adexo3
۱۳۳۹۷۱۵
۵ نظر
۲۵۹۹
۵ نظر
۲۵۹۹
پ

فنونی‌زاده: نفهمیدیم دو روز تعطیلی برای چی بود!

بیست و سومین دوره از مسابقات لیگ برتر پس از حدود یک هفته تاخیر از چهارشنبه این هفته برگزار می‌شود.

روزنامه اعتماد: بیست و سومین دوره از مسابقات لیگ برتر پس از حدود یک هفته تاخیر از چهارشنبه این هفته برگزار می‌شود. پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور به عنوان چهار تیم مدعی این جام در فصل نقل و انتقالات عملکرد متفاوتی داشتند، قرمزهای پایتخت کمترین تغییر و آبی‌ها دست به جوانگرایی زدند و تراکتور تغییرات زیادی داشت. سپاهانی‌ها هم بازیکنان بزرگی جذب کردند. مرتضی فنونی‌زاده، یکی از پیشکسوتان فوتبال ایران درخصوص شروع فصل جدید پاسخگوی سوالات ما شد که در ادامه می‌خوانید.

بازی‌ها با چند روز تاخیر برگزار خواهد شد. به تعویق افتادن بازی‌ها به سود کدام تیم‌ها شد؟

تیم‌هایی مثل سپاهان و تراکتور یا گل‌گهر که خوب بارگیری کردند و زود هم شروع کرده بودند اما چند روز تعویق چندان مساله‌ای ایجاد نمی‌کند با این حال فکر می‌کنم به نفع پرسپولیس و استقلال شد.

در صحبت‌های‌تان گفتید چند تیم خوب یارگیری کرده اما نامی از پرسپولیس نبردید؟

سه تا بازیکن جذب کردند که دو تای آنها بازیکن این تیم بودند یعنی شهاب زاهدی و کنعانی. می‌ماند ریگی که به نظرم ‌همان کمال را حفظ می‌کردند بهتر بود! نه اینکه بازیکن بدی باشد اما کمال سال‌ها زحمت کشید برای تیم و به نظرم او از ریگی هیچی کمتر ندارد چه بسا بهتر هم هست.

پرسپولیس و استقلال ‌هنوز ‌هم بازیکن می‌خواهند؟

پرسپولیس یک مهاجم گلزن می‌خواهد اگرچه عمری و ترابی و عبدی هستند اما فورواردی که مثل فرشاد و دایی توپ‌ها را گل کنند، پیدا نشده. حالا ان‌شاءالله در آینده بتوانند. استقلال هم با آمدن نکونام خیلی از بازیکنانش را از دست داده. یا حسینی و غلامی را نمی‌خواست اما نتوانستند بازیکن جذب کنند و برای همین رفتند سراغ قدیمی‌ها. باید یک بازی انجام شود تا وضعیت تیم‌ها مشخص شود، در بازی‌های تدارکارتی چیزی مشخص نمی‌شود.

تعطیلی در شروع فصل گفتید زیاد مشکل ایجاد نمی‌کند اما تیم‌ها طبق برنامه‌ریزی قبل بدنسازی می‌کنند و تمرینات را پیش می‌برند.

دیگر داریم در ایران زندگی می‌کنیم! هیچی معلوم نیست. اصلا معلوم نشد این دو روز تعطیلی هم برای چی بود. اگر می‌خواهند بازی‌ها را در گرما بازی نکنند خب دیرتر برگزار می‌کردند. اینها بهانه‌تراشی است تا تیم‌هایی که یارگیری نکردند یار بگیرند!

البته ارتباطی به فدراسیون نداشت و کل ایران تعطیل بود.

می‌گویم که بدون دلیل. ما ۳۶۵ روز تعطیلیم این دو روز هم روی آن! مساله دولت است و به ما هم ربطی ندارد!

بگذریم. پیش‌بینی شما از مدعیان این فصل؟

پرسپولیس و استقلال و تراکتور و سپاهان و بین گل‌گهر یا مس رفسنجان یا یک تیم دیگر. شما ببینید در ۱۵ سال اخیر مدعیان همین ۴ تیم اول بودند بیشتر پرسپولیس بوده یک بار هم استقلال و سپاهان هم خیلی وقت است جام نیاورده و تراکتور هم که هیچ.

از سپاهان گفتید، قبول دارید با مهره‌های بزرگی که جذب این تیم شده مدعی اصلی می‌توانند باشند؟

اگر من به جای مدیریت بودم ‌همان شاکله اصلی را حفظ می‌کردم، اما مثل اینکه ۳ دست کت و شلوار بخری باز هم بروی ۴ دست دیگر بخری! دارندگی و برازندگی، ماشاءالله وضع آنها خوب است. سپاهان تیم ‌خوبی است. هم از لحاظ فنی و هم ‌مدیریتی. یک بار ندیدیم یکی بگوید هزار تومان از این تیم طلبکار است. این تیم‌ و حتی ذوب‌آهن. پرسپولیس و استقلال اما چون دولتی هستند همیشه بدهکارند. الان هم برای چیزی پنجره ما بسته است چون بدهی زیاد دارند. این ‌تیم‌ها اگر خصوصی شوند قول می‌دهم کسری نیاورند حتی حاضر هستند پول هم بدهند تا پیراهن این تیم را بپوشند! سپاهان هم دولتی است اما یادت باشد پرسپولیس و استقلال صنعتی نیستند! بودجه سرخابی‌ها را دولت می‌دهد.

صحبت پایانی؟

باید بازی‌ها شروع شود تا بشود شرایط تیم‌ها را به لحاظ فنی و بدنی ارزیابی کرد. ان‌شاءالله جام بیست و سوم جام ‌خوبی باشد. مدعی اول پرسپولیس است و بعد هم استقلال و سپاهان و تراکتور.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      توچکاره ای که بدونی برای چی بود

    • ناشناس

      بیا ۱۰ دقیقه تو آفتاب جنوب وایسا بهت میگم.

    • سایمر

      شاگردبامرام سلطان علی پروین

    • ناشناس

      برقرسانی به نور چشمی های عراقی

    • ناشناس

      فضول بردن زیرزمین پله نداشت خوردزمین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج