اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۸۰۰۸
۹۴۱
۹۴۱
پ

آشوبی: پرسپولیس با همین تیم چیزی از النصر کم ندارد

پرسپولیس در چهارمین بازی خود در لیگ برتر موفق شد فولاد را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد تا با روحیه خوبی به تعطیلات برود.

فرهیختگان: پرسپولیس در چهارمین بازی خود در لیگ برتر موفق شد فولاد را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد تا با روحیه خوبی به تعطیلات برود. سرخپوشان بعد از تعطیلات فیفادی باید وارد بازی‌های لیگ قهرمانان شده و اولین دیدار خود در مرحله گروهی این مسابقات را مقابل النصر پشت سر بگذارند. هرچند به نظر می‌آید دربی ۱۰۲ هم به تعویق افتاده و پرسپولیس بعد از مصاف با حریف عربستانی باید راهی دوحه شده تا با الدحیل دیدار کند. این در شرایطی است که سرخپوشان هنوز مهاجم خارجی به خدمت نگرفته‌اند و باید منتظر ماند و دید که یحیی گل‌محمدی به بازگشت عیسی‌آل‌کثیر رضایت خواهد داد یا نه. اما در باره شرایط پرسپولیس، لیست تیم ملی و همچنین وضعیت استقلال بد ندیدیم گفت‌وگویی با فرزاد آشوبی داشته باشیم. 

پرسپولیس شروع خیلی خوبی داشته

بازیکن اسبق سرخابی‌ها در آغاز صحبت‌هایش با «فرهیختگان» از یحیی گل‌محمدی و تیمش تمجید کرده و گفت: «تیمی که در یک فصل در دو جام قهرمان می‌شود از لحاظ ‌انگیزشی و موارد دیگر خیلی سخت است که در فصل جدید شروع خوبی داشته باشد. در چنین مواقعی بعضا تیم‌ها دچار یک افت نسبی می‌شوند. اتفاقی که برای پرسپولیس رخ نداد و این تیم فصل جدید را هم با کسب 13 امتیاز از چهار مسابقه آغاز کرده است. این یعنی اینکه پرسپولیس کیفیت بالای خود را حفظ کرده، درحالی‌که دوران آماده‌سازی چندان عالی پشت سر نگذاشت. از این جهت که نتوانست راهی اردوی خارج از کشور شود، در روزهایی که ملی‌پوشانش باید استراحت می‌کردند راهی تورنمنت کافا شدند و در خط حمله هم علی‌رغم اینکه سه بازیکن از دست داد نتوانست بیشتر از یک بازیکن به خدمت بگیرد.» 

شهاب مهاجم توانمندی است اما گلزن نیست

وی با اشاره به اینکه شهاب زاهدی خرید خیلی خوبی برای پرسپولیس بوده، یادآور شد: «در اینکه پرسپولیس در نوک خط حمله به یک مهاجم دونده و تخریبی نیاز داشت شکی وجود ندارد و شهاب از این نظر قطعا خواسته‌های کادرفنی تیمش را برآورده خواهد کرد اما تردیدی وجود ندارد که این تیم به یک مهاجم ششدانگ و ذاتا گلزن هم نیاز دارد که توپ‌های آخر را به گل تبدیل کند. درواقع یک تمام‌کننده تمام‌عیار که کار را آن جلو تمام کند و فکر نکند این کمبود به‌خوبی در بازی‌های این فصل پرسپولیس احساس شده است. شهاب به نظر می‌آید مهاجم سایه باشد و نقش اصلی‌اش دوندگی و تحت فشار گذاشتن دفاع حریف است. کنار او اگر یک مهاجم گلزن هم قرار بگیرد آن وقت خط حمله پرسپولیس خطرناک‌تر از هر زمان دیگری خواهد شد. ناگفته نماند یاسین سلمانی را در همین دو بازیکن یک بازیکن توانمند و باهوش دیدم که به نظر خرید خیلی خوبی برای پرسپولیس باشد. احساس می‌کنم او چهارچوب‌شناس خوبی هم باشد.» 

باید به نظر یحیی احترام گذاشت

کارشناس فوتبال کشورمان در ارتباط با اینکه پرسپولیس در جذب مهاجم خارجی ناکام ماند، افزود: «جذب مهاجم خارجی که از هر نظر شرایط خوبی داشته باشد و به کار تیم بیاید سخت است. در این میان باید شرایط مالی باشگاه را هم در نظر گرفت. به هر حال پرسپولیس نیاز به مهاجم دارد و باید خواسته یحیی گل‌محمدی در این مورد برآورده شود. در این میان عیسی آل‌کثیر هم گویا نتوانست قراردادش با سپاهان را ثبت کند و به عقیده من و با احترام به نظر یحیی او می‌تواند گزینه خوبی برای تقویت تیم باشد. البته که نوع رفتن او قشنگ نبود و هر تصمیمی که یحیی گل‌محمدی درمورد این بازیکن بگیرد باید به آن احترام گذاشت.» 

پرسپولیس به اندازه النصر قدرتمند است

وی درخصوص اینکه پرسپولیس حالا باید خود را برای بازی با النصر آماده کند و اینکه آیا شانسی برای شکست این تیم دارد یا نه؟ خاطرنشان کرد: «فوتبال عربستان این فصل تصمیم گرفت ستارگان فوتبال دنیا را به لیگش آورده و توجه همه دنیا را به خود جلب کند. یک کار فوق‌العاده چه در زمینه ورزشی و چه اقتصادی و حتی اجتماعی که قطعا از لحاظ مختلف به سود این کشور خواهد بود. اما النصر با داشتن مهاجمانی مثل رونالدو و مانه اگرچه خیلی قوی شده است ولی دلیل نمی‌شود پرسپولیس را تیمی دست‌وپابسته مقابل این تیم بدانیم. مسلما از نظر انسجام تیمی و شکل بازی گروهی پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌های آسیاست و این شانس را دارد که در جمع مدعیان قرار بگیرد. فوتبال یک بازی گروهی است و صرفا ستاره‌ها در داخل میدان نمی‌توانند همیشه تعیین‌کننده باشند. به نظر من پرسپولیس در بازی با النصر به اندازه حریفش شانس پیروزی دارد و برتری در این مسابقه می‌تواند شانس صعود از گروه را دوچندان کند. نباید فراموش کنیم الدحیل و حتی استقلال تاجیکستان هم حریفان قدری هستند که به هیچ عنوان نباید آنها را دست‌کم گرفت.» 

جای خالی یک بازیکن در تیم ملی 

آشوبی در ادامه اشاره‌ای هم به اسامی دعوت‌شدگان به تیم ملی داشت و گفت: «تیم ملی برای جام ملت‌ها هدف‌گذاری کرده است و نفراتی هم که به اردوی پیش روی این تیم دعوت شده‌اند همگی از بازیکنان آماده و باتجربه لیگ به اضافه لژیونر‌ها هستند. در واقع لیست معقولی را دیدم که شاید فقط جای یک نفر در آن خالی بود. بدون شک محمدحسین کنعانی‌زادگان یکی از بهترین و آماده‌ترین مدافعان حال حاضر کشورمان است که فکر کنم تصمیم قلعه‌نویی درخصوص عدم دعوت او درست است. بازیکنی در این سطح نباید آن اشتباه غیرفنی را در بازی با ازبکستان مرتکب می‌شد و شاید این تنبیه درنظرگرفته‌شده به کنعانی کمک کند تا من بعد در بازی‌های حساس بین‌المللی و حتی بازی‌های لیگ تسلط بیشتری بر رفتارش داشته باشد. در فوتبال حرفه‌ای این‌گونه رفتار‌ها دیگر جایی ندارد.» 

زمانی لیگ جذاب است که استقلال قدرتمند باشد

کارشناس فوتبال کشورمان در پایان راجع‌به عملکرد استقلال تا اینجای فصل هم اظهار داشت: «شرایط استقلال در داخل زمین شاید خوب و نه ایده‌آل باشد اما مشکل این تیم در بیرون زمین است. جایی که به نظر می‌آید بین مدیریت و تیم ارتباط خوبی وجود ندارد. یک تیم زمانی موفق است که بازیکنان و مربیانش تمرکز لازم را برای کار داشته باشند و این تمرکز در تیم استقلال وجود ندارد از این جهت که بازیکنان این تیم از نظر مالی خوب تامین نشده‌اند و مدت‌هاست که به این مساله اعتراض دارند. از نظر من اگر استقلال قدرتمند و مدعی نباشد لیگ جذابی را شاهد نخواهیم بود. این تیم هر چقدر بهتر و آماده‌تر باشد با خودش انرژی مثبت و رقابت جذاب‌تری را به لیگ خواهد آورد. امیدوارم مدیریت باشگاه استقلال بتواند خواسته اعضای تیمش را برآورده سازد و شاهد قدرت‌نمایی این تیم در بازی‌های لیگ باشیم. هر چقدر که تعداد تیم‌های مدعی در لیگ بیشتر باشد سطح بازی‌ها بهتر و رقابت نیز جذاب‌تر خواهد شد. نمونه آن را در فصل گذشته شاهد بودیم که تا هفته‌های پایانی رقابت در بالای جدول بسیار شیرین و جذاب بود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج