اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۳۵۱۶۹
۱۴۲۷
۱۴۲۷
پ

پرسپولیس همچنان ناکام در جذب مهاجم خارجی

پرسپولیس بعد از کسب دو جام در فصل گذشته نتوانست در تعطیلات میان فصل آن‌طور که باید در شروع به‌موقع تمرینات و بستن یک تیم ایده‌آل چندان موفق عمل کند و این مساله بدون شک در آینده و مخصوصا لیگ قهرمانان آسیا به ضرر سرخپوشان پایتخت تمام خواهد شد.

فرهیختگان: پرسپولیس بعد از کسب دو جام در فصل گذشته نتوانست در تعطیلات میان فصل آن‌طور که باید در شروع به‌موقع تمرینات و بستن یک تیم ایده‌آل چندان موفق عمل کند و این مساله بدون شک در آینده و مخصوصا لیگ قهرمانان آسیا به ضرر سرخپوشان پایتخت تمام خواهد شد. در شرایط فعلی شاید همه نگاه‌ها متوجه استقلال و عملکرد خیلی ضعیف این باشگاه در فصل نقل و انتقالات باشد اما واقعیت امر این است که پرسپولیس به‌عنوان تیمی که قرار است از اعتبار فوتبال ایران و خودش در آسیا دفاع کند کمبودهایی دارد که اگر برای رفع آن به‌زودی اقدام نکند روزهای سختی در انتظارش خواهد بود. یک نگاه کلی بر آنچه در یکی دو ماه اخیر در پرسپولیس گذشت نشان می‌دهد که این تیم برخلاف سال گذشته، نه در نقل و انتقالات و نه در آماده‌سازی موفق عمل نکرده است.

ورودی‌ها و خروجی‌ها

پرسپولیس قبل از اینکه دور جدید تمرینات خود را شروع کند شهاب زاهدی و مسعود ریگی را به خدمت گرفت و بعد از چند روز هم محمدحسین کنعانی‌زادگان به جمع سرخپوشان اضافه شد. اما در سوی دیگر سیامک نعمتی، عیسی آل‌کثیر، احمد گوهری، شیخ دیاباته، کمال کامیابی‌نیا و لیاندرو پریرا به هر دلیل از جمع سرخپوشان جدا شدند. در واقع پرسپولیس خروجی‌هایش دو برابر ورودی‌هایش است که بخشی از این مساله بدون شک بی‌ارتباط با کم شدن سهمیه بزرگسالان و حذف سهمیه زیر 25 سال تیم‌ها و اضافه شدن نام بازیکنانی مثل مهدی عبدی، محمد عمری و وحدت هنانوف به لیست بزرگسالان پرسپولیس نبوده است. لیست بزرگسالان این تیم در حال حاضر حتی با خروج 6 بازیکن و ورود 3 بازیکن همچنان پر است و در چنین شرایطی سرخپوشان هر بازیکنی در رده بزرگسالان جذب کنند باید نام آن را جایگزین یکی دیگر از نفرات تیم‌شان کنند.

خط قرمز روی برنامه‌های یحیی

یحیی گل‌محمدی بعد از اتمام فصل پیش در اظهارنظری اعلام کرد اگر قرار باشد در پرسپولیس بماند برای فصل پیش رو کارش از هر زمان دیگری سخت‌تر خواهد بود. او به این دلیل چنین ادعایی را مطرح کرد که می‌دانست تیمش باید در شهریور ماه جاری بعد از 2 سال وارد مسابقات لیگ قهرمانان شود و با تیم‌هایی رقابت کند که این روز‌ها حتی به دنبال جذب بازیکنی در حد امباپه هستند! در همین راستا یحیی یک برنامه آماده‌سازی کامل به اتفاق دستیارانش برای سرخپوشان طراحی کرد. او خواست تمرینات آماده‌سازی تیمش از 5 تیر ماه با حضور تمامی نفراتی که قراردادشان باید تمدید می‌شد و همچنین نفرات جدید، استارت بخورد. اما نه‌تنها تمرینات با 10 روز تاخیر آغاز شد بلکه برخی بازیکنان تازه‌وارد و تمدیدی‌ها نیز چند روز بعد از شروع تمرینات اضافه شدند. یحیی در برنامه‌ای که به باشگاهش ارائه داده بود یک اردوی دو هفته‌ای در ترکیه و انجام سه بازی دوستانه با تیم‌های خارجی را برنامه‌ریزی کرده بود که ابتدا به وی اعلام کردند اردوی تیمش به 10 روز کاهش یافته و در ادامه دو روز دیگر هم کم شد و وقتی قرار شد سرخپوشان برای اردوی 7 روزه راهی ترکیه شوند، یحیی ترجیح داد این اردو را لغو و در همین تهران تمرینات آماده‌سازی تیمش را طراحی کند تا بیشتر از این زمان را از دست ندهند. لغو این اردو حسابی یحیی را عصبانی کرد از این جهت که او هیچ یک از برنامه‌هایش طبق روال پیش نرفت و آن‌طور که باید نتوانست تیمش را برای فصل پیش رو آماده کند. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های او این بود که تیمش بتواند سه بازی دوستانه با تیم‌های خارجی داشته باشد تا شاگردانش قبل از ورود به لیگ قهرمانان شرایط رویارویی با تیم‌های خارجی را پیدا کنند که این اتفاق رخ نداد. سرمربی پرسپولیس بعد از این ماجرا چند وقتی است که سکوت اختیار کرده، علی‌رغم اینکه از لغو اردو خیلی ناراحت بود.

امید یحیی به ننکا

یحیی به قوانین لحاظ شده برای فصل جدید رقابت‌های لیگ اعتراض داشته و دارد. اعتراض او به کاهش سهمیه بزرگسالان تیم‌ها و حذف سهمیه زیر 25 سال است که باعث شد سرمربی پرسپولیس برای جذب بازیکنان مدنظرش با مشکل کمبود جا مواجه شود. در همین راستا یحیی تصمیم گرفت احمد گوهری دروازه‌بان بزرگسال خود را با انتقال قرضی به آلومینیوم اراک، از لیست خارج کرده و بتواند یک دروازه‌بان زیر 23 (محمدرضا خالدآبادی) را جایگزین او کند تا از این طریق یک جای خالی در لیست بزرگسالان تیمش برای جذب محمدحسین کنعانی‌زادگان باز شود. از این رو یحیی از باشگاه پرسپولیس خواست مقدمات حضور خالدآبادی را در جمع سرخپوشان فراهم کند اما تعلل این باشگاه در جذب این دروازه‌بان باعث شد یحیی با چالش جدیدی مواجه شود. او حالا مجبور است یا به دروازه‌بان جوان دیگری اعتماد کرده و او را کنار بیرانوند قرار دهد یا اینکه دروازه‌بانی با شرایط سنی زیر 23 سال از خارج کشور استخدام کند. در این ماجرا هم سرمربی پرسپولیس با وجود دلخوری از باشگاه سکوت اختیار کرده اما بعید نیست همین روزها سکوتش را بشکند. یحیی خیلی امیدوار است که ننکا دستیار برزیلی‌اش بتواند یک دروازه‌بان زیر 23 سال خوب برای پرسپولیس پیدا کند.

مهاجمان خارجی که یکی یکی رد می‌شوند

یحیی برای تقویت تیمش در خط حمله نیز تصمیم دارد که یک مهاجم نوک به خدمت بگیرد. در همین راستا ایجنت‌های زیادی در دو هفته گذشته مهاجم به باشگاه پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی معرفی کردند. همه این نام‌ها از سوی یحیی به دستیارانش رسید و آنها عملکرد یکی دو فصل اخیر این بازیکنان را به‌طور دقیق بررسی کردند. در حال حاضر هیچ یک از این نفرات نتوانسته‌اند نظر یحیی را جلب کنند. در این میان نام‌های زیادی هم از سوی ایجنت‌ها در فضای مجازی مطرح شده که به نوعی به پرسپولیس وصل شده‌اند. حتی هواداران پرسپولیس بابت عدم جذب آنها هم گلایه‌هایی داشته‌اند که یکی از اطرافیان گل‌محمدی در این مورد به «فرهیختگان» گفت: «واقعیت امر اینکه عده زیادی از بازیکنان معرفی شده فصل بدی را به دلایل مختلف سپری کرده‌اند و نمی‌توانستیم در مورد آنها ریسک کنیم. تعدادی هم قیمت‌های بسیار بالایی داشتند که اگر می‌خواستیم آنها را جذب کنیم آن وقت سقف باشگاه شکسته می‌شد و صدای ملی‌پوشان هم درمی‌آمد. مساله دیگر اینکه بعد از عملکرد ضعیف پریرا با وجود کارنامه نسبتا خوبی که داشت یحیی ترسیده است و با وسواس زیادی بازیکن انتخاب می‌کند. واقعیت این است که ما برای جذب مهاجم خارجی، هم باید شرایط مالی باشگاه را در نظر بگیریم، هم اینکه بازیکنی نیاید که دستمزدش بیشتر از ملی‌پوشان تیم باشد. در بازار نقل و انتقالات مهاجمان خوب و با سابقه بالای دو میلیون دلار قیمت دارند که جذبش برای باشگاه ممکن نیست. مهم‌تر از همه اینکه مهاجم مدنظر باید فصل خوبی را در تیم سابقش سپری کرده و آمار گلزنی خوبی هم داشته باشد. به‌خاطر همین مساله تاخیر زیادی در انتخاب مهاجم به وجود آمده اما با این حال تا قبل از شروع فصل گل‌محمدی حتما به یک گزینه رسیده و نام او را به باشگاه معرفی خواهد کرد.»

تردید یحیی درمورد هنانوف

پرسپولیس برای جذب مهاجم خارجی مجبور است که یکی از بازیکنان بزرگسالش را از لیست خارج کند، مگر اینکه یحیی بتواند در خط حمله و دروازه، 2 بازیکن زیر 23 سال برای تیمش پیدا کند که در آن صورت شرایط خیلی سخت خواهد شد. اما در این میان وحدت هنانوف مورد توجه چند تیم لیگ برتری از جمله گل‌گهر قرار گرفته است. همان‌طور که پیش از این در خبرها داشتیم باشگاه سیرجانی حاضر است پول خوبی را برای رضایتنامه او به پرسپولیس بدهد. این بازیکن یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و اگر الان فروخته نشود فصل آینده به‌عنوان بازیکن آزاد جدا خواهد شد. در همین راستا رضا درویش از فروش هنانوف به‌شدت استقبال می‌کند اما یحیی در این زمینه تردید دارد. هنانوف بازیکن چندپسته برای یحیی به شمار می‌رود و در صورت جدایی او یحیی برای پست دفاع باید روی علیرضا بابایی جوان به‌عنوان ذخیره دانیال اسماعیلی‌فر حساب کند. در چنین شرایطی طبیعی است که یحیی به این راحتی مجوز جدایی هنانوف را صادر نکند. مخصوصا اینکه این بازیکن تجربه بازی در لیگ قهرمانان را هم دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج