adexo3
۱۳۷۰۳۱۳
۷۶۰
۷۶۰
پ

بازسازی فاز دفاعی استقلال برای دیدار با تراکتور

تیم فوتبال استقلال عصر شنبه آینده از هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر در دیداری حساس به مصاف تراکتور خواهد رفت.

فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال عصر شنبه آینده از هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر در دیداری حساس به مصاف تراکتور خواهد رفت. دیداری که بدون شک در این مقطع از فصل می‌تواند برای جواد نکونام و شاگردانش بسیار تعیین‌کننده باشد. آبی‌ها بعد از کسب ۱۹ امتیاز از ۸ دیدار ابتدایی خود و تثبیت صدرنشینی در دیدارهای هفته‌های گذشته، حالا در یکی از دیدارهای مهم خود در فصل جاری باید به مصاف یکی از مدعیان سنتی لیگ بروند. دیداری که ۳ امتیاز آن می‌تواند در موفقیت احتمالی استقلالی‌ها در فصل بیست‌وسوم نقش حیاتی را ایفا کرده و از سوی دیگر نیز از دست دادن آن شاید در انتهای فصل به قیمت از دست رفتن قهرمانی تمام شود.

بازسازی فاز دفاعی استقلال برای دیدار با تراکتور

نکونام از مدعیان امتیاز می‌خواهد

استقلال در فصل بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر همراه با ساپینتو اگرچه خاطرات نسبتا خوشی را برای هوادارانش به جای گذاشت اما درنهایت شکست در دیدارهای حساس و واگذاری نتیجه در تقابل با مدعیان اصلی قهرمانی باعث شد تا تمام دستاوردهای فصل از بین رفته و دست آخر هم این تیم

3 جام قهرمانی را از دست بدهد. استقلال در فصل گذشته با وجود نمایش خیره‌کننده و تماشاگرپسند در بسیاری از دیدارهای خود در بزنگاه‌هایی مهم از جمله دیدار با پرسپولیس، سپاهان و تراکتور بازی را واگذار کرد تا از دست دادن امتیاز در همین دیدارهای 6 امتیازی دخل این تیم را بیاورد. نکته قابل توجه اینکه آبی‌ها امسال اگرچه مانند سال گذشته زیبا و تماشاگرپسند بازی نمی‌کنند اما فعلا با بردهای اقتصادی خود را در صدر جدول نگاه داشته و در صورتی که بتوانند در رویارویی با حریفان مستقیم خود در امر قهرمانی، به حداقل امتیاز اکتفا کنند این موضوع می‌تواند در مسیر موفقیت در فصل جاری به این تیم کمک شایان توجهی کند.

این در صورتی است که فعلا یکی از این دیدارها (مصاف با سپاهان) به سود حریف اصفهانی به پایان رسیده و در‌صورتی‌که نتیجه دیدار با تراکتور نیز به سود حریف تبریزی باشد، مطمئنا نکونام با پیروی از مسیر ساپینتو در فصل جاری رستگار نخواهد نشد. نه‌تنها نکونام بلکه تمامی مربیان دیگر هم این نکته را می‌دانند که در کوران فرسایشی رقابت‌های لیگ برتر برنده بودن در هر بازی، انتظاری غیرمنطقی بوده و بعضا با برتری در مصاف با تیم‌های غیرمدعی و کشیدن ترمز تیم‌های مدعی می‌توان مسیر قهرمانی را بهتر از هر زمان دیگری هموار کرد. این فلسفه هیچ‌گاه مورد توجه ساپینتو قرار نگرفت اما نکونام می‌تواند با الگوپذیری از این روش، در پایان فصل بهترین رتبه را برای تیمش از حالا متصور باشد.

تغییرات زیاد در خط دفاعی؟

استقلالی‌ها در فصل جاری در 8 دیدار قبلی خود با ترکیب‌های متفاوتی مقابل حریفان به میدان رفته‌اند که ماحصل آن دریافت 5 گل تا به اینجای کار بوده است. در واقع ترکیب بازیکنانی مانند مرادمند، سلیمی، چشمی، سهرابیان و حتی یامگا و حردانی در سمت راست و جلالی و سلمانی در سمت چپ به دفعات در دیدارهای گذشته استقلال تغییر کرده. این در حالی است که آبی‌ها در آخرین دیدار خود در لیگ برتر پنجشنبه گذشته مقابل شمس آذر در قزوین با ترکیب سلیمی، چشمی و سهرابیان عملکرد قابل قبولی را از خود به جای نگذاشتند و با دریافت 2 گل از حریف نه‌چندان سرسخت و مدعی، درنهایت با تساوی راهی تهران شدند. با این تفاسیر به نظر می‌رسد جواد نکونام در بازی بعدی در فاز دفاعی تیمش، تغییرات گسترده‌ای را ایجاد کرده و به قول معروف فاز دفاعی را چه از لحاظ نفرات و چه از لحاظ ساختار و شکل بازی نفراتش شخم بزند. برهمین اساس به نظر می‌رسد با پایان محرومیت مرادمند و بازگشت وی به ترکیب اصلی، احتمالا سلیمی دوباره به نیمکت بازگشته و از سوی دیگر نیز به خاطر نمایش ضعیف جلالی در فاز دفاعی در آخرین دیدار استقلال، احتمالا سلمانی جایگزین وی خواهد شد. از تمرینات استقلال نیز خبر می‌رسد مهدی هاشمی‌نسب مدافع اسبق آبی‌ها که در حال حاضر وظیفه دستیاری نکونام را برعهده دارد با همکاری و هماهنگی با سرمربی این تیم، تدابیر ویژه‌ای را طی روزهای گذشته برای مدافعان استقلال برای دیدار با تراکتور تدارک دیده و طی روزهای گذشته کادرفنی این تیم فشار زیادی را به بازیکنان فاز دفاعی آورده تا آنها در اوج آمادگی و هماهنگی به مصاف حریف سرشناس تبریزی بروند.

۴ یا ۳ دفاع؟ مساله این است

استقلال در فصل جاری کار را با سیستم 4 دفاعه آغاز کرد اما در ادامه با انتقال روزبه چشمی از خط میانی به خط دفاعی، سیستم استقلالی‌ها در دیدار با حریفان‌شان به 3 دفاعه تغییر پیدا کرد و در بسیاری از دیدارهای این فصل این تیم با همین سبک و سیاق مقابل حریفانش به میدان رفت. نکونام که از همان پیش‌فصل نشان داده بود اعتقاد ویژه‌ای به چشمی دارد روی بازیسازی لیبروی تیمش از عقب زمین حساب ویژه‌ای باز کرده است و این وظیفه را در دیدارهای گذشته در هر دو پست میانی و دفاعی، به چشمی واگذار کرده و به نظر می‌رسد در ادامه فصل نیز چشمی تاثیر بسزایی در اجرای تاکتیک‌های نکونام در زمین مسابقه ایفا کند.

با این حال نکته قابل توجه اینکه برای بازی‌های بعدی به‌خصوص برای دیدار روز شنبه احتمال جابه‌جایی دوباره چشمی و بازگرداندن وی به خط میانی زیاد بوده که در این صورت این احتمال نیز به وجود می‌آید که آبی‌ها با سیستم ابتدای فصل خود با 4 مدافع به میدان بروند. البته اگر نکونام همچنان اصرار به بازی تیمش با 3 دفاع داشته باشد و درصورتی‌که چشمی نیز به خط میانی منتقل شود، برای اولین بار در این فصل استقلال با ترکیب مرادمند، سلیمی و سهرابیان در دیدار عصر شنبه مقابل تراکتور به میدان خواهد رفت. در هر صورت هنوز مساله حل‌نشده در ذهن نکونام در این لحظه به شکل بازی تیمش در مقابل تراکتور مربوط می‌شود و با وجود تغییرات گسترده در فاز دفاعی استقلال در این دیدار، مشخصا سیستم این تیم برای دیدار پیش رو هنوز مشخص نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج