمایت کنند: «راجع به بحث سعید می‌خواهم ‌صحبت کنم. سعید پسر تبریز و آذربایجان است. برخی اتفاقات که قبلا افتاده، هواداران باید به خاطر تیم آن‌ها را از یاد ببرند و حمایت کنند. سعید هم پشیمان است و چند بار هم عذرخواهی کرده است. من به این تیم خیلی امیدوارم و از هواداران می‌خواهم همه حمایت کنند. اصلا به حواشی و‌ کسانی که می‌خواهند به تیم ضربه بزنند توجه نکنند، این تیم مهره‌های خوبی دارد و می‌تواند موفق باشد.»

قول قهرمانی نه ولی تیمی در قواره قهرمانی هستیم

خلیل‌زاده تراکتور امسال را تیمی در قواره قهرمانی می‌داند: «هیچ کس در فوتبال نمی‌تواند قول قهرمانی دهد و من هم نمی‌توانم. می‌شود قول داد که‌ تمام تلاش خود ‌را برای موفقیت خواهیم کرد و بچه‌ها برای این‌کار پر از انگیزه هستند. اما از لحاظ مهره‌ای تیم را در قواره قهرمانی می‌بینم‌ و این تیم در صورت حمایت می‌تواند که در  قهرمان شود. حمایت هواداران و عدم توجه آن‌ها به حواشی بسیار مهم است. از تیم حمایت کنند چرا که نفرات خوبی جذب تراکتور شده‌اند. بخش خصوصی هدفش از هزینه کسب افتخار است، ما که نمی‌خواهیم‌ برای پنجم شدن بازی کنیم! هدف همه ما و عوامل باشگاه رسیدن به بهترین رتبه است.»

قرعه سخت هست ولی ما تراکتوریم

شجاع در پایان‌ راجع به قرعه سخت ابتدای فصل تیمش و‌ کار با پاکو‌ خمز‌ صحبت کرد: «قبول دارم که بازی‌های ابتدایی سخت است. سپاهان تیم بسیار خوبی جمع کرده و‌ پرسپولیس هم‌ با حفظ نفرات اصلی و اضافه کردن بازیکنان جدید تیمی مدعی است. با این‌ حال ما هم‌ تراکتوریم و تیمی که می‌خواهد ‌موفق شود، باید از پس هر شرایطی بربیاید. راجع به آقای خمز هم‌ باید بگویم‌ که ایشان ‌مربی ‌بسیار خوبی است. قبل از آمدن به تیم‌ راجع به ایشان پرس و‌جو‌ کرده‌ام. سبک بسیار تماشاگرپسندی‌ دارند‌ که باید به ایشان زمان داد و‌ معتقدم که ایشان سرمربی توانمندی هستند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج