۱۳۷۰۶۶۳
۱۰۳۳
۱۰۳۳
پ

رهبری‌فرد: در دربی بین یحیی و جواد باید نرده بکشید

بهروز رهبری‌فرد کاپیتان سابق پرسپولیس که به قول خودش در زمان بازیگری حاشیه‌های فوتبالی زیادی داشته و مصاحبه‌های جنجالی زیادی هم انجام داده، امروز از حواشی فوتبالی ایجاد شده میان سرخابی‌ها تعجب می‌کند.

ایران ورزشی: بهروز رهبری‌فرد کاپیتان سابق پرسپولیس که به قول خودش در زمان بازیگری حاشیه‌های فوتبالی زیادی داشته و مصاحبه‌های جنجالی زیادی هم انجام داده، امروز از حواشی فوتبالی ایجاد شده میان سرخابی‌ها تعجب می‌کند. او حالا که بسیار باتجربه‌تر و پخته‌تر شده از دو طرف می‌خواهد که به این کشمکش‌ها ادامه ندهند. رهبری‌فرد با اشاره به مربیان زمان بازیگری‌اش مدعی است که هیچ‌گاه پروین و پورحیدری نسبت به هم بی‌احترامی نکردند.

رهبری‌فرد: در دربی بین یحیی و جواد باید نرده بکشید

‌در جریان اخبار و حواشی پرسپولیس هستی؟

تا حدودی بله. من و شما خیلی خوب یحیی را می‌شناسیم و می‌دانیم که اصلاً اهل حاشیه نیست. اما الان به خاطر حواشی‌ای که این روزها به خاطر مصاحبه‌ها داشته‌اند دو بازی را از دست دادند. واقعاً حیف است که با این کارها روند رو به رشد تیم متوقف شود. باور کنید اگر یحیی همه تمرکزش را به لیگ بدهد من در پایان فصل قهرمانی‌اش را تبریک می‌گویم. چون مطمئنم با اختلاف توانایی قهرمانی را دارد. ببینید زمان ما علی آقا پروین و خدابیامرز منصورخان پورحیدری هم بودند که هیچ‌و‌قت برای هم کری نمی‌خواندند، اگر هم حرفی می‌زدند و به اصطلاح کری می‌خواندند ادبیات‌شان فوتبالی بود نه اینکه مثل الان به همدیگر بگویند تو عددی نیستی و در حد من نیستی.

‌دو طرف هم خودشان را شروع کننده نمی‌دانند.

باید تمامش کنند. این درست که یحیی در اروپا بازی نکرده اما من به عنوان کسی که کنارش بازی کرده‌ام با اطمینان می‌گویم یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران است. جواد هم بازیکن خوبی بوده اما واقعاً این رفتارها برای این دو نفر در قامت سرمربی شایسته نیست.

‌شما...

بله من این حرف‌ها را در حالی می‌زنم که آخر حاشیه بودم اما همه‌اش در زمان بازیگری‌ام بود. باور کنید چند روز پیش پسرم می‌گفت بابا شنیدی آقا یحیی و جواد نکونام علیه هم حرف زدند.

‌بازی‌های لیگ را می‌بینی؟

من فرصت کنم حتماً می‌بینم. اسمی از تیم نمی‌آورم اما چند وقت پیش یک بازی دیدم که به خدا فوتبال محلات ما کیفیتش بالاتر است. فوتبال ما نه گلر دارد، نه بازیکنی که دو سه نفر را دریبل کند و نه مهاجم ششدانگ. الان فقط شده اوت دستی و شلوغ‌کاری در هجده‌ قدم و اینطوری به گل رسیدن. زمان ما فقط یک آقای علیزاده بود که اوت بلند می‌انداخت و همه هم ایراد می‌گرفتند. از طرفی بازیکن را هم بعضاً در پست غیر تخصصی به کار می‌گیرند که کارآیی‌اش را از دست می‌دهد.

‌مثلاً؟

علی نعمتی. او را سمت چپ فرستاده‌اند و ما اصلاً نمی‌بینیم مهاجم حریف را دور بزند، در حالی که بازیکن توانمندی است.

‌الان هم که قبل از شروع بازی بیانیه‌ها را آماده دارند. حتی بین دو نیمه هم بیانیه می‌دهند.

ببینید، فوتبال ورزشی است که اگر داخل آن باشید اسم و قیافه‌تان خیلی زود تابلو شده و می‌توانید برای آینده‌تان نقشه بکشید. همین هیأت مدیره پرسپولیس تا قبل از ورودشان هیچ‌کس آنها را نمی‌شناخت. اما حالا سوپرمارکت محل ما شماره موبایل‌شان را هم دارد. شما نگاه کنید یحیی قهر می‌کند، هیأت مدیره سر تمرین می‌رود. شما الان اعضای هیأت مدیره بارسلونا را می‌شناسید؟ مطمئنم که نمی‌شناسید چون آنها دنبال شهرت نیستند و کارشان را می‌کنند.

پسرتان آنها را می‌شناسد.

به خدا می‌شناسد.

زمان شما فرق می‌کرد؟

با اینکه ما هم حاشیه داشتیم اما خیلی فرق می‌کرد. شما مصاحبه‌های آقای عابدینی یا آقای مصطفوی را ببینید. اما الان یکی باید مدیران این دو باشگاه را بگیرد. همه‌اش هم به خاطر دیده شدن است.

‌هاشمی‌نسب به دلیل صادر نشدن کارت مربیگری روی سکو رفت. آنها مدعی‌اند به خاطر شکایت پرسپولیس بود.

ما پرسپولیس هستیم و اگر ادعا داریم که بزرگیم باید در زمین کار خودمان را انجام دهیم. من سؤالم این است، زمانی که مهدی هاشمی‌نسب روی نیمکت استقلال نبود آیا پرسپولیس چهار تا به صنعت نفت آبادان زد؟ اصلاً چه ربطی به پرسپولیس دارد. سیدجلال هم می‌گویند نباید روی نیمکت بنشیند، این هم چه ربطی به استقلال دارد؟ این مشکلات را سازمان لیگ باید برطرف کند. یک نکته دیگر هم بگویم.

‌بفرمایید.

این وسط یکسری هم که اصلاً فوتبالی نیستند درباره کسانی که خاک فوتبال را خورده‌اند صحبت می‌کنند. اینها یا نمی‌دانند چه می‌گویند یا بلد نیستند حرف بزنند که بهتر است اصلاً حرف نزنند. اما ماشاءالله اینقدر اعتماد به نفس دارند که انگار هر وقت به استادیوم می‌آمدند 60 هزار نفر برای‌شان بلند می‌شدند. من صحبت‌های سرپرست استقلال را هم شنیدم، خیلی تعجب کردم.

‌علی سامره؟

بله، علی را می‌شناسم، بچه بسیار خوبی است. او حتی در دوران فوتبالش هم حاشیه نداشت اما الان تعجب می‌کنم که درباره رقیب اینطور صحبت می‌کند. من می‌خواهم بگویم علی سامره عزیز زمانی که ما تیشرت و شلوارک می‌پوشیدیم تمام شده و الان سنی از ما گذشته و هواداران هم چشم و گوش‌شان به صحبت‌های امثال من و شماست. من باز هم می‌گویم، خودم ته حاشیه بودم اما در زمان بازیگری.

‌با خودشان صحبت کردی؟

نه، من چه باید بگویم. یحیی، افشین، جواد و علی سامره همه دوستان ما هستند. باور کنید فوتبال اینقدر هم ارزش ندارد که مدام علیه همدیگر حرف می‌زنند. از اینها جالب‌تر مدیران دو باشگاه هستند.

‌ چه کسانی؟

مدیران دو باشگاه. من اول از آقای درویش انتظار دارم طوری صحبت نکنند که حواشی بیشتر شود. فوتبال ادبیات خودش را دارد و باید حرمت همدیگر را حفظ کنند. اما مدیرعامل استقلال، شما اول حرفی را که می‌خواهید بزنید یک بار مرور کنید و بعد به زبان بیاورید. اینکه جواد نکونام لژیونر خوبی بوده بحثی نیست اما نگویید بهترین لژیونر ایران. البته می‌خواهید از سرمربی تیم‌تان حمایت کنید که قابل قبول است. اما این ادعای شما کاری کرد تا وحید هاشمیان که اصلاً با کسی کاری ندارد واکنش نشان دهد. الان شده همان حکایت قدیمی که می‌گویند مارادونا را ول کن بازیکن خودمان را بچسب.

‌با این شرایط به استقبال دربی تهران هم می‌رویم.

من که فکر می‌کنم یک بازی بی‌کیفیت، به درد نخور و سراسر جنجالی را شاهد خواهیم بود. به نظرم باید روز دربی بین نیمکت پرسپولیس و استقلال نرده بکشند که سراغ هم نروند. با این شرایط بعید نیست نیمکت‌نشینان دنبال همدیگر کنند. البته بد نیست اگر می‌شد بازیکنان روی نیمکت می‌نشستند و مدیران باشگاه داخل زمین می‌رفتند. دربی باید بوی دربی بدهد یعنی یک بازی باکیفیت. خلاصه اینکه فوتبال ما ارزش حرص خوردن ندارد.

چطور؟

وقتی دو بازی آسیایی را طی یک روز در یک ورزشگاه برگزار می‌کنند یعنی ما هیچ امکاناتی نداریم. من یاد دهه 60 افتادم که بازیکن فتح بودم و با بانک ملی بازی داشتیم و بعد از ما استقلال بازی داشت. من هم چند دقیقه روی سکو بازی‌شان را دیدم. من سؤالم این است که اگر آقای تاج مدیر خوبی بود چرا رفت و اگر مدیر خوبی نبود چرا دوباره به او رأی دادند. متأسفانه یک عده راه بودن در فوتبال را یاد گرفته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج