اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۷۳۸۸۳
۲۵۲۴
۲۵۲۴
پ

روزی که عجیب‌ترین اتفاق در لیگ ایران برای پرسپولیس رخ داد

۵ سال پیش یکی از عجیب‌ترین بازی‌های تاریخ لیگ برتر در روزهای مسابقات ملی بین تیم‌های پرسپولیس و پیکان برگزار شد.

خبرورزشی: ۲۸ آبان سال ۱۳۹۷ روز عجیبی در فوتبال ایران بود و یکی از عجیب ترین بازی‌های تاریخ لیگ برتر در این روز بین پرسپولیس برگزار شد. ماجرا از این قرار بود که این دیدار در فیفادی برگزار شد که خلاف قوانین و مقررات فیفا است.

بر اساس قوانین داخلی تیمی که سه بازیکن در اردوی تیم ملی داشته باشد می‌تواند درخواست لغو بازی‌اش را بدهد. علیرضا بیرانوند، احمد نورالهی و بشار رسن در آن زمان سه بازیکن ملی پوش پرسپولیس به شمار می‌رفتند. حمیدرضا طاهرخانی و سعید حسین‌پور هم دو بازیکن پرسپولیس در تیم امید بودند.

نکته جالب در این بین این بود که ۲۸ آبان ۱۳۹۷ زمان برگزاری بازی پرسپولیس – پیکان روز فیفا بود و فدراسیون‌های ملی در چنین روزهایی حق برگزاری بازی‌های باشگاهی به طور رسمی را ندارند. تیم‌های باشگاهی در روزهای فیفا تمرین می‌کنند و بازی دوستانه هم انجام می‌دهند اما همان طور که اشاره شد در چنین روزهایی بازی‌های باشگاهی به طور رسمی در جریان نخواهد بود تا تیم‌های ملی بدون دغدغه بازی‌های دوستانه خود را برگزار کنند.

با این حال پرسپولیس با توجه به فشردگی بازی‌هایش در آن سال مجبور شد در فیفادی بازی کند. در واقع پرسپولیس را مجبور کردند تا در فیفادی به میدان برود که اتفاقی عجیب در فوتبال ایران بود.

هر چند بر اساس ادعای سازمان لیگ برتر باشگاه پرسپولیس تعهد داده بازی با پیکان را بدون حضور ملی‌پوشان برگزار کند اما طبق قانون برگزاری بازی‌های باشگاهی در روزهای فیفا خلاف است وسرمربی پرسپولیس بر این اساس مخالف برگزاری این دیدار بود. برانکو در آن فصل واکنش جالبی به این موضوع داشت. او در کنفرانس قبل از بازی با پیکان گفت: من فقط دوست دارم به من کمک کنید و بگویید، آیا در جایی در روز فیفادی، بازی برگزار شده است؟ اگرچه مدیرعامل باشگاه به من گفت که اگر مایل نیستیم می‌توانیم در بازی با پیکان به میدان نرویم اما من گفتم که بازی می‌کنیم تا فکر نکنند ما ترسو و بزدل هستیم. بلند پروازی ما این است که در بازی پیروز شویم و به سمت قهرمانی برویم.واضح است که ما به دنبال قهرمانی هستیم ولی خیلی‌ها دوست ندارند این اتفاق رخ دهد.ما بازی می‌کنیم تا نشان دهیم چه تیم شجاعی هستیم و از چیزی نمی‌ترسیم.

روزی که عجیب‌ترین اتفاق در لیگ ایران برای پرسپولیس رخ داد

روزی که عجیب‌ترین اتفاق در لیگ ایران برای پرسپولیس رخ داد

روزی که عجیب‌ترین اتفاق در لیگ ایران برای پرسپولیس رخ داد

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج