adexo3
۱۳۸۰۰۶۰
۴۶۱
۴۶۱
پ

بیاتی‌نیا: هواداران، یحیی را دلسرد کردند

هفته چهاردهم لیگ برتر فردا با ۶ دیدار پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین این دیدارها پرسپولیس در تهران میزبان شمس آذر قزوین است، استقلال در سیرجان به مصاف گل‌گهر خواهد رفت و سپاهان نیز از آلومینیوم اراک پذیرایی می‌کند.

فرهیختگان: هفته چهاردهم لیگ برتر فردا با ۶ دیدار پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین این دیدارها پرسپولیس در تهران میزبان شمس آذر قزوین است، استقلال در سیرجان به مصاف گل‌گهر خواهد رفت و سپاهان نیز از آلومینیوم اراک پذیرایی می‌کند. تا اینجای لیگ مدعیان آن تقریبا مشخص شده‌اند و درکنار آنها می‌توان برای تراکتور، ملوان و ذوب‌آهن و گل‌گهر نیز این شانس را قائل شد که خودشان را در بالای جدول حفظ و برای کسب سهمیه بجنگند. لیگ شاید از لحاظ کیفی پیشرفتی نداشته اما از نظر حواشی یکی از پرحاشیه‌ترین فصل‌های لیگ را شاهدیم و درکنار این مساله نیز برخی تیم‌ها مثل ملوان، ذوب‌آهن و حتی شمس آذر قزوین با بازی‌های خوبی که در این فصل به نمایش گذاشته‌اند به‌نوعی رقابت را در لیگ جذاب‌تر کرده‌اند. محسن بیاتی‌نیا، کارشناس فوتبال کشورمان به نکات جالب‌توجهی در بازی‌های لیگ اشاره کرده که در ادامه می‌خوانید.

   ملوان و ذوب‌آهن خلاف انتظار ظاهر شدند

بیاتی‌نیا درباره شرایط لیگ پس از 13 هفته گفت: «اگر بخواهیم در مورد تیم‌های مدعی صحبت کنیم، نام آنها مشخص است و مدعی جدیدی در لیگ نداشته‌ایم. تیم‌هایی که توانسته‌اند همه را به‌شکلی با فوتبال خوبی که ارائه می‌دهند سورپرایز کنند. تیم‌هایی مثل ذوب‌آهن و ملوان با وجود اینکه هزینه مالی آنچنانی در نقل و انتقالات نداشته‌اند تیم‌های باکیفیت و متفاوتی نسبت به بقیه نشان داده‌اند. این به نظرم یک اتفاق خوب برای لیگ‌مان است، هرچند اعتقادم این است که کیفیت و سطح لیگ‌مان همچنان مانند گذشته پایین است، چه از نظر فنی و چه امکانات که در برخی ورزشگاه‌ها می‌بینیم هیچ پیشرفتی اتفاق نیفتاده است.»

   هواداران، یحیی را دلسرد کردند

وی با اشاره به شرایط پرسپولیس در هفته‌های اخیر افزود: «پرسپولیس از ابتدای فصل وارد یک‌سری مسائل حاشیه‌ای شد که بخشی از این حواشی از فصل قبل آغاز شد و ادامه پیدا کرد. هرچه به جلو آمدیم این حواشی بیشتر شد و تاثیر منفی‌اش را روی پرسپولیس گذاشت. درکنار این مسائل حذف از لیگ قهرمانان باعث شد که هواداران یحیی را مقصر بدانند و آن رفتار را با این مربی داشته باشند که به‌نظرم آن اتفاق مثل آب سردی بود روی یحیی؛ چراکه واقعا انتظارش را نداشت چندماه بعد از آن قهرمانی‌ها اینچنین رفتارهایی را ببیند. از طرفی من حال بازیکنان پرسپولیس را مدت‌هاست خوب نمی‌بینم و باید دلیل این مساله را در داخل تیم جست‌وجو کرد. خیلی رک و ساده بگویم که اگر فوتبالیست حالش خوب نباشد نمی‌تواند فوتبال خوبی را ارائه دهد. پرسپولیس به‌خاطر مسائل روحی و روانی شاداب بازی نمی‌کند و باید این مشکلش را حل کند. هم‌اکنون هواداران پرسپولیس باید این را بدانند که تیم‌شان نیاز به آرامش بیشتری دارد تا این روزها را پشت سر بگذارد و بخشی از این آرامش از سوی آنها تزریق می‌شود.»

   این لیگ فقط یک تیم ملی نسبتا خوب تحویل می‌دهد

مهاجم سابق تیم ملی با تاکید بر اینکه لیگ‌مان بازیکن‌ساز نیست، یادآور شد: «نمی‌توان گفت پرسپولیس مشکل ابزار ندارد و شاید این مشکل را خیلی از مربیان تیم‌های دیگر هم داشته باشند. از این جهت که لیگ‌مان چندسالی است از لحاظ بازیکن‌سازی ضعیف عمل کرده است. می‌توان گفت کارخانه بازیکن‌سازی کشورمان چندسالی می‌شود توقف کرده یا خیلی کند کار می‌کند. در یک جمعی از بزرگان فوتبال کشورمان بودم که یک عزیز گفت لیگ‌مان در حدی بازیکن خوب دارد که بشود از جمع آنها یک تیم ملی نسبتا خوب داشت. درحالی‌که سال‌های نه‌چندان دور ما می‌توانستیم همزمان 4، 5 تیم ملی خوب داشته باشیم اما الان به‌زحمت یک تیم می‌شوند. لیگ زمانی پویا می‌شود که ثبات در آن وجود داشته باشد، امکانات در حد مناسب دیده شود و برنامه‌ریزی خوبی باشد که متاسفانه کمتر این موارد را می‌بینیم و نتیجه‌اش این می‌شود که می‌بینیم.»

   سپاهان اگر نتیجه نگیرد باید تعجب کرد

کارشناس فوتبال کشورمان در واکنش به این موضوع که خیلی‌ها سپاهان را قهرمان زودهنگام لیگ می‌دانند، عنوان کرد: «سپاهان یک تیم ریشه‌دار با امکانات خیلی‌خوب و شرایط مالی عالی است و به‌شخصه برای این تیم خیلی احترام قائلم اما یک واقعیت را نمی‌توان منکر شد. اینکه سپاهان درحال‌حاضر به تیمی تبدیل شده که بازیکنانش بیشترین دستمزد را در لیگ گرفته‌اند و از این لحاظ قابل‌قیاس به تیم‌های دیگر لیگ نیستند. البته این را هم بگویم که فوتبالیست‌ها با این سختی‌هایی که کشیده‌اند و می‌کشند، هرچقدر دستمزد بگیرند حق‌شان است. هر فوتبالیستی ممکن است در یک لحظه مشابه همان اتفاقی برایش بیفتد که برای پادوانی در استقلال رخ داد و مجبور شود بقیه عمرش را روی ویلچر باشد، به این خاطر نمی‌توان به دستمزد آنها خرده گرفت. اما حرف من این است در لیگ‌هایی پولدار خاورمیانه هم به بازیکنان تاپ داخلی‌شان بیشتر از 500 هزار دلار نمی‌دهند و اگر بخواهند بازیکن ملی‌پوشی از ما هم بخرند همین مبلغ را پرداخت می‌کنند اما سپاهان در نقل و انتقالات هر بازیکنی را که اراده کرد به خدمت گرفت و از چنگ رقبایش درآورد و با این همه امکانات و شرایط عالی باید نتیجه بگیرد. اگر غیر از این باشد باید تعجب کرد. سپاهان قهرمان هم بشود کار خاصی نکرده، چون با این هزینه‌ها باید این اتفاق رخ دهد اما در لیگ قهرمانان آسیاست که عیار واقعی تیم‌ها مشخص می‌شود. نمی‌خواهم بگویم سپاهان در آسیا خوب نتیجه نگرفته، بلکه منظور این است بازیکنانی که در این سطح از مسابقات عملکرد خوبی داشته باشند، نشان می‌دهند که آیا مثلا یک میلیون دلار حق‌شان بوده است یا نه. درواقع سپاهان با این هزینه‌هایی که داشته باید توان رقابت با تیم‌هایی مثل النصر و الهلال را داشته باشد.»

    استقلال نیاز به تنوع تاکتیکی دارد

بیاتی‌نیا، استقلال را تیمی خوب و باثبات دانست و خاطرنشان کرد: «تیم جواد نکونام شروع خوبی در لیگ داشت و با کمترین نوسان در لیگ مواجه بود. این تیم چند بازی خود را اقتصادی برد و در بازی آخر مقابل نساجی بود که توانست 4 گل به ثمر برساند. اگر این بازی را به حساب نیاوریم استقلال در گلزنی و ایجاد موقعیت مشکل دارد. تیمی که می‌خواهد تا هفته آخر لیگ برای قهرمانی بجنگد باید از لحاظ تاکتیکی آنقدر خوب باشد که در مواقعی تغییر تاکتیکی داده و حریفانش را غافلگیر کند. قاعدتا با یک روش و تاکتیک نمی‌شود تا آخر خوب پیش‌رفت. استقلال نیاز به این دارد که تاکتیک‌های بیشتری را مقابل حریفانش ارائه دهد و متنوع‌تر باشد.»

   آقایان باید به وعده‌ای که داده‌اند عمل کنند

وی در پایان درخصوص باطل شدن مجوز خودروی بازیکنان تیم ملی و ناراحتی ملی‌پوشان بابت این قضیه نیز اظهار داشت: «در مورد این موضوع خیلی کلی و به‌عنوان یک انسان معمولی اظهارنظر می‌کنم. در دین بزرگ اسلام به یک چیز خیلی تاکید شده و آن وفای به عهد است. من و شما یا هر فرد مسئول یا غیرمسئول دیگری در زندگی یاد گرفته‌ایم که وقتی به کسی یا کسانی قولی می‌دهیم باید به آن عمل کنیم، در غیر این صورت خلاف شرع عمل کرده‌ایم. درحال‌حاضر به ملی‌پوشان ما چه درست و چه اشتباه یک قولی داده شده است و آنها روی این قول خیلی حساب کرده‌اند اما در آخرین مرحله به ملی‌پوشان می‌گویند قرار نیست این اتفاق رخ دهد. طبیعتا این مساله دلخوری زیادی به همراه خواهد داشت و از لحاظ روحی و روانی می‌تواند یک آسیب بلندمدت بزند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج