۱۳۳۴۷۸۷
۳۴۸۹
۳۴۸۹
پ

سردار: آلونسو به پاسپورت من نگاه نمی‌کند

سردار آزمون می‌گوید ملیت ایرانی او باعث نشده که سرمربی بایرلورکوزن نگاه متفاوتی به او داشته باشد.

ورزش سه: سردار آزمون می‌گوید ملیت ایرانی او باعث نشده که سرمربی بایرلورکوزن نگاه متفاوتی به او داشته باشد.

سردار آزمون که در حال حاضر فوتبال خود را زیر ژابی آلونسو در بایرلورکوزن دنبال می‌کند، در مدت حضور خود در فوتبال اروپا با سرمربیان مختلفی تجربه کسب کرده است؛ از قربان بردیف که تجربه حضور در تراکتور را هم در کارنامه خود دارد تا سرگی سماک و جراردو سیوانه.

ستاره تیم ملی ایران که خود را مدیون قربان بردیف می‌داند، در گفتگو با آنتن درباره سرمربیان خود و تاثیر آنها بر روی فوتبالش صحبت کرده است. او همچنین در بخش‌هایی از این مصاحبه به تمجید از ژابی آلونسو و برخورد او با بازیکنان پرداخته و یکی از دلایل موفقیت او را برخورد مناسب با اشتباهات بازیکنان دانسته است.

سردار در ابتدا به سرمربی خود در روبین کازان اشاره کرد و گفت: در بین سرمربیان من، قربان متفاوت بود و خیلی به من کمک کرد. من در ورزشم مدیون قربان بردیف هستم. او در شرایط سخت دست من را گرفت و خیلی هوای بازیکنان را داشت اما اگر بخواهم از قربان بردیف یک نکته کلیدی بگویم این است که من خیلی خوب از او تاکتیک را خیلی خوب یاد گرفتم. یاد گرفتن تاکتیک خیلی برای بازیکن سخت است و شما باید بدانی زمانی که در حین بازی سیستم تغییر می‌کند، آن مربی از تو چه می‌خواهد. من تاکتیک را به نوعی از آقای قربان بردیف یاد گرفتم.

سردار: آلونسو به پاسپورت من نگاه نمی‌کند

او همچنین درباره مدت حضور بردیف در تراکتور که به نوعی باعث ارتقای این تیم شد، گفت: من هم فکر می‌کنم قربان باعث ارتقای تراکتور شد. خوراک قربان این است که تیمی را بگیرد و به آن سر و سامان بدهد. او در روسیه به همین موضوع معروف بود و همه هم این را می‌دانند. ضمن اینکه او خیلی معرفت داشت و برای بازیکن معرفت می‌گذاشت و پشت بازیکنان بود.

سردار در ادامه عنوان کرد: مربی دوم من سماک بود و می‌توانم بگویم او شخصیت قهرمانی داشت و تیم زنیت را هم برای قهرمانی می‌بست و خودش هم یک شخصیت قهرمانی درست می‌کرد و دوست داشت همه بازی‌ها را ببرد. در لورکوزن هم سیوانه مربی بسیار بادانشی بود و او هم در کار تاکتیکی و فاز هجومی خیلی تاثیرگذار بود. در مورد ژابی آلونسو باید بگویم نتیجه‌گیری در اولین سال ورود به مربیگری در سطح بوندسلیگا کار خیلی است ولی او کارش را خیلی بلد بود و می‌دانست چطور با بازیکنان صحبت کند و اشتباهات داخل زمین‌شان را به آنها نشان بدهد. از نظر من ژابی آلونسو می‌توانست اشتباهات بازیکنان را درک کند و کاری کند که بازیکن در تیم احساس راحتی کند.

سردار در ادامه در خصوص نحوه ارتباط ژابی با بازیکنان گفت: ژابی در تمرینات با ما انگلیسی صحبت می‌کند و در کنفرانس مطبوعاتی کمی آلمانی صحبت می‌کند و با بازیکن اسپانیایی‌مان هم اسپانیایی حرف می‌زند ولی در‌ مجموع تمرکزش روی انگلیسی صحبت کردن است. او سعی می‌کند واقعا به بازیکنان کمک کند و این یک نکته مثبت برای ما بازیکنان است ولی روی سه زبان مسلط است. ما هیچ مترجمی نداریم و همه انگلیسی بلد هستند و هیچ مشکلی ندارند.

سردار: آلونسو به پاسپورت من نگاه نمی‌کند

او در واکنش به اینکه ممکن است سرمربی در ذهن خود نگاه متفاوتی به بازیکنان ایرانی داشته باشد و با سایرین بهتر ارتباط برقرار کند، گفت: من بعید می‌دانم که ژابی آلونسو از دید دیگری نگاه کند، چون تا الان صداقت خودش را نشان داده است و دیده‌ام هر بازیکنی را که حقش باشد، داخل زمین می‌گذارد. من تابع تصمیم سرمربی هستم. درست است که گاهی سلیقه‌ای می‌شود و هر چقدر هم که خوب باشی، مربی با شما حال نکند و در ترکیب نگذارد اما این متفاوت است؛ من بعید می‌دانم ژابی آلونسو اینطور باشد و طبق صحبت‌هایی هم که اخیرا شده است، دوست داشت من در لورکوزن بمانم و امیدوارم به اعتمادی که به من می‌کند، پاسخ بدهم.

آزمون همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره نقش مدیر ورزشی در تیم‌های آلمانی توضیح داد: مدیر ورزشی ما با همه بازیکنان نزدیک است. سیمون [رولفس] خودش فوتبالیست بوده و یکی از بزرگان لورکوزن است. اگر بخواهم درباره خودم حرف بزنم باید بگویم تا همین الان هم واقعا به من کمک کرده است و هر زمانی که به مشکل خوردم، نفر اول سیمون بوده که آمده دست من را گرفته و صحبت کرده است. ما هر روز در تمرینات او را می‌بینیم و دفترش هم در همان باشگاهی است که در آن‌ تمرین می‌کنم. خیلی آسان و هر زمانی که دل‌مان بخواهد می‌توانیم با او حرف بزنیم.

نکته جالب اینکه از ژابی آلونسو، ستاره سابق رئال مادرید و سرمربی فعلی بایرلورکوزن که از زمان حضور در این تیم عملکرد خوبی داشته و توجهات را به سمت خودش جلب کرده است، به عنوان یکی از نامزهای هدایت رئال مادرید نام برده می‌شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج