اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۳۹۰۳۰
۲۸۸۵
۲۸۸۵
پ

پاشنه‌آشیل تیم نکونام در آستانه شروع لیگ

استقلالی‌ها چند روز دیگر و در شروع لیگ برتر در حالی به مصاف صنعت‌ نفت آبادان خواهند رفت که برای نکونام هنوز در روی همان پاشنه‌ای می‌چرخد که در ابتدای کار با آن مواجه بود.

فرهیختگان: استقلالی‌ها چند روز دیگر و در شروع لیگ برتر در حالی به مصاف صنعت‌ نفت آبادان خواهند رفت که برای نکونام هنوز در روی همان پاشنه‌ای می‌چرخد که در ابتدای کار با آن مواجه بود. واقعیت این است که بعد از جدایی نفراتی مانند محبی، قایدی و سیلوا؛ بازیکنانی باکیفیت آنها جذب تیم نشده‌اند و از سوی دیگر نیز وعده‌های مدیریت برای جذب بازیکنان خارجی که نکونام درخواست داده تا به امروز راه به جایی نبرده و کماکان تلاش‌ها برای تحقق این امر ادامه دارد. در همین راستا و به‌منظور آماده‌سازی استقلال برای برگزاری دیدار اول مقابل صنعت نفت آبادان، شاگردان نکونام در آخرین دیدار تدارکاتی خود به مصاف تیم دسته اولی آریوی اسلامشهر رفتند که این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

حال اینکه کم‌و‌کیف این دیدار به چه شکلی بوده و تیم فوتبال استقلال در فاصله کمتر از یک هفته مانده به آغاز لیگ برتر در چه شرایطی قرار دارد، محور سوالی بود که شاهین صمدیان، دستیار جواد زرینچه که سابقه مربیگری در استقلال در زمان حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا را هم در کارنامه دارد به «فرهیختگان» این طور پاسخ می‌دهد: «استقلال در این دیدار از همه بضاعت خود استفاده کرد و ما هم در مقابل این تیم عملکرد قابل قبول و خوبی را به نمایش گذاشته و بازی پایاپایی را ارائه دادیم. در این دیدار مشکلی که بیشتر از هرچیزی به چشم می‌آمد ضعف اساسی استقلالی‌ها در خط حمله بود. در واقع بعد از جدایی عناصر هجومی این تیم و بازیکنانی نظیر قایدی و محبی که در طول فصل گذشته اتفاقا نفرات تاثیرگذاری هم بودند، همچنان جایگزین‌های مناسبی جذب تیم نشده‌اند و این موضوع روی روند کار تیمی استقلال در خط حمله تاثیر منفی خود را گذاشته است. این بچه‌ها سال گذشته روی سرعت، تکنیک و خلاقیتی که داشتند بار تهاجمی تیم را به دوش کشیده و به فاز تهاجمی استقلال بسیار کمک می‌کردند و به نظر من اگر وضعیت به همین شکل پیش برود نبود این دو نفر امسال می‌تواند به این تیم در فاز هجومی ضربه وارد کند، این در حالی است که هنوز بازیکنانی باکیفیت این دو نفر جذب تیم نشده‌اند. طی صحبت‌هایی که در حین بازی با اعضای کادرفنی استقلال داشتیم دغدغه اصلی آنها جذب حداقل دو مهاجم خوب و طراز اول است.»

وی ادامه داد: «در خطوط عقب‌تر زمین به‌خصوص در میانه زمین، شرایط برای استقلال بهتر است. در هر صورت در بخش هافبک، تمامی نفرات این تیم حفظ شده‌اند و بچه‌هایی که در خطوط عقب‌تر زمین به این تیم اضافه شده‌اند تا حدودی می‌توانند بار تیم را بردارند اما مهم‌ترین و حساس‌ترین نقطه‌ای که سال گذشته نقطه‌قوت این تیم بود ولی امسال تا این جای کار به نقطه‌ضعف این تیم تبدیل شده است، به فاز هجومی این تیم مربوط می‌شود.»

بازیسازی از عقب زمین استقلال به خوبی صورت می‌گیرد

با وجود جدایی نفرات تاثیرگذاری مانند دو وینگر بوشهری و مدافع برزیلی استقلال، سایر نفرات دیگر این تیم حفظ شده‌اند. در این بین اگرچه نکونام همچنان اصرار و تاکید ویژه‌ای به جذب مهره‌های هجومی داشته و چند بازیکن خارجی را به باشگاه معرفی کرده است اما اگر بخواهیم خوشبینانه به استقلال فصل جدید نگاه کنیم حفظ شاکله اصلی تیم به‌خصوص در خط میانی می‌تواند یک نقطه‌عطف و حسن بزرگی برای این تیم باشد. حال اینکه با این وضعیت باز هم می‌توان به استقلال در فصل جدید امیدوار بود یا خیر، صمدیان در این خصوص معتقد است: «صد در صد امیدوارم. در هر صورت استقلال تیم بزرگی به شمار می‌رود ضمن اینکه از هواداران خیلی خوبی نیز برخوردار است. استقلال حتی می‌تواند روزهای بحرانی را هم پشت سر گذاشته و این‌طور نیست که برخی مشکلات، این تیم را به چالش کشیده و مثلا تا رده ششم و هفتم پایین ببرد. در هر صورت من معتقدم این تیم برای فصل جدید هم بین 3 تیم برتر جدول قرار گرفته و کماکان برای قهرمانی شانس داشته و مطرح خواهد بود. به هر حال استقلال تیم بزرگی به شمار می‌رود و همیشه برای قهرمانی و کسب سهمیه آسیا مدعی بوده است.»

وی درباره نقاط قوت استقلال ادامه داد: «فکر می‌کنم در خط دفاعی این تیم می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. خط دفاعی این تیم خوب بود و کار بازیسازی را از عقب خوب انجام می‌دادند. هم روی پاس‌های کوتاه و هم بلند کار بازیسازی به نحو مطلوبی انجام شده؛ هرچند این تیم در خط هجومی خیلی خوب کار نکرد. در خط میانی هم نفرات ما بازی پایاپایی را مقابل حریف به نمایش گذاشتند. همچنین خط هافبک این تیم هم چربش خاصی نسبت به بازیکنان ما نداشت اما در مجموع خط دفاعی این تیم را بهتر از سایر خطوط دیدم.»

تاثیر منفی جدایی قایدی و محبی

با وجود آنکه مربی سابق استقلال معتقد است این تیم در کارهای هجومی ضعیف عمل کرده است و از سوی دیگر اگرچه نکونام به حق اعتقاد دارد که باید بازیکنان خارجی هرچه سریع‌تر جذب شوند اما این سوال به وجود می‌آید که آیا همین نفرات فعلی مانند مطهری، یامگا، محمدی، برزگر و بابایی نمی‌توانند در فاز هجومی بار این تیم را در فصل جدید به دوش بکشند؟

البته برای پاسخ به این سوال باید تا آغاز رسمی مسابقات صبر کرد اما صمدیان در این خصوص می‌گوید: «این نفرات هم می‌توانند اما همان‌طور که گفتم با یک درصدی کمتر و پایین‌تر. خلاقیت و نبوغی که قایدی داشت یا قدرت پابه‌توپ و تکنیکی که محبی داشت، قطعا این دسته از بازیکنانی که از آنها نام بردید به آن شکل و به آن کیفیت نمی‌توانند کار را برای استقلال دربیاورند. البته بعضا شنیده می‌شود مثلا محبی و قایدی بازیکن بازی‌های بزرگ نبودند اما این را در نظر بگیرید که شاید در تک بازی یکی دو بار این اتفاق بیفتد اما فراموش نکنید امثال این بازیکنان طی سال‌های قبل کیفیت و قابلیت‌های خود را نشان داده بودند. لیگ برتر فقط بازی دربی نیست بلکه شما باید 30 بازی را انجام بدهید که 2 تای آن بازی با پرسپولیس است. اما آنها در سایر بازی‌ها باکیفیت و تاثیرگذار نشان دادند.

شاید نکونام مجبور بوده بسته بازی کند

استقلال در فصل جدید با تغییرات عدیده فنی مواجه شده است. به جای مربیان خارجی، جواد نکونام به استقلال بازگشته و حالا باید منتظر خروجی تفکرات تاکتیکی این سرمربی در فصل جدید باقی ماند. هرچند بسیاری اعتقاد دارند شاید او از سبک و روش کی‌روش در مربیگری پیروی کرده و به مانند تیم‌های سابق خود با سبک دفاعی استقلال را در فصل جدید ارنج کرده و راهی میدان کند.

صمدیان در این خصوص به «فرهیختگان» می‌گوید: «نکونام مربی جوان، انرژیک و صاحب سبکی به شمار می‌رود. با توجه به رزومه و سابقه خوبی که دارد می‌تواند در استقلال موفق باشد. فکر می‌کنم که وی انتخاب خوب و شایسته‌ای برای استقلال باشد و طی دو سه ماه آینده می‌تواند این موضوع را در تیم جدیدش هم نشان بدهد. حال اینکه او ادامه‌ دهنده راه کی‌روش است و این موضوع یعنی سبک دفاعی می‌تواند به ضرر استقلال تمام شود. من معتقدم عناصر و شرایط تیمی مثل استقلال به‌مراتب با عناصری که برای او در تیم فولاد و سایر تیم‌های قبلی برایش کار می‌کردند، فرق دارد. شاید آنجا مجبور بوده بسته‌تر بازی کند اما در استقلال اگر می‌خواهید بازی را ببرید باید با شکل بازی قشنگ این کار را بکنید تا هوادار راضی شود. به همین دلیل نکونام چه بخواهد و چه نخواهد مجبور است تیمش تهاجمی بازی کند و این روش بازی را در پیش بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج