adexo3
۱۳۷۳۷۲۶
۶۷۳
۶۷۳
پ

دژبان‌هایی که در مستطیل سبز درخشیدند

نشریه فورفورتو در گزارشی به معرفی بهترین مدافعان تاریخ در دهه ۹۰ میلادی پرداخته است که حتما برای علاقه‌مندان قدیمی فوتبال جذاب است.

روزنامه اعتماد: نشریه فورفورتو در گزارشی به معرفی بهترین مدافعان تاریخ در دهه ۹۰ میلادی پرداخته است که حتما برای علاقه‌مندان قدیمی فوتبال جذاب است.

دژبان‌هایی که در مستطیل سبز درخشیدند

۱۵- فابیو کاناوارو

بزرگ‌ترین موفقیت فابیو کاناوارو در سال 2006 به دست آمد، زیرا او کاپیتان ایتالیا بود تا جام جهانی را به دست آورد. اما ستاره آتزوری در دهه 90 به خوبی در مسیر عظمت قرار داشت.

یکی از بهترین مدافعان میانی تاریخ فوتبال، در جام یوفا 1998/99 و کوپا ایتالیا با پارما دبل کرد. او به ایتالیا کمک کرد تا دو قهرمانی زیر 21 سال اروپا را پیش از اولین بازی ملی خود در سال 1997 به دست آورد.

۱۴- آندریاس برمه

آندریاس برمه بیشتر بازی‌های ملی خود را در دهه 80 انجام داد اما به سختی می‌توانست دهه 90 را با شکوه‌تر از آنچه در تاریخ به جا مانده شروع کند. او در فینال جام جهانی 1990 گل پیروزی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. بازیکن اینترمیلان در زمان موفقیت آلمان غربی در ایتالیا در سال 90 بود. این مدافع چپ افسانه‌ای یک اپراتور بسیار همه کاره بود که در میانه میدان مهارت داشت و در ضربات ایستگاهی مرگبار بود. او بعدا به کایزرسلاترن کمک کرد تا قهرمانی شوکه‌کننده بوندسلیگا 1997/98 را به دست آورد.

۱۳- الساندرو نستا

الساندرو نستا با فابیو کاناوارو در ایتالیا همکاری فوق‌العاده‌ای داشت. بذر آن در دهه 90، زمانی که او در لاتزیو وارد صحنه شد، کاشته شد. پس از کاپیتانی غول سری‌آ در جام برندگان جام 1998/99، این مدافع میانی شیک قهرمان زیر 21 سال اروپا در سال 1996 با کشورش شد. سپس به آنها کمک کرد تا فصل بعد در سری‌آ کوپا ایتالیا دبل کنند.

۱۲- یاپ استام

هلند در دهه 90 از مدافعان میانی بسیار خوبی برخوردار بود و یاپ استام مطمئنا یکی از آنها بود که با پی‌اس‌وی قهرمانی اردیویسه را در فصل 1996/97 را قبل از پیوستن به منچستریونایتد در سال 1998 به دست آورد. اولین بازی این مدافع سربلند در اولدترافورد به سختی می‌توانست بهتر از این پیش برود: او نقش مهمی در سه گانه یونایتد ایفا کرد.

۱۱- فرانک دی بوئر

در حالی که برادر دوقلوی او رونالد در انتهای زمین می‌درخشید، فرانک دی‌بوئر تمام تلاش خود را می‌کرد تا حملات دیگری را انجام دهد. او این کار را با موفقیت بزرگ انجام داد، به ویژه برای آژاکس.

دی‌بوئر که 112 بازی ملی برای هلند داشت، در تیم افسانه‌ای آژاکس قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در فصل 1994/95 بازی کرد. قبل از کمک به هلند در نیمه نهایی جام جهانی 1998. او سپس طعم شکوه لالیگا را با بارسلونا در 1998/99 چشید.

۱۰- یورگن کوهلر

یورگن کوهلر که در بیشتر دهه‌ 90 پای ثابت تیم ملی آلمان بود، مدال‌های برنده جام جهانی 1990 و یورو 96 را به دست آورد. فوتبالیست سال آلمان در سال 1997 زمانی که او در بهترین بوروسیا دورتموند تاریخ بازی می‌کرد، قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 1996/97 را به دست آورد.

۹- لیلیان تورام

لیلیان تورام یک بازیکن فوق‌العاده همه کاره بود که می‌توانست در دفاع میانی یا دفاع راست قرار بگیرد. یکی از پربازیکن‌ترین بازیکنان فرانسوی در تمام دوران است. 142 بازی ملی برای Les Bleus به دست آورد و ثابت کرد که برای قهرمانی آنها در جام جهانی 1998 بسیار مهم است. تورام به طرز خارق‌العاده‌ای تنها دو گل بین‌المللی زد که هر دو آنها در نیمه نهایی جام جهانی مقابل کرواسی بود و فرانسه را به فینال برد.

۸- الساندرو کاستاکورتا

یکی دیگر از بزرگان ایتالیایی تمام دوران در هنر دفاع است. دوران حماسی آلساندرو کاستاکورتا از سال 1986 تا 2007 ادامه یافت. او هافبک وسط نمادین آث میلان در دهه 90 بود. کاستاکورتا که چند بار قهرمان سری‌آ و لیگ قهرمانان اروپا با روسونری شده بود با ایتالیا در سال 1994 نایب قهرمان جام جهانی شد.

۷- تونی آدامز

تونی آدامز که مردی تک باشگاهی بود، بین سال‌های 1983 تا 2002، 672 بازی برای آرسنال انجام داد. با 66 بازی ملی او همچنین کاپیتانی سه‌شیر را بر عهده داشت. این مدافع میانی در حالی که آرسن ونگر باشگاه لندنی شمالی را به اولین قهرمانی در لیگ برتر در 1997/98 هدایت کرد ستون تیم بود.

۶- کافو

کافو در جام جهانی 1994 پشتیبان جورجینیو بود و از روی نیمکت آمد تا جایگزین هم تیمی مصدوم خود در فینال آن تورنمنت شود که برزیل با شکست دادن ایتالیا در ضربات پنالتی قهرمان شد. این یکی از سه فینال متوالی جام جهانی برای دفاع راست افسانه‌ای سلسائو بود. بدون شک یکی از بهترین مدافعان کناری که فوتبال تا به حال به خود دیده است که در دهه 90 دو بار کوپا امریکا را بالای سر برد و همچنین به رئال ساراگوسا کمک کرد. پیروزی معروف مقابل آرسنال در فینال جام برندگان جام 1994/95 با ساراگوسا ماحصل آن دوران بود.

۵- روبرتو کارلوس

روبرتو کارلوس کارهای فیزیک سختی برای فوتبال انجام داد. هیچ چیز شگفت‌انگیزتر از ضربه ایستگاهی 35 یاردی او برای برزیل مقابل فرانسه در جام کنفدراسیون‌ها 1997 نیست. در حالی که او در تیم ملی کشورش در جام جهانی 1994 حضور نداشت، مردی که مسلما بهترین دفاع چپ تمام دوران باقی می‌ماند، قبل از شروع قرن، موفقیت بزرگی در سطح باشگاهی داشت. قهرمانی لالیگا در فصل 1996/97 و 1997 /98 لیگ قهرمانان با رئال مادرید.

۴- رونالد کومان

رونالد کومان، اسطوره هلندی، با خشونتی که تعداد کمی از بازیکنان در طول تاریخ فوتبال از خود نشان داده‌اند، به توپ ضربه می‌زد. او در طول دوران حرفه‌ای خود 252 گل به ثمر رساند. یک مدافع میانی تهاجمی که باید به عنوان یکی از بهترین بازیکنان ضربات ایستگاهی در تمام دوران شناخته شود. کومان- قهرمان اروپا در سال 1988 با هلند بیشتر جوایز باشگاهی خود را در بارسلونا به دست آورد: از جمله قهرمانی اروپای 1991/92 با به ثمر رساندن تنها گل فینال مقابل سامپدوریا و همچنین قهرمانی لالیگا در هر دوره بین فصل‌های 1990/91 و 1993/94.

۳- مارسل دسایی

یکی دیگر از ستاره‌های قهرمان جهان فرانسه در سال 1998، مارسل دسایی بود که به تکل‌های سرسخت شناخته می‌شد. او به‌طور گسترده به عنوان یکی از بهترین مدافعانی که تا به حال بازی کرده است، شناخته می‌شود. یکی از اعضای کلیدی تیم افسانه‌ای میلان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در فصل 1993/94 بود که در آن تطبیق‌پذیری ذهنی‌اش را با عملکرد به عنوان یک هافبک دفاعی ثابت کرد. او که در سال 1998 به چلسی پیوست اولین بازی ملی خود را در سال 1993 انجام داد و به کسب موفقیت ادامه داد. 116 بازی ملی برای فرانسه!

۲- فرانکو بارزی

اسطوره مطلق آث‌میلان و ایتالیا؛ کاپیتانی برای 15 فصل! نمی‌توان انکار کرد که فرانکو بارسی یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال است؛ چه به عنوان یک سوییپر یا یک مدافع میانی سنتی! او برنده جام جهانی 1982 با آتزوری شد. موفقیت بارسی در طول دهه 80 و تا دهه 90 ادامه داشت. طی آن او چهار بار قهرمان سری آ و دو بار قهرمان اروپا شد.

۱- پائولو مالدینی

پائولو مالدینی بخشی از همان خط دفاعی آث‌میلان است که سال‌ها با فرانکو بارسی همکارمی‌درخشید. او بهترین مدافع تمام دوران است. کاپیتان هم باشگاه و هم کشورش. ایل کاپیتانو بیش از 1000 بازی حرفه‌ای انجام داد. او هفت اسکودتو که پنج تای آنها در دهه 90 بود و پنج جام اروپایی یعنی لیگ قهرمانان اروپا را برد که دو تای آنها در دهه 90 به دست آمد. مالدینی که در سال‌های 1990 و 1994 در تیم ستارگان جام جهانی فیفا حضور داشت، پس از راهیابی ایتالیا به فینال جام جهانی 94، در توپ طلا سوم شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج