اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۴۳۴۵
۱ نظر
۳۲۱۶
۱ نظر
۳۲۱۶
پ

کابوس بدهی سنگین ۱۲۰ میلیارد تومانی برای استقلال

با بسته شدن پرونده استراماچونی، سرمربی سابق ایتالیایی باشگاه استقلال بعد از چند سال، این امیدواری در بین هواداران این باشگاه ایجاد شد که سرانجام بعد از چندین سال با پرداخت مطالبات این سرمربی ایتالیایی، باشگاه محبوب‌شان از شر بدهی‌های سنگین ارزی خلاصی پیدا کرده و حالا می‌تواند نفسی به راحتی بکشد.

فرهیختگان: با بسته شدن پرونده استراماچونی، سرمربی سابق ایتالیایی باشگاه استقلال بعد از چند سال، این امیدواری در بین هواداران این باشگاه ایجاد شد که سرانجام بعد از چندین سال با پرداخت مطالبات این سرمربی ایتالیایی، باشگاه محبوب‌شان از شر بدهی‌های سنگین ارزی خلاصی پیدا کرده و حالا می‌تواند نفسی به راحتی بکشد. اما با اتفاقات ماه‌های اخیر پرونده چند مربی و بازیکن خارجی دیگر سابق باشگاه استقلال با شکایت این نفرات همزمان به فیفا و دادگاه عالی ورزش (CAS) به جریان افتاده تا جایی که مجموع مطالبات این افراد تقریبا به اندازه دو برابر سرمربی سابق آبی‌پوشان است و همین موضوع می‌تواند چالشی سخت و خطرناک را برای استقلالی‌ها و مدیران آن ایجاد کند. نکته قابل توجه اینکه باشگاه استقلال درخصوص تامین منابع مالی به‌منظور پرداخت به بازیکنانش و بستن پرونده مالی فصل گذشته نیز تا اینجای کار ناکام بوده و فعلا هم خبری از پیش‌پرداخت فصل جدید نیست. این موضوع نشان می‌دهد با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، با اعلام آرای طلبکاران خارجی استقلال، وضعیتی کابوس‌وار در انتظار مدیران این تیم علی‌الخصوص علی خطیر خواهد بود. 

 سیلوا هم راه استراماچونی را می‌رود؟

طی روزهای گذشته برخی منابع خبری از شکایت رافائل سیلوای برزیلی از باشگاه استقلال به کمیته تعیین وضعیت فیفا خبر داده و این‌طور مطرح کردند که این مدافع برزیلی به مسئولان این باشگاه هشدار داده که طی روزهای آتی بابت دریافت حق و حقوق عقب‌مانده خود از این باشگاه شکایت خواهد کرد. این در حالی است که درباره آخرین وضعیت سیلوا شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» حاکی از آن است که این بازیکن بر سر مطالباتش که بیشتر از 800 هزار دلار است، به فیفا شکایت کرده و منتظر رای کمیته تعیین وضعیت فدراسیون جهانی فوتبال است. این مدافع حدود 300 هزار دلار از مطالبات خود از بابت قرارداد و پاداش‌های فصل گذشته و 500 هزار دلار نیز بابت فصل جاری از استقلال طلب کرده است. این در حالی است که در صورت امضای قرارداد این بازیکن با تیمی جدید، مبلغ قرارداد وی به‌عنوان مابه‌التفاوت، از قرارداد با باشگاه ایرانی کسر خواهد شد. هرچند این اتفاق هنوز محقق نشده و باشگاه استقلال در صورت محکومیت، باید مطالبات سیلوا را به صورت کامل به او پرداخت کند. 

در این خصوص استقلالی‌ها نیز دفاعیه خود را به فیفا ارسال کرده و طرفین پرونده منتظر صدور رای هستند، هرچند تاریخی برای اعلام آن از سوی اتاق تعیین وضعیت فیفا مشخص نشده است. در گذشته استراماچونی نیز به‌خاطر داشتن قرارداد دو ساله با استقلال، با همین ترفند در سال دوم قراردادش با باشگاه ایرانی، از امضای قرارداد با تیمی جدید امتناع کرد تا مطالبات خود را به صورت کامل از باشگاه استقلال دریافت کند و چه‌بسا سیلوا نیز در حال تکرار همین ماجرا باشد. 

 رقم درخواستی ساپینتو مشخص شد

 سرمربی پرتغالی فصل گذشته استقلال نیز در حالی از این تیم جدا شد که بخش عمده‌ای از مطالبات خود را دریافت نکرده و حالا شنیده می‌شود او و دستیاران خارجی‌اش نیز برای گرفتن طلب خود از باشگاه سابق‌شان، به فیفا شکایت کرده‌اند. اینکه این احتمال وجود دارد که براساس رای این پرونده، پنجره استقلال بسته ‌شود یک سوی ماجراست و سوی دیگر این است که به نظر می‌رسد این اتفاق هنوز برای مسئولان باشگاه استقلال درس عبرت نشده است؛ چراکه با وجود قرار گرفتن در تنگنای شدید مالی، اراده‌ای نیز برای توافق با طلبکاران خارجی از جمله ساپینتو در بین مدیران آبی دیده نمی‌شود. در این ارتباط شنیده می‌شود سرمربی پرتغالی فصل گذشته استقلال و دستیارانش بیش از 300 هزار دلار بابت مطالبات قرارداد و پاداش‌های خود طلبکار هستند و در این زمینه دفاعیه باشگاه نیز به فیفا ارسال شده است. سرمربی پرتغالی سابق استقلال نیز بلافاصله در بیانیه‌‌ای که در شبکه‌های اجتماعی بعد از ترک ایران منتشر کرد، مدعی شده بود «در باشگاه ایرانی با چالش‌هایی مواجه شده است که دیگر نمی‌‌توان آنها را نادیده گرفت، از جمله بی‌احترامی برخی از حریفان، 8 ماه حقوق معوقه و تصمیم‌‌های مشکوک داوران و کمیته انضباطی.»

 سانتاکلارا خواستار مبلغ رضایتنامه و جریمه با هم

محمد محبی که در پایان فصل گذشته با جدایی از استقلال راهی تیم روستوف شده است، در هفته پنجم لیگ برتر روسیه با وجود بازی کامل در ترکیب تیم نتوانست مانع از شکست پرگل تیمش در برابر سوچی شود. محبی تا به اینجای کار نتوانسته در نقش گلزن برای تیم روستوف ظاهر شود درحالی‌که او در استقلال یکی از مهره‌های کلیدی تیم آبی‌پوش به شمار می‌رفت. ضمن اینکه این بازیکن به دفعات ابراز علاقه کرده بود به حضورش در تیم استقلال ادامه دهد اما باشگاه سانتاکلارا پرتغال به دلیل رفتارهای صورت گرفته از سوی استقلال از جمله ارسال رسید جعلی به صراحت اعلام کرد دیگر با باشگاه ایرانی هیچ همکاری در هیچ زمینه‌ای نخواهد داشت و درنهایت با دریافت 900 هزار یورو رضایتنامه محمد محبی را برای تیم روسی صادر کرد. این در حالی است که باشگاه پرتغالی بعد از ناامید شدن از دریافت 140 هزار دلار باقی‌مانده از مبلغ رضایتنامه خود، بند جریمه 600 هزار دلاری را هم فعال کرده تا به همراه دیرکرد مبالغ مورد مطالبه، با شکایت به دادگاه عالی ورزش چیزی در حدود 750 هزار دلار از باشگاه استقلال درخواست کند. پیش از این نیز این باشگاه پرتغالی از استقلال به فیفا شکایت کرده بود که فدراسیون جهانی فوتبال این شکواییه را رد و حق را به استقلال داده بود. در این پرونده نیز طرفین در انتظار رای دادگاه عالی ورزش هستند. 

 استقلال امیدوار به شکسته شدن آرا!

با توجه به درخواست 600 هزار دلاری آمانوف، در صورتی که استقلالی‌ها در تمامی این پرونده‌ها محکوم شوند درمجموع پرونده‌های خارجی خود چیزی حدود 2 میلیون و 450 هزار دلار بدهکار خواهند شد که معادل ریالی آن به قیمت روز چیزی در حدود 120 میلیارد تومان (با ارزش دلار 49 هزار تومانی) خواهد شد. یعنی در واقع با بسته شدن پرونده استراماچونی، رقمی در حدود دو برابر این پرونده دوباره مفتوح شده و این موضوع می‌تواند مجوز حرفه‌ای این باشگاه برای فصل بعدی را هم با خطر مواجه سازد. البته در رابطه با آمانوف ازبکستانی گفتنی است با توجه به اینکه این بازیکن نوتیس خود را به جای باشگاه استقلال به جای دیگری ایمیل کرده، شانس پیروزی باشگاه ایرانی در این پرونده کم نیست ضمن اینکه در صورت خوش‌شانسی و پیدا شدن تیم برای سیلوا از یک‌سو و پذیرفته شدن رای فیفا توسط دادگاه عالی ورزش درخصوص پرونده شکایت سانتاکلارا که حکم به تبرئه استقلال داده بود از سوی دیگر و همچنین در صورت برخی اتفاقات در رابطه با بی‌اخلاقی‌های ساپینتو روی نیمکت آبی‌پوشان و کشاندن آنها به پرونده مطالبات وی در فیفا، باشگاه استقلال می‌تواند امیدوار باشد که ارقامی به‌مراتب کمتر از مجموع رقم ذکر شده را به طلبکاران خارجی خود پرداخت کند. لازم به ذکر است در هر پرونده‌ای، در مرحله اول بعد از صدور رای، یک فرصت 45‌روزه برای تسویه‌حساب داده می‌شود که درصورت امتناع از پرداخت، پنجره استقلالی‌ها بسته خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      به درک اینها هنوز هم دنبال بازیکن و مربی خارجی هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج