۱۳۶۹۶۱۸
۳۲۷۶
۳۲۷۶
پ

نگرانی در اردوی استقلال بالا گرفت

از هفته پیش که باشگاه پرسپولیس رسماً از باشگاه استقلال به بهانه تجاوز از سقف قرارداد شکایت کرده روایت‌های متعددی درباره سرنوشت این پرونده به گوش می‌رسد.

ایران ورزشی: از هفته پیش که باشگاه پرسپولیس رسماً از باشگاه استقلال به بهانه تجاوز از سقف قرارداد شکایت کرده روایت‌های متعددی درباره سرنوشت این پرونده به گوش می‌رسد. در اردوی پرسپولیس دائم صحبت از کسر امتیاز از تیم استقلال است و حتی به برخی مسئولان این باشگاه از سوی فدراسیون فوتبال گفته شده اگر تخلف استقلال محرز شود کاهش ۲ امتیاز از این تیم دور از ذهن نیست اما در این سو مسئولان باشگاه استقلال محکم ایستاده‌اند ومعتقدند که هیچ تخلفی از سوی آنها سر نزده است. خطیر و دیگر اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال در این خصوص بارها اظهار نظر کرده‌اند و بر این باورند که تمام قوانین مربوط به رعایت سقف قرارداد را رعایت کرده‌اند و هیچ خطری آنها را تهدید نخواهد کرد.

نگرانی در اردوی استقلال بالا گرفت

اما باید به برخی ابهامات که هفته پیش و در روزهای اخیر مطرح شده توجه ویژه داشت. بعد از طرح شکایت از سوی باشگاه پرسپولیس گفته شد که ممکن است باشگاه استقلال در ثبت قرارداد سعید مهری با مشکل مواجه شود. باشگاه استقلال درفصل جاری ابتدا دریافتی این بازیکن را 160 میلیون تومان اعلام کرد اما بعد از اینکه بخشی از قرارداد برخی بازیکنان کسر شد، باشگاه استقلال اعلام کرد قرارداد مهری را هم اصلاح کرده اما اینکه در قرارداد این بازیکن که فصل پیش بیش از 10 میلیارد تومان دستمزد گرفته، چه عددی نوشته شده، مشخص نیست و همین می‌تواند محل بحث و ابهام باشد. دیگر بازیکنی که دستمزدش با واقعیت همخوانی ندارد امید حامدی‌فر است. بازیکنی که باشگاه استقلال مدعی است برایش 100 میلیون دستمزد تعریف کرده درحالی  که این بازیکن با سابقه بازی برای تیم امید ایران قطعاً باید رقم بیشتری دریافتی داشته باشد.

اما مسائل دیگری نیز به این ماجرا اضافه شده که جای تأمل دارد. طبق گزارشی که خبرگزاری تسنیم منتشر کرده خالدآبادی که ابتدای فصل به استقلال پیوست در شرایطی با استقلال به توافق نهایی رسید که با تیم هوادار قرارداد داشت. باشگاه استقلال برای جذب او دو چک به مبالغ 4 و 5 میلیارد تومان به هوادار داد اما در مدارک ارائه شده به سازمان لیگ اسناد چک‌های ارسالی وجود ندارد.

طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان لیگ، باشگاه‌ها موظف هستند مبلغ رضایتنامه بازیکنان را در سقف قرارداد بگنجانند اما استقلال چنین کاری را انجام نداده است. در واقع این باشگاه فقط در همین یک فقره باید حداقل مبلغ رضایتنامه را به سقف قرارداد خود اضافه کند. موضوع دیگر، مالیات یامگا بازیکن فرانسوی آبی‌پوشان است. یامگا قراردادی به مبلغ 550 هزار یورو با استقلال منعقد کرده که در قرارداد

فی مابین پرداخت مالیات برعهده باشگاه گذاشته شده است. هر چند این اتفاق در زمان مدیریت قبلی و پیش از ابلاغ دستورالعمل قراردادها رقم خورده اما این موضوع نافی تخلف رخ داده نیست و از منظر کارگروه نظارت بر قراردادها باید بعد از ابلاغ دستورالعمل، اصلاح می‌شد.

با اضافه شدن ابهام‌های تازه به پرونده مالی باشگاه استقلال نگرانی بازیکنان این تیم بابت کسر امتیاز فزونی گرفته است و حتی کادر فنی استقلال نیز بابت این موضوع با تردید به روزهای آتی می‌نگرد. کسر امتیاز موقعیت استقلال را در صدر جدول به مخاطره خواهد انداخت واگر کمیته انضباطی نیز در نهایت به این نتیجه برسد که استقلال نیز مستحق کسر امتیاز است، آنگاه امتیاز استقلال به دیگر رقبا نزدیک می‌شود و بار دیگر رقابت در صدر جدول دشوار خواهد شد. اکنون استقلال 2 امتیاز بیشتر از پرسپولیس دارد که اندوخته نسبتاً مطلوبی است اما کاهش امتیازات استقلال منجر به حساس شدن رقابت در هفته‌های آتی لیگ برتر خواهد شد. البته استقلالی‌ها دلخوش به ارائه مستندات تازه هستند. روز گذشته با مطرح شدن بحث کاهش امتیاز، مسئولان باشگاه استقلال بار دیگر به تکاپو افتادند تا جلوی احکام احتمالی را بگیرند و اجازه ندهند تصمیمی علیه باشگاه اتخاذ شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج