اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۵۴۹۳۸
۱۹۱۵
۱۹۱۵
پ

۱۰ سال است یکنواخت فوتبال بازی می‌کنیم

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید یکی از مشکلات فوتبال ما اهمیت قائل نشدن به تیم‌های پایه است که نه در باشگاه‌ها اهمیت داده می‌شود و نه در سطح ملی.

خبرگزاری ایسنا: بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید یکی از مشکلات فوتبال ما اهمیت قائل نشدن به تیم‌های پایه است که نه در باشگاه‌ها اهمیت داده می‌شود و نه در سطح ملی. باید به این فکر باشیم که از فوتبال آسیا عقب نمانیم، تیم‌های رقیب ایران در حال پیشرفت هستند اما ما روز به روز درجا می‌زنیم.

علی اصغر مدیر روستا در ارزیابی از عملکرد امیر قلعه‌نویی در طی چند ماه اخیر اظهار کرد: در ارتباط با نحوه بازی تیم ملی نسبت به قبل که کی‌روش در راس تیم ملی بود تغییرات داشتیم یعنی نحوه بازی بازیکنان و تاکتیک تیم تغییر کرده اما چون حمله کردن و مالکیت توپ را ملاک قرار داده‌ایم بعضی وقت‌ها تیم از دفاع کردن باز می‌ماند و توجه به این قسمت کمتر می‌شود. البته در ادامه مسیر کادر فنی این مشکل را برطرف خواهد کرد که همزمان با تغییر تاکتیک و کار هجومی دقت لازم را در خط دفاع نیز داشته باشیم تا بازیکنان آسیب نبینند.

وی در پاسخ به این پرسش که با ظهور تیم‌های برتر آسیا همچون ازبکستان وضعیت ایران در جام ملت‌ها چگونه خواهد شد؟ خاطرنشان کرد: در جام ملت‌ها تمام تیم‌ها با قدرت ظاهر می‌شوند و تیم‌های درجه یک آسیا به دنبال این هستند تا در این جام جزو فینالیست‌ها شوند کار سختی را پیش رو داریم اما بعد از سال‌ها تلاش کادر فنی بر این است که تیم فینالیست شود اما من تصور نمی کنم چون ما در حال عقب افتادن از تیم های درجه یک آسیا هستیم و برای جبران عقب ماندگی به برنامه مدون و طولانی مدت نیاز داریم، شاید در یک تورنمنتی موفق باشیم اما این موفقیت به آن منظور نیست که در برنامه ریزی درست عمل کردیم باید فکری به حال فوتبال کنیم.

مدیر روستا ادامه داد: یکی از مشکلات فوتبال ما اهمیت قائل نشدن به تیم‌های پایه است که نه در باشگاه‌ها اهمیت داده می‌شود و نه در سطح ملی. باید به این فکر باشیم که از فوتبال آسیا عقب نمانیم. تیم‌های رقیب ایران در حال پیشرفت هستند اما ما روز به روز درجا می‌زنیم. به همین دلیل باید نگرش خود را نسبت به فوتبال تغییر دهیم. فوتبالی که از لیگ می بینیم نمی تواند کمک زیادی به تیم ملی کند. باید در خصوص مربیان، باشگاه‌ها و حتی زیرساخت‌های تیم‌های پایه نگرش جدید داشته باشیم. با فرمانی که جلو می‌رویم همین طور در فوتبال درجا می‌زنیم.

پیشکسوت فوتبال در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا طلسم حضور تیم‌ ملی امید در المپیک روزی شکسته خواهد شد یا خیر؟ گفت: نه تنها این طلسم شکسته نمی‌شود بلکه در سال‌های آینده ضعیف‌تر هم خواهیم شد. اگر فکری به حال فوتبال نکنیم حالا حالاها نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما در ناکامی تیم ملی امید سرمربی تیم مقصر است یا خیر؟ افزود: ساختار فوتبال ما از جمله فدراسیون، مربیان و بازیکنان هر کدام به نوعی مقصر هستند اگر بخواهیم فوتبال روز دنیا را با فوتبال خودمان مقایسه کنیم می‌بینیم تفاوت زیادی بین فوتبال ما با دنیا وجود دارد این تفاوت روز به روز در حال افزایش است. در لیگ باید از وجود مربیانی بهره بگیریم که بتوانند فوتبال را تغییر دهند ۱۰ سال است که یکنواخت فوتبال بازی می‌کنیم، اگر به دنبال پیشرفت فوتبال هستیم باید در کار بازیکنان و مربی تغییر ایجاد شود.

مدیر روستا در پایان در پاسخ به این پرسش که با این تیم می‌توانیم در بازی‌های آسیایی نتیجه‌ای کسب کنیم یا خیر؟ تصریح کرد: در آسیا موفقیت نسبی را هم کسب کنیم دردی را درمان نمی‌کند. آن چیزی که اهمیت دارد روند رو به رشد فوتبال است، نه این که در بازی‌های آسیایی مدال کسب کنیم. اگر با همین شکل جلو برویم موفقیتی حاصل نخواهد شد، به هر صورت آرزوی موفقیت برای تیم امید در بازی‌های آسیایی و تیم ملی بزرگسالان در جام ملت‌ها دارم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج