۱۳۵۷۸۲۹
۳۲۳۰
۳۲۳۰
پ

پیشنهاد دسته‌چهارمی برای ستاره نامدار فوتبال ایران

کاپیتان سابق تیم ملی ایران این روزها پیشنهاد خاصی ندارد و فعلا بیرون گود مانده است.

همشهری آنلاین: اشکان دژاگه روزهای عجیبی را سپری می‌کند. ستاره سال‌های دور فوتبال ایران که رفته رفته افت کرده و به دوران پایانی فوتبال خود نزدیک می‌شود. اشکان با حضور در بوندس‌لیگا و باشگاه هرتابرلین نامی برای خود دست و پا کرد و به عنوان یک ستاره آینده‌دار در رده‌های پایه فوتبال آلمان درخشید. او همراه با برادران بواتنگ، مسوت اوزیل و مارکو رویس از جمله بازیکنانی بود که همه کارشناس‌ها در آلمان روی درخشش آنها اتفاق نظر داشتند.

بعد از بازی برای هرتابرلین و البته تیم ملی زیر ۲۱ ساله‌های آلمان، اشکان تصمیم گرفت به ولفسبورگ برود و همراه این تیم و با مربیگری فیلیکس ماگات عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا را به دست بیاورد. اشکان آن فصل به قدری درخشید که بحث دعوتش به تیم ملی بزرگسالان آلمان هم به میان آمد اما هیچگاه این اتفاق رخ نداد. فولام در انگلیس تیم بعدی دژاگه بود. او در لیگ برتر یکی از بهترین بازیکنان فولام بود اما تشخیص داد به پیشنهاد ۶ میلیون پوندی العربی در لیگ ستارگان قطر پاسخ مثبت بدهد و راهی دوحه شود.

دوران افول دژاگه از زمان انتقالش به لیگ قطر آغاز شد. او دیگر آن بازیکنی نبود که در فوتبال اروپا حضور داشت و در بزرگ‌ترین لیگ‌ها می‌درخشید. در این بین اما اشکان همچنان یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی ایران محسوب می‌شد که اگر مصدوم نبود در ترکیب اصلی مرد پرتغالی قرار می‌گرفت. بعد از چندین سال بازی برای العربی، تراکتور سراغ دژاگه آمد و او را همراه شجاعی و حاجی‌صفی با استقبالی چند هزار نفری به تبریز آورد. دژاگه دو فصل عضو تراکتور بود و سپس تصمیم گرفت به فولاد برود و برای این تیم خوزستانی بازی کند.

اشکان تا همین فصل قبل هم عضو فولاد بود اما برای لیگ بیست و سوم جایی در تفکرات علیرضا منصوریان نداشت و به همین دلیل چاره‌ای جز جدایی، پیش روی خود ندید. در مقاطعی از فصل نقل و انتقالات شایعه حضور دژاگه در استقلال مطرح شد اما واقعی نبود و هرگز هم به سرانجام نرسید. حالا اشکان به آلمان رفته و در برلین تمرینات اختصاصی خود را پشت سر می‌گذارد تا سرحال و قبراق به فوتبال برگردد.

دژاگه پیشنهادی قابل قبول در جیب ندارد که به آن جواب مثبت بدهد. در ایران تیم‌های مدعی او را نمی‌خواهند و باشگاه‌های کوچک‌تر هم توانایی پرداخت دستمزد او را ندارند. بنابراین اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، بازگشت دژاگه به لیگ ایران را باید غیرممکن بدانیم. در آلمان هم فعلاً باشگاهی از بوندس‌لیگا یا لیگ دو آلمان سراغ دژاگه را نگرفته و البته این مسأله هم چندان غیر قابل پیش‌بینی نبود.

هافبک سابق تیم ملی ایران از دوران اوج فاصله گرفته و به همین دلیل در آلمان که معدن استعداد و توجه به بازیکنان جوان است، کمتر کسی سراغ دژاگه ۳۷ ساله را می‌گیرد. بخصوص که او در سه چهار فصل اخیر عملکرد قابل قبولی ارائه نداده و بیشتر مصدوم بوده تا اینکه در ترکیب باشد. تنها پیشنهادی که به دست دژاگه رسیده، از ویکتوریا برلین در دسته چهار آلمان است؛ تیمی که در برلین، شهر سکونت دژاگه حضور دارد و شاید بتواند اشکان را برای امضای قرارداد ترغیب کند. با این حال دژاگه فعلاً تصمیمی برای آینده خود نگرفته و تمرینات را با شدت بیشتری دنبال می‌کند تا پیشنهاد بهتری دریافت کند. البته احتمال خداحافظی دژآگه هم وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج