۱۳۷۴۰۸۶
۹۰۴
۹۰۴
پ

منافی: لوکادیا به درد پرسپولیس نمی‌خورد

جواد منافی گفت: از آنجا که پرسپولیس هنوز در لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه‌گیری مقابل النصر شانس دارد و در لیگ برتر هم به نوعی مدافع عنوان قهرمانی محسوب می‌شود نباید به تیم بار منفی وارد کرد.

خبرآنلاین: پرسپولیس هفته گذشته روزهای پرحاشیه‌ای را سپری کرد. پس از شکست مقابل سپاهان، مدیران پرسپولیس تصمیم به جریمه ۱۰ درصدی اعضای کادر فنی و بازیکنان گرفتند که این موضوع اعتصاب آن‌ها را به دنبال داشت. با این حال بازیکنان پس از یک روز اعتصاب، دوباره به تمرینات برگشتند تا خودشان را آماده دو بازی حساس مقابل النصر عربستان و الدحیل قطر در لیگ قهرمانان آسیا کنند.

جواد منافی مدافع چپ اسبق پرسپولیس معتقد است در شرایط بحرانی‌ که این تیم در قرار داشت نباید جریمه لحاظ می‌شد و این اقدام را کاملاً به ضرر تیم می‌داند. او اعتقاد دارد این مسأله به اختلافات بین کادر و مدیریت و بازیکنان دامن زد. از این رو به بهانه شرایط حساس پرسپولیس و حاشیه‌هایی که وجود دارد سراغ منافی رفتیم و نظرات او را در رابطه با موارد اخیر خصوصاً مدافع چپ فعلی پرسپولیس جویا شدیم.

منافی: لوکادیا به درد پرسپولیس نمی‌خورد

چرا شرایط پرسپولیس به یکباره بحرانی شد؟

وقتی تیمی در شرایط بحرانی قرار دارد یکسری از اتفاقات هم پیش می‌آید که موجب این بحران می‌شود، مثلاً سرمربی تیم با سرمربی تیم رقیب به قول ما فوتبالی‌ها کل‌کل می‌کند و جوابش را می‌دهد و دو تیم علیه هم بیانیه می‌دهند که نباید می‌شد اما انجام شد. در این بین مدیرعامل تیم هم بعد از اولین باخت تیم بعد از 9 بازی در لیگ می‌آید و تیم را 10 درصد جریمه می‌کند که به نظرم منطقی نیست چون به هر حال پرسپولیس در شرایطی مقابل سپاهان بازی کرد که دست و بال سرمربی تیم به دلیل بازیکنان مصدوم و محروم بسته بود، به همین دلیل اعتقاد دارم سرمربی تیم نباید با اولین باخت آن هم مقابل سپاهان، اعضای تیم را ده درصد جریمه می‌کرد و منطقی‌تر این بود که تیم مثلاً بعد از یک نیم فصل و بقیه ناکامی‌ها در آن مقطع با مشکل مواجه می‌شد و بعد مدیرعامل تصمیم به جریمه یا هر موضوع دیگری می‌گرفت.

اما به هر حال مدیرعامل تیم نصف آپشن‌های فصل قبل و بخشی از مطالبات این فصل را هم پرداخت کرده!

هزینه باشگاهداری زیاد است و در این بین طبیعی است که باشگاه پرسپولیس هم هزینه زیادی داشته باشد اما به هر حال مدیریت باید منابع مالی را تأمین و مسائل مالی تیم را هم جمع و جور کند. در این بین به نظر اختلافاتی بین مدیریت و هیأت مدیره و بازیکنان به وجود آمد که موجب شد تیم رفته رفته بحرانش زیاد شود که این مسأله بعد از تساوی مقابل تاجیکستان و بعد هم سپاهان به اوج خودش رسید.

اما فکر نمی‌کنید که مدیرعامل قصد داشت به نوعی به تیمش شوک مثبت وارد سازد؟

به نظرم بعضی وقت‌ها شوک بیشتر از اینکه مثبت باشد بار روانی منفی برای تیم دارد، از این رو و از آنجا که پرسپولیس هنوز در لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه‌گیری مقابل النصر شانس دارد و در لیگ برتر هم به نوعی مدافع عنوان قهرمانی محسوب می‌شود نباید به پرسپولیس بار منفی وارد ساخت. نباید تیم خودمان را دست‌کم بگیریم و فکر کنیم کار پرسپولیس تمام شده است. نه مسلماً اینگونه نیست چون پرسپولیس قبلاً هم نشان داده که تیم روزهای سخت و بازی‌های بزرگ است و در زمین حریفان هم بهتر از ورزشگاه آزادی بازی می‌کند، به همین دلیل من شخصاً امیدوارم پرسپولیس این بار هم در زمین حریف بهترین نمایش را ارائه دهد و موفق شود.

منافی: لوکادیا به درد پرسپولیس نمی‌خورد

در این بین اما به نظر می‌رسد مشکلات یحیی و درویش تمامی ندارد!

هم مدیرعامل تیم از زمانی که به پرسپولیس آمده زحمات زیادی کشیده و هم کادرفنی به سهم خود برای سربلندی تیم هر چه در توان داشته در طبق اخلاص گذاشته است، از این رو حتماً مدیر تیم و سرمربی با هدف مشترکی که برای موفقیت تیم دارند، باز هم در کنار یکدیگر قرار گرفته و مشکلات مرتفع خواهد شد.

صحبت‌ها و شایعاتی در خصوص تغییر مدیرعامل شنیده می‌شود!

نه الان به نظرم زمان مناسبی برای تغییر مدیرعامل نیست. پرسپولیس باید لیگ این فصل و بازی‌های آسیایی‌اش را انجام دهد. در آن زمان و مرحله حتماً می‌توان در خصوص مسائل بهتر تصمیم‌گیری کرد اما الان اصلاً زمان حرف زدن در خصوص مدیرعامل و مربی نیست و بیان این مسأله جر اینکه حاشیه‌های پرسپولیس را بیشتر سازد هیچ سودی برای پرسپولیس نخواهد داشت.

در خصوص یحیی باید چه تصمیمی گرفت؟

به نظرم با یک باخت یک مربی که سه جام فقط در یک فصل آورده را نباید تغییر داد و بی‌رحمانه در خصوص او نظر داد و من فکر می‌کنم در هیچ تیمی چنین تصمیمی برای مربی موفق نمی‌گیرند، به همین دلیل فقط بهتر است آرامش تیم را حفظ کنیم و به تیم به طرق مختلف ضربه نزنیم.

به نظرتان پرسپولیس می‌تواند فاصله پنج امتیازی‌اش با صدر را جبران کند و دوباره به صدر برگردد؟

حتماً زمان زیادی باقی مانده و پرسپولیس قادر است که صدر را از استقلال پس بگیرد، در این بین پرسپولیس باید در بقیه بازی‌هایش خصوصاً بازی‌های شش امتیازی مقابل استقلال در دربی بهترین نتیجه را بگیرد.

بیرانوند بعد از باخت مقابل سپاهان گفته بود که این تیم اندازه سه تیم بازیکن دارد و به خاطر اینکه بیشتر مهاجمان را گرفته موفق عمل کرده است و خواهان شادی نکردن آن تیم شده بود!

به نظرم ما خیلی راحت رامین و اسدی را از دست دادیم، در حالی که باید آنها را حفظ می‌کردیم. تیم مقابل هم بعد از برد می‌تواند خوشحالی کند و این اصلاً ایرادی ندارد اما با وجود این ما با همین بازیکنانی که در اختیار داریم هم قادریم که به قهرمانی و موفقیت برسیم چه بسا که قبلاً با تیمی به مراتب ضعیف‌تر از تیم فعلی به فینال آسیا رسیدیم.

منافی: لوکادیا به درد پرسپولیس نمی‌خورد

صحبت از بازگشت لوکادیا است. در شرایطی که پرسپولیس ضعف گلزنی دارد، در رابطه با بازگشت احتمالی لوکادیا چه نظری دارید؟

به نظرم این بازیکن را نباید جذب کنیم و او به درد پرسپولیس نخواهد خورد. بازیکنی کهبعد از آن جریانات و سر بدهی باشگاهش و خودش بخواهد به پرسپولیس بیاید هیچ فایده‌ای برای تیم نخواهد داشت.

در رابطه با احتمال کنار گذاشتن یحیی بعد از کریم باقری هم صحبت‌هایی شنیده می‌شود!

به هر حال بعضی‌ها هر تصمیمی که خودشان بخواهند بگیرند را اتخاذ می‌کنند و راحت او را کنار می‌گذارند و به حرف من و امثال ما هم توجهی نمی‌کنند!

در خصوص علی نعمتی هم صحبت‌هایی مطرح می‌شود که پرسپولیس به یک مدافع چپ کلاسیک نیاز دارد.

به نظرم در نبود مدافع چپ کلاسیک خوب در لیگ‌مان که آزاد باشد، علی نعمتی یک نعمت برای پرسپولیس محسوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج