اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۵۷۱۲۸
۳۱۱۲
۳۱۱۲
پ

یزدانی می‌تواند در المپیک پاریس به طلا برسد

دارنده نشان طلای کشتی آزاد پیکارهای جهانی ۱۹۹۳ تورنتو گفت: نابغه کشتی ایران می‌تواند با تغییر تاکتیک و روش خود در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به نشان طلا برسد.

خبرگزاری ایرنا: دارنده نشان طلای کشتی آزاد پیکارهای جهانی ۱۹۹۳ تورنتو گفت: نابغه کشتی ایران می‌تواند با تغییر تاکتیک و روش خود در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به نشان طلا برسد.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای ۲۵ تا ۲۸ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب یک طلا، ۲ نقره و ۱ مدال برنز بعنوان نائب قهرمانی دست یافت. برای تیم ایران در این مسابقات توسط امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

در رده‌بندی تیمی آمریکا با ۱۴۸ امتیاز قهرمان شد و تیم ایران با کسب ۱۱۰ امتیاز بعنوان نایب قهرمانی دست یافت. تیم گرجستان نیز با ۸۰ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران همواره در مسابقات جهانی جزو مدعیان بوده و تا سال ۲۰۱۴ پنج بار در سال‌های ۱۹۶۱، ۱۹۶۵، ۱۹۹۸، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۳ بر سکوی قهرمانی جهان ایستاده است. همچنین تیم ایران پیش از این هشت بار در سال‌های ۱۹۷۱، ۱۹۷۳، ۱۹۹۵، ۲۰۰۶، ۲۰۱۱، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۲۲ عنوان نایب قهرمانی جهان را بدست آورده است و چهارده بار در مکان سوم قرار گرفته است.

یزدانی می‌تواند در المپیک پاریس به طلا برسد

اکبر فلاح روز چهارشنبه به عملکرد کشتی آزاد در رقابت جهانی بلگراد افزود: از نظر من تیم کشتی آزاد با کسب جایگاه دوم نتیجه خوبی گرفت. از تیم توقع اولی بود ولی نفرات توانستند نشان، طلا، نقره و برنز کسب کنند و در ضمن سه سهمیه المپیک برای کشتی آزاد کشورمان رقم خورد. تیم کشورمان در مجموع در جهانی بلگراد عملکرد خوبی داشت و بهترین نتیجه لازم را گرفت.

وی ادامه داد: تیم کشورمان در این رقابت‌ها می‌توانست موفقیت بیشتری بدست آورد ولی در ثانیه‌های پایانی نتیجه را واگذار کرد. اگر در ۲ بازی نفرات به فینال می‌رسیدند، تیم ایران می‌توانست قهرمان جهان شود ولی با این حال این هم جزئی از مسابقه است و باید به تلاش کشتی‌گیران و کادرفنی نیز تبریک گفت که با جان و دل توانستند موفقیت لازم را بدست آورند.

دارنده مدال نقره جهان همچنین به رقابت حسن یزدانی نیز اشاره کرد و گفت: حسن یزدانی با کسب ۹ نشان المپیک و جهانی توانسته یک رکورد جاودانه را در ورزش کشتی به نام خود ثبت کند. او نیز می‌تواند در رقابت‌های پیش‌رو این میزان نشان را به ۱۱ و حتی بیشتر افزایش دهد. در رقابت جهان اگر۹ مدال می‌گرفتیم و اگر یزدانی نمی‌گرفت همه ناراحت بودند و اگر یزدانی طلا می‌گرفت این موضوع متفاوت بود. باید تاثیر یزدانی را در کشتی آزاد ملموس دانست.

فلاح این را هم گفت: حسن یزدانی در سطح ایران و جهان تنها یک رقیب جدی دارد که باید کشتی و شیوه خود را برای بردن او نزدیک کند. نمی‌توان او را رقیبی از پیش باخته تصور کرد بلکه می‌تواند در المپیک، تیلور را شکست دهد. با توجه به زمان کافی تا پاریس می‌توان برروی تاکتیک، نقاط قوت و ضعف او بیشتر تمرکز کرد. دلیل شکست یزدانی برابر تیلور این است که او در هر مبارزه تاکتیک‌های خود را قوی‌تر می‌کند و یک مدل جدیدی را رو می‌کند و باید حسن نیز سبک خود را تغییر دهد.

دارنده مدال طلای جهان افزود: در حال حاضر هشت نفر ترکیب تیم کشتی ایران متشکل از قهرمانان جهان هستند و از لحاظ بدنی و توان از خوب‌های کشتی ما محسوب می‌شوند. معتقدم در رقابت‌های پیش رو نیز می‌توانیم سهمیه المپیک را بدست آوریم.

وی در خصوص برخی انتقادها در خصوص کاردفنی گفت: این انتقاد درست نیست و باید به کادرفنی فرصت داد تا در المپیک توان خود را نشان دهند. در این رقابت‌ها آنان با جان دل تلاش کردند تا تیم به موفقیت لازم دست یابد.

یزدانی می‌تواند در المپیک پاریس به طلا برسد

 

 
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج