اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۳۴۵۸۹
۳۵۵۲
۳۵۵۲
پ

جانشین بیرانوند از پرسپولیس دور شد!

در فاصله کمتر از دو هفته تا شروع لیگ بیست و سوم، تکلیف دروازه‌بان ذخیره پرسپولیس هنوز روشن نیست.

ورزش سه: در فاصله کمتر از دو هفته تا شروع لیگ بیست و سوم، تکلیف دروازه‌بان ذخیره پرسپولیس هنوز روشن نیست. حالا هواداران پرسپولیس اهمیت حضور احمد گوهری را درک می‌کنند. دروازه‌بانی که اگرچه در طول فصل تنها یک بازی فیکس انجام داد اما نقطه اطمینان‌بخش قرمزها روی نیمکت بود و باعث می‌شد تا هواداران پرسپولیس کمتر نگران مصدومیت یا محرومیت شماره یک باشند.

حالا بعد از جدایی او، باوجود آزادشدن یک سهمیه بازیکن بزرگسالان، قرمزها با خلا دروازه‌بان ذخیره مواجه هستند. در اردوی پرسپولیس مهرشاد اسدی و امیررضا رفیعی، دو دروازه‌بانی هستند که به عنوان یار ذخیره در بازیهای دوستانه ایفای نقش کرده‌اند اما آنها هیچ شباهتی به دروازه‌بان موردنظر یحیی گل‌محمدی برای جانشینی بیرانوند ندارند.

به نظر می‌رسد موقعیت کنونی پرسپولیس شباهت جالبی به ابتدای لیگ شانزدهم دارد که الکساندر لوبانف از جمع سرخپوشان جدا شد تا تیم برانکو دروازه‌بان ذخیره نداشته باشد. در همان روزها برانکو به سراغ سهمیه خارجی خود رفت و بوژیدار رادوشویچ را از لیگ مجارستان به خدمت گرفت. بازیکنی که سالها نقش گلر ذخیره را برای علیرضا بیرانوند ایفا کرد و در مجموع عملکرد خوبی هم داشت.

این ایده‌ای است که چند روز پیش به ذهن ننکا و متعاقبا یحیی گل‌محمدی هم رسید. با این حال چند مشکل قابل حل و چند مشکل غیرقابل حل وجود داشت. نخست اینکه سهمیه بزرگسالان پرسپولیس پر شده و تنها راه قرمزها جذب دروازه‌بان خارجی زیر ۲۳ ساله است که البته ننکا به یحیی اطمینان داد از برزیل می‌تواند گزینه موردنیاز را به خدمت بگیرد. دوم اینکه پرسپولیس برای استخدام دروازه‌بان ذخیره خارجی ملزم به صرف هزینه دلاری بود اما با این حال و با تعیین سقف بودجه ۲۰۰ هزار دلاری، این مسئله نیز حل شد.

جانشین بیرانوند از پرسپولیس دور شد!

اما چالش سوم، ایده پرسپولیس را به بن بست رساند: مقررات خرید بازیکن خارجی. بر اساس قوانین جدید، بازیکنان خارجی به خدمت گرفته شده، باید در 60 درصد بازیهای فصل به میدان بروند و در غیر این صورت سهمیه آنها برای فصل جدید باطل می‌شود.

به عبارتی اگر دروازه‌بان خارجی کمتر از 18 بازی در لیگ برتر انجام دهد، سهمیه او برای فصل جدید باطل می‌شود. این نکته‌ای است که برای وحدت حنانوف، شهاب زاهدی و حسین کنعانی هم وجود دارد و آنها نیز اگر کمتر از 18 بازی انجام دهند، سهمیه فصل آینده خود را از دست رفته می‌بینند.

بنابراین ممکن است پرسپولیس برای فصل جدید سه سهمیه خود را از دست بدهد که با خرید بازیکن خارجی این عدد به 4 بازیکن می‌رسد و به همین دلیل هم یحیی از تصمیم خود برای جذب گلر خارجی صرف‌نظر کرده و قصد ندارد یک سهمیه خود را به این شکل از دست بدهد.

به عبارتی اگر این اتفاق هولناک برای قرمزها رخ دهد، علاوه بر اینکه دو لژیونر / خارجی در لیست مازاد قرار خواهند گرفت، امکان جذب لژیونر جدید نظیر سعید عزت‌اللهی نیز در فصل آینده از بین خواهد رفت.

حالا باید دید در روزهای آینده باشگاه پرسپولیس چه تصمیمی خواهد گرفت و آیا در بازار داخلی دروازه‌بان زیر 23 سال جذب می‌کند یا مجبور به مازاد کردن یک بزرگسال برای استخدام دروازه‌بان می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج