اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۳۸۶۴۶
۲۶۶۲
۲۶۶۲
پ

عربستانی‌های «ترسناک» به آسیا می‌آیند

برخلاف نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، عربستانی‌ها با توپی پر و انبوهی از ستاره پا به فصل جدید مسابقات می‌گذارند. به گزارش فوتبال ۳۶۰، بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از ۱۷ مرداد به صورت رسمی با برگزاری دیدارهای انتخابی، آغاز خواهد شد.

روزنامه شرق: برخلاف نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، عربستانی‌ها با توپی پر و انبوهی از ستاره پا به فصل جدید مسابقات می‌گذارند. به گزارش فوتبال ۳۶۰، بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از ۱۷ مرداد به صورت رسمی با برگزاری دیدارهای انتخابی، آغاز خواهد شد. مسابقات دور گروهی اما از ۲۷ شهریور شروع می‌شود و فوتبال ایران سه نماینده قطعی به نام‌های پرسپولیس، سپاهان و نساجی مازندران خواهد داشت. تراکتور هم باید در بازی‌های انتخابی به موفقیت برسد تا بتواند تعداد تیم‌های ایرانی را به عدد چهار برساند. یکی از نکات مهم این دوره از رقابت‌ها حضور پرقدرت نمایندگان عربستان است. آنها نیز مانند ایران با (۱+۳) نماینده در بازی‌ها حاضر شده‌اند. الاتحاد، الهلال و الفَیحاء سه تیمی هستند که به صورت مستقیم جواز حضور در دور نهایی را به دست آورده‌اند و النصر برای صعود به مرحله گروهی باید در بازی‌های انتخابی و پلی‌آف شرکت کند. با وجود این در صورت صعود احتمالی این تیم، احتمال رویارویی نمایندگان ایران و عربستان بسیار زیاد خواهد بود. حال نگاهی به مهم‌ترین خریدهای تیم‌های عربستانی در پنجره تابستانی نقل‌وانتقالات می‌اندازیم.

النصر: النصر برای صعود به دور گروهی باید در بازی پلی‌آف به مصاف برنده جدال تیم‌های شباب ‌الاهلی امارات و الوحدات اردن برود. آنها بعد از جذب کریستیانو رونالدو، در پنجره تابستانی این فصل سه خرید بزرگ را به ثبت رساندند. مارسلو بروزوویچ کروات از اینترمیلان به خدمت گرفته شد. الکس تلس، فول‌بک برزیلی که به صورت قرضی در سویا مشغول به بازی بود، راهی عربستان شد. سکو فوفانای ساحل عاجی نیز بعد از ترک لانس به عضویت النصر درآمد. در این بین نباید از داوید اوسپینای کلمبیایی در درون دروازه و اندرسون تالیسکای برزیلی غافل شد. قیسلاین کونان، دومین بازیکن ساحل عاجی زرد و آبی‌ها به حساب می‌آید. البته که به تازگی به این جمع پرستاره سادیو مانو هم اضافه شده است.

الهلال: قهرمان دو دوره قبل لیگ و همچنین فاتح جام پادشاهی در فصلی که گذشت، یکی از مدعیان اصلی بردن لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. آبی‌های پرافتخار ریاض برای اینکه از رقبای خود جا نمانند، خریدهای بزرگی را در پنجره تابستانی انجام دادند. کالیدو کولیبالی، مدافع مشهور و سنگالی چلسی یکی از مهم‌ترین خریدهای نمایندگان عربستان در این تابستان داغ به‌حساب می‌آید. روبن نوس، هافبک پرتغالی وولورهمپتون دیگر ورودی آنها بود. سرگی میلنکوویچ‌ساویچ، ستاره صربستانی لاتسیو و مالکوم برزیلی را هم فراموش نکنید. در کنار این دو عنصر تهاجمی، الهلال درصدد جذب یک مهاجم بزرگ است اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است. آنها در ترکیب خود پیش از این بازیکنان خارجی دیگری هم داشتند که اسامی آنها عبارت‌اند از آندره کاریو (پرو) و میشل (برزیل).

الاتحاد: برنده دوره قبل لیگ حرفه‌ای عربستان بازگشتی شکوهمندانه به سطح اول فوتبال آسیا داشت. شاگردان نونو اسپریتو سانتو با انبوهی از ستاره پا به لیگ قهرمانان می‌گذارند. بدون تردید کریم بنزما، مهم‌ترین خرید شوالیه‌های نجد در این فصل است. ستاره رئال مادرید در همین روزهای ابتدایی با گل‌هایش حسابی برای هواداران الاتحاد دلبری کرده است. در کنار او باید از دیگر تازه‌واردِ فرانسوی نماینده عربستان یاد کنیم. انگولو کانته‌ای که چلسی را ترک کرد تا پا به عربستان بگذارد. این هافبک باتجربه در میانه میدان تنها نیست و حالا می‌تواند زوجی جذاب با فابینیو بسازد. ژوتای پرتغالی و ۲۴ ساله را هم به این لیست اضافه کنید. وینگری که سابقه حضور در تیم‌های بنفیکا، وایادولید و سلتیک را در کارنامه خود دارد. ایگور کورونادو (برزیل)، عبدالرزاق حمدالله (مراکش)، رومارینیو (برزیل)، مارسلو گروهه (برزیل)، طارق حامد و نورالدین البحّار (مصر) دیگر مهره‌های خارجی زرد و مشکی‌ها به شمار می‌روند.

الفیحاء: دیگر تیم عربستانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا الفیحاء است. تیمی گم‌نام که فاتح جام پادشاهی در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ شد. آنها برخلاف تیم‌های شناخته‌شده عربستانی هزینه زیادی را برای حضور در این دوره از مسابقات انجام ندادند. در لیست این تیم شاهد حضور شش بازیکن خارجی هستیم که هیچ‌کدام شناخته‌شده نیستند. آنتونی نواکائمه (نیجریه)، ویکتور روئیس (اسپانیا)، گویکو سیمیروت (بوسنی‌وهرزگووین)، ریکاردو ریلر (برزیل)، ولادیمیر استویکوویچ و میلان پاوکوف (صربستان) بازیکنان غیرعربستانی تیم یازدهم فصل پیش عربستان محسوب می‌شوند که احتمالا می‌توانند به محبوب‌ترین تیم عربستانی برای دیگر تیم‌های حاضر در مسابقات تبدیل شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج