اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۷۰۹۷۷
۱۸۲۴
۱۸۲۴
پ

نکونام: من نمی‌توانم اینجا بنشینم و دروغ بگویم!

سرمربی استقلال می‌گوید که تیم او فردا یک دیدار سخت، حساس و مهم را برابر تراکتور در پیش دارد.

ورزش سه: سرمربی استقلال می‌گوید که تیم او فردا یک دیدار سخت، حساس و مهم را برابر تراکتور در پیش دارد.

نکونام: من نمی‌توانم اینجا بنشینم و دروغ بگویم!

 استقلال و تراکتور در یکی از دیدارهای حساس و مهم هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر در استادیوم آزادی به مصاف هم می‌روند. شاگردان نکونام برای حفظ صدرنشینی در پی کسب سه امتیاز این مسابقه هستند.

سرمربی آبی‌های پایتخت در نشست خبری پیش از بازی شرکت کرد که مشروح صحبت‌های وی را می‌خوانیم:

بازی سخت، حساس و مهمی است

می‌دانیم لیگ چه شرایطی دارد. فردا بازی سخت، حساس و مهمی را مقابل تیم خوب تراکتور داریم. آنها مربی خوب و تیم باکیفیتی دارند. قطعا شرایط بازی برای هر دو تیم سخت خواهد بود. مانند تمام بازی‌ها، با تمرکز بالا سعی خواهیم کرد کیفیت خوبی از خود به نمایش بگذاریم.

در لیگ بازی آسان نداریم

سخت شدن بازی‌ها در ادامه لیگ؟ نظر شخصی من این است که در فوتبال بازی آسان وجود ندارد. از روز اول و اولین بازی که شروع کردیم و برنامه‌ای که با توجه به مشکلات زیاد برای تیم داشتیم، خواسته‌مان کاملا مشخص بود. سعی کردیم بازی به بازی جلو برویم و بهترین عملکرد را داشته باشیم. همه تیم‌ها قابل احترام هستند و بازی آسانی در لیگ وجود ندارد، بخصوص نیم فصل اول که شرایط تیم‌ها نزدیک به هم است.

پرسپولیس؟ سوال دیگری بپرسید

«آقای نکونام وقتتان بخیر. مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه هواداران در این فصل، این بود که استقلال به ساحل آرامش برسد تا بتواند جزو مدعیان باشد. شرایط نیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه تنشی بین مربیان، بازیکنان و اعضای کادرفنی اسقلال و پرسپولیس رخ داد. سعی هم شده است که جو آرام شود. پرسپولسی‌ها اعتقاد دارند استقلالی‌ها این تنش را شروع کرده‌اند و استقلالی‌ها نیز می‌گویند از سمت پرسپولیس این موضوع شروع شده است. این وضعیت را چگونه دیدید؟» سرمربی استقلال پاسخی به این سوال طولانی نداد و گفت سوال دیگری بپرسید.

صدرنشینی ما بخاطر این است که اول لیگ هستیم

«آقای خمس در ابتدای فصل اعلام کردند پرسپولیس و سپاهان شانس‌های قهرمانی هستند. اما الآن می‌بینیم که استقلال صدرنشین لیگ است. آیا صحبتی درباره حرف‌های آن زمان ایشان دارید؟» نکونام در پاسخ گفت: از روز اول خواسته ما مشخص بود. شکل کار ما، برنامه و خواسته تیم و باشگاه با توجه به مشکلات سقف قرارداد، جذب بازیکن و سایر مشکلات عدیده‌ای که داشتیم، مشخص بود، ایشان نظرشان را گفتند و کاملا قابل احترام است. الآن که ما صدر جدول هستیم تازه اول لیگ است، اما ما تلاش کرده‌ایم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. باز هم تکرار می‌کنم، ما فقط تلاش می‌کنیم تا بخاطر هواداران و باشگاه بزرگ استقلال بهترین عملکرد را داشته باشیم.

این شرایط خوب فقط بخاطر بازیکنان است

من باز هم تکرار می‌کنم، ما فقط تلاش می‌کنیم تا بهترین عملکرد را بخاطر هواداران و باشگاه بزرگ استقلال داشته باشیم و این وظیفه ماست. طبق صحبت‌هایی که اول فصل تمام کارشناسان داشتند، استقلال امسال شرایط خوبی ندارد. تکرار می‌کنم، فقط و فقط بخاطر بازیکنان، بخاطر شخصیت بزرگی که دارند، بخاطر غیرت، علاقه و عشقی که به باشگاه بزرگ استقلال دارند، این شرایط خوب را فراهم کردند.

صحبت‌های خمس کاملا قابل احترام است

اصلا به اینکه در آینده چه اتفاقی می‌افتد، فکر نمی‌کنیم. صحبت‌های آقای خمس نیز کاملا قابل احترام است‌. ایشان مربی بزرگی هستند و از جایی آمده که یکی از کشورهای مهد فوتبال است. قطعا چیزهایی را در فوتبال می‌بیند که شاید من هنوز تجربه آن را ندارم‌. قطعا بهتر از من فوتبال را درک می‌کند اما ما در هر بازی تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به موفقیت برسیم. اینکه بعدش چه اتفاقی می‌افتد به آینده واگذار می‌کنیم.

امسال فقط ۲ هفته آرامش داشته‌ایم

برداشت از ۹ هفته ابتدایی لیگ؟ برداشت خودم را می‌گویم. یک تا دو هفته آرامش و بقیه‌اش را فقط چالش داشتیم! (با خنده) مشکلات داشتیم، درگیر جذب بازیکن، سقف قرارداد، تغییر بودجه‌، مطالبات فصل قبل بازیکنان، اعتصاب، بازیکن نگرفتن، بازیکنانی که می‌خواستیم و به تیم‌های دیگر رفتند و الان کیفیت‌شان را در لیگ می‌بینید. این مشکلات برای هفته‌های قبل بوده و این چیزی است که بر ما گذشته است.

نمی‌توانم اینجا بنشینم و دروغ بگویم

نگرانی بابت داوری؟ ببینید اینکه بخواهم بگویم نگران هستم، خیر. نگرانی وجود ندارد ولی بعد از بازی داور اشتباه می‌کند یا اتفاقی می افتد، صحبت می‌کنم و نظر خودم را می‌گویم و کاری به اتفاقات دیگر ندارم‌. حتی صحنه‌های بازی ما را در کمیته داوران، انضباطی و هرجا که مسئولیت دارند حاضرم بنشینم و صحبت کنیم تا ببینیم که چه اتفاقاتی افتاده است‌. صحبت‌های من را هم پخش کنید. اینکه هیچ چیز نگویم و بیایم اینجا بنشینم و بگویم همه چیز عالی است، دروغ است. اگر قرار است دروغ بگوییم از این به بعد بنشینم و دروغ بگویم اما قطعا هیچ وقت این کار را نمی‌کنم. من با احترام، نظر شخصی خودم را گفتم که داور بازی اشتباه کرده است.

کارشناسان داوری به یک مشکل تبدیل شده‌اند

الان یک گام جلوتر آمدیم و نگرانی بزرگ‌تری داریم. خنده‌دار است که الآن کارشناسان برای فوتبال به یک مشکل تبدیل شده‌اند. یعنی قانون یکسان است‌‌. مثلا برای راهنمایی و رانندگی قانون این است که هرکسی از سمت راست برود یا نفر دیگری از سمت چپ برود‌. عوض که نمی‌شود اما مثل اینکه قوانین داوری ما عوض می‌شود.

جوری حرف بزنیم که راحت بخوابیم

نه فقط برای تیم ما بلکه برای همه تیم‌ها کارشناسی‌ها متفاوت است. وقتی فردی در جایگاه قضاوت قرار می‌گیرد، باید سعی کند بهترین ایده و نظر و چیزی که اتفاق افتاده را بگوید. حتی اگر کسی از این بابت ناراحت شود، از جمله خود من. مثل من ناراحت شود، مهم نیست و باید حرف درست و راست را بزنیم و نباید تحت تاثیر قرار بگیریم تا بتوانیم ان‌شاءالله (با سکوت)... راحت بخوابیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج