اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۵۱۱۸۳
۱۰۰۱۷
۱۰۰۱۷
پ

ماجرای پیچیده گلری که آخر شب استقلالی شد

ماجرا از پیشنهاد عجیب پرسپولیس به محمد جواد‌کیا، گلر جوانی که چند روز پیش با عقد قرارداد به استقلال پیوست آغاز شده و این در حالی است که بعد از عدم موافقت جواد نکونام با حضور کیا در تمرینات، این خبر تا حدودی نیز رنگ واقعیت به خود گرفت.

فرهیختگان: ماجرا از پیشنهاد عجیب پرسپولیس به محمد جواد‌کیا، گلر جوانی که چند روز پیش با عقد قرارداد به استقلال پیوست آغاز شده و این در حالی است که بعد از عدم موافقت جواد نکونام با حضور کیا در تمرینات، این خبر تا حدودی نیز رنگ واقعیت به خود گرفت. از سوی دیگر همان‌طور که در گزارش دیگری به این موضوع اشاره کردیم، گویا ماجرای علاقه و پیشنهاد گل‌محمدی به کیا از پایه و اساس صحت نداشته. این در صورتی است که کیا با استقلال قرارداد داخلی به امضا رسانده که وی را ملزم می‌کند تا به آن پایبند بماند. 

ماجرای پیچیده گلری که آخر شب استقلالی شد

از سوی دیگر این شائبه به وجود آمد که گلر جوان فصل گذشته آلومینیوم اراک که گفته می‌شود مورد رضایت نکونام برای حضور در تمرینات قرار نگرفته است، همچنان بازیکن آزاد به شمار می‌رود و می‌تواند به هر کدام از پیشنهادهایی که از این به بعد به وی می‌رسد نیز فکر کرده و درصورت لزوم به آنها پاسخ مثبت بدهد. 

در هر صورت کیا با مذاکرات مدیران باشگاه جذب شده و چه‌بسا خبر درخواست پرسپولیس برای حضور کیا در این تیم نیز به‌منظور تحت فشار قراردادن نکونام برای حضور وی در تمرینات استقلال رسانه‌ای شده باشد. این در حالی است که روز گذشته در فضای مجازی این شایعه که این سرمربی جوان برای حضور این بازیکن در تمرین آبی‌ها چراغ سبز نشان داده است پیچید و مشخص نیست درنهایت سرنوشت این گلر که خبر استقلالی شدنش در ساعات پایانی شب بسته شدن پنجره نقل و انتقالات از سوی کانال رسمی باشگاه اعلام شد با استقلال به کجا خواهد انجامید. هرچند شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» حکایت از آن دارد که هنوز نکونام برای حضور کیا در تمرینات استقلال اوکی نداده است.

از سوی دیگر مصاحبه فرشید طاهری، سرپرست نقل و انتقالات سازمان لیگ با یک رسانه مبنی‌بر اینکه کیا بازیکن آزاد است باعث شد تا دوباره اذهان به سمت دیگری رفته و استقلالی ماندن این گلر در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. این در حالی است که از آنجایی که مشابه همین رفتار نیز با آریا برزگر صورت گرفته و این ملی‌پوش امید موفق شده با وجود توافق و بستن قرارداد با استقلال، به راحتی از این تیم جدا شده و راهی نساجی شود، این ذهنیت به وجود آید که کیا هم می‌تواند با وجود انعقاد قرارداد داخلی از استقلال جدا شده و احیانا پرسپولیسی شود. این در شرایطی است که طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» شرایط این دو بازیکن به صورت کلی با هم تفاوت داشته و به نظر نمی‌رسد اتفاقاتی که منجر به جدایی برزگر از استقلال و پیوستن وی به نساجی شد، در مورد محمد‌جواد کیا نیز صدق کند. 

   طاهری: قرارداد کیا با استقلال رسمی نیست!

همه اینها در حالی هست که فرشید طاهری در گفت‌وگوی تازه خود با «فرهیختگان» به موارد دیگری درخصوص این پرونده اشاره کرده که خواندن آن می‌تواند زوایای دیگری را روشن کند. طاهری درخصوص اظهارات اخیرش و صحت و سقم آنها به «فرهیختگان» گفت: «صحبت‌های بنده به آن شکلی نبود که در رسانه‌ها منتشر شده است. از من سوال شد که باشگاه استقلال چطور می‌خواهد قرارداد کیا را در حالی که پنجره نقل و انتقالاتی بسته است به ثبت برساند که من گفتم از این پس هر بازیکنی فقط به‌عنوان بازیکن آزاد می‌تواند قراردادش را ثبت کند. البته این شرایط مهیاست چون این بازیکن قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی قراردادش را با باشگاهش فسخ کرده و بازیکن آزاد است. این در حالی است که هیچ باشگاهی قرارداد این بازیکن را به سازمان لیگ ارائه نکرده؛ بنابراین اگر این دروازه‌بان با باشگاهی قرارداد داخلی بسته باشد و باشگاه دیگر قرارداد او را به سازمان لیگ بیاورد، باشگاه اول و تحت قرارداد داخلی با بازیکن می‌تواند در این خصوص به کمیته تعیین وضعیت و کمیته انضباطی اعتراض خود را مطرح کند تا بررسی لازم در این خصوص صورت بگیرد. هرچند هنوز هیچ ثبت قراردادی در سازمان لیگ درخصوص این بازیکن صورت نگرفته است.»

وی درباره اینکه به نظر می‌رسد الزام لازم از روی قراردادهای داخلی بازیکنان برداشته شده است، تاکید کرد: «هنوز هم این الزامات و پایبندی به قرارداد وجود دارد. الان بحث این است که یک قرارداد باید معتبر باشد هرچند می‌تواند این قرارداد رسمی نباشد. این به این معناست که وقتی یک بازیکن با یک باشگاه قرارداد امضا می‌کند، این قرارداد در مراجع قضایی مثل کمیته تعیین وضعیت یا کمیته انضباطی دارای اعتبار است و در صورتی که مفاد یا کلیت آن نقض شود، باشگاه می‌تواند نسبت به آن شکایت خود را مطرح کند. این در حالی است که رسمیت آن زمانی تعریف می‌شود که در سازمان لیگ ثبت شده و برای او کارت بازی صادر شود. درواقع رسمیت یعنی اینکه موارد منجر به قرارداد به‌گونه‌ای پیش رفته که منجر به کارت بازی برای وی شود. در غیر این صورت وقتی قراردادی امضا می‌شود خود به خود دارای اعتبار خواهد شد.»

طاهری یادآور شد: «ما هیـــــچ‌وقـــــت هیچ‌جا نگفتیم این قرارداد معتبر نیست. طبق اخبار منتشرشده این بازیکن با باشگاه استقلال قرارداد داخلی بسته اما مدارک آن را به صورت رسمی در سازمان لیگ شاهد نیستیم. ضمن اینکه پنجره استقلال هم بسته است و ابتدا باید آنها نسبت به این امر اقدام کنند. این اتفاق پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد اما باید در هر صورت طبق قانون رفتار کرد. هرچند الان چیزی را نمی‌توان با قطعیت اعلام کرد.»

   باگ‌های آیین‌نامه؛ هر روز بیشتر از دیروز

همه اینها در حالی هستند که در یک بند از قانون جدید آیین‌نامه نقل و انتقالاتی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال آمده: «فقط قراردادهای به ثبت رسیده معتبر هستند و باشگاه‌ها موظف به ادای تعهدات مالی به طرف مقابل، نسبت به مواردی هستند که در قرارداد یا الحاقیه‌های به ثبت رسیده در سازمان لیگ فوتبال درج و تصریح گردیده است.» حال اینکه آیا براساس این بند از آیین‌نامه جدید که صراحتا اعلام می‌کند اعتبار یک قرارداد به ثبت آن است، آیا این موضوع می‌تواند در قرارداد فی مابین باشگاه استقلال و گلر جوان به خدمت گرفته شده تاییدی برای فسخ قرارداد یک طرفه باشد، این در صورتی است که در همین بند جمله «فقط قراردادهای به ثبت رسیده معتبر هستند» به اندازه‌ای مبهم و گیج‌کننده است که طبق معمول از باگ‌های آیین‌نامه جدید محسوب شده چراکه در ابتدای این بند این نکته ذکر نشده که قراردادهای به ثبت رسیده در کجا معتبر هستند و اشاره‌ای به اسم سازمان لیگ یا باشگاه نشده است. 

در هر صورت این موضوع به صورت کلی پیچیدگی‌های خاص خود را داشته و همچون سابق نیز خلا‌ها و باگ‌های آیین‌نامه باعث شده است ابهام زیادی درخصوص مسائل مختلف وجود داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج