۱۳۷۶۳۷۲
۱۳۳۶
۱۳۳۶
پ

جایگاه ویژه و ارزشمند یک رشته نوظهور در ایران

در حالی که بسیاری از رشته های ورزشی نوظهور در دنیا تجربه موفقی در کشورمان نداشته اند اما بادی پامپ از جمله نمونه هایی است که به مدد تلاش های یک مربی باسابقه توانسته جایگاهی ارزشمند در ایران پیدا کند.

برترین‌ها: در حالی که بسیاری از رشته های ورزشی نوظهور در دنیا تجربه موفقی در کشورمان نداشته اند اما بادی پامپ از جمله نمونه هایی است که به مدد تلاش های یک مربی باسابقه توانسته جایگاهی ارزشمند در ایران پیدا کند.

سمیه قادری در جایگاه مسئول کمیته ایروپامپ فدراسیون آمادگی جسمانی بیش از یک دهه است که برای توسعه ورزش بادی پامپ در ایران تلاش می کند و ماحصل فعالیت او گسترش این رشته ورزشی به استان های مختلف ، تربیت مربیان و ورزشکاران وفعال شدن این ورزش در سطح باشگاه های مختلف است.

جایگاه ویژه و ارزشمند یک رشته نوظهور در ایران

در ارتباط با آخرین وضعیت این ورزش و برنامه های پیش رو گفتگویی با سمیه قادری انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

* در آغاز اشاره ای به سوابق خود داشته باشید؟

من سمیه قادری هستم دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت دولتی و فوق لیسانس فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه تهران. در دهه ٨٠ به طور حرفه ای ورزش ایروبیک و استپ رو دنبال می کردم و داور رسمی فدراسیون و همچنین مدرس این رشته بودم. علاوه بر تهران و برخی از استانها در دانشگاه الزهرا، پیام نور و دانشگاه شهید رجایی به عنوان مدرس رسمی فدراسیون امادگی جسمانی و ایروبیک به تدریس مشغول بودم.

* ارتباط شما با ورزش بادی پامپ چگونه شکل گرفت؟

در سال ١٣٩١ زمانی که آمادگی جسمانی و ایروبیک به عنوان یک انجمن زیرمجموعه فدراسیون ورزشهای همگانی معرفی شد بنده با معرفی رشته بادی پامپ به صورت رسمی مسئولیت این کمیته را به عنوان یکی از زیر شاخه های این فدراسیون به عهده گرفتم.

*چه اقداماتی برای توسعه این ورزش در این سالها صورت گرفته است؟

خوشبختانه بادی پامپ به عنوان یک شیوه تمرینی نوین در بین خانم ها بسیار مورد استقبال قرار گرفت و ما موفق شدیم در سطح کشور بالغ بر ٢٠٠ دوره را برگزار کنیم و چند دوره هم برای آقایان برگزار شد. ما در این رشته مدرسین و مربیان زیادی را پرورش دادیم که به شکل اصولی این ورزش جذاب را دنبال می کنند.

*تغییر کمیته کشوری به ایروپامپ بر چه اساسی صورت گرفت؟

بادی پامپ در سه سطح سمینار ،کارگاه مقدماتی ،و مربیگری درجه ٣ آموزش داده می شود و از آنجایی که این رشته به صورت بین المللی فقط دو دوره کارگاه دارد ما در ادامه برای برگزاری دوره مربیگری و اخذ مجوز از وزارت ورزش با اسم ایروپامپ به فعالیت مان ادامه دادیم.

خیلی ها به ما نقد می کنند که چرا اسم این رشته رو عوض کردید. پاسخ این است که هر کشوری بسته به شرایط و قوانین داخلی خود فعالیت می کند و ما برای داشتن مربیان مستقل با مدرک مربیگری رسمی تصمیم گرفتیم برای سطح مربیگری ایروپامپ سرفصل تهیه کنیم و در این راستا دوره های متعدد مربیگری را در کشور برگزار کردیم.

من به عنوان کسی که سالها خودم در درجه اول ورزش کردم و در درجه دوم مربی بودم و آموزش دادم همیشه شاهد بروز مشکلات متعدد برای افرادی که به سالن های ورزشی مراجعه می کنند و متاسفانه آسیب می بینند بودم، لذا سعی کردم برای این رشته مسیری رو برنامه ریزی کنم که مربیای حرفه ای پرورش پیدا کنند.

شاید اگر تجاری فکر می کردیم این رشته پررنگ تر می شد و مربیان بیشتری تو این زمینه اضافه می شدند ولی دغدغه من توسعه بادی پامپ به صورت درست و حرفه ای بوده و هست وهمچنان با قدرت این سیاست را دنبال می کنم.

*گویا خود شما نیز به شکل تخصصی به امر آموزش هم مشغول هستید؟

من علاوه بر فعالیت در فدراسیون، یک مجموعه ورزشی مختص بانوان نیز دارم که تمرکز اصلی آن بر ورزش بادی پامپ است. این مجموعه در تهران به نوعی پایلوت و پایگاه اصلی این رشته است و تلاش کرده ایم از این ظرفیت برای توسعه آن بهره ببریم. در عین حال در طی این سالها با رصد تحولات این ورزش در سطح جهانی سعی کرده ایم جزوات و کتابچه های آموزشی لازم را برای ارتقا دانش فنی مربیان و ورزشکاران تالیف کنیم ودر اختیار آنها قرار دهیم.

بادی پامپ یک تمرین فول بادی قدرتی استقامتی هست که با وزنه و هالتر انجام میشه و در یک کلاس یک ساعته تمام عضلات بزن رو به کار می گیرد و یکی از بهترین و جدیدترین شیوه های تمرینی برای کاهش وزن و فرم دهی محسوب می شود .

تمرکز اصلی ورزش بادی پامپ تقویت قدرت و استقامت است که در هر جلسه تمرینی تقریباً ۶۰۰ کالری می‌سوزاند. شما پس از گرم کردن، با حرکات هالتر و صفحه وزنه‌های سبک شروع می‌کنید تا عضلات خود را برای حرکت آماده کنید.

سپس مربی شما را برای حرکات و تمرینات اصلی راهنمایی می‌کند؛ تمریناتی که گروه‌های عضلانی شما را شامل پاها، سینه، شکم، پشت و سرشانه و بازو درگیر می کند.

*وصحبت پایانی شما؟

جذابیت های ورزش بادی پامپ می تواند آن را به یک گزینه جدی برای اقشار مختلف جهت ورزش کردن تبدیل کند. با این حال به نظر می رسد علیرغم جذابیت های این ورزش هنوز بادی پامپ در ایران آنچنان که باید و شاید معرفی نشده و ظرفیت های بالای آن به خوبی تبلیغ نشده است. ما در تلاشیم با یک رویکرد جدید و با برپایی همایش ها و مسابقات مختلف این ورزش را در سطح استان های مختلف معرفی کنیم و زمینه توسعه هر چه بیشتر آن را فراهم کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج