adexo3
۱۳۸۱۲۰۲
۲۱۱۴
۲۱۱۴
پ

پنج ستاره برای داغ کردن بازار زمستانی

نیم فصل اول لیگ برتر به زودی به پایان می‌رسد و تیم‌ها بعد از آن برای تقویت ترکیب‌شان وارد بازار زمستانی می‌شوند.

ایران ورزشی: نیم فصل اول لیگ برتر به زودی به پایان می‌رسد و تیم‌ها بعد از آن برای تقویت ترکیب‌شان وارد بازار زمستانی می‌شوند. سقف بودجه و محدودیت تعداد بازیکنان در شروع فصل عاملی شد تا تیم‌ها نتوانند با دست پر وارد مسابقات شوند و قطعاً بازار زمستانی پرخبر و شلوغ خواهد بود. در بین بازیکنانی که در این پنجره جا به جا می‌شوند نام چند نفر از حالا شنیده می‌شود و انتظار می‌رود که این ستاره‌ها بازار زمستانی را داغ کنند.

کاوه رضایی

مهاجم سابق تیم ملی در شروع فصل به سپاهان پیوست، ولی ترافیک خط حمله این تیم به تدریج به قدری سنگین شد که دقایق بازی‌اش خیلی محدود شده. هرچند رضایی در هفته‌های گذشته بیشتر بازی کرده و در سه بازی اخیر لیگ برتر دو گل زده، ولی با بازگشت مصدومان و پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان و سبک شدن تقویم سپاهان، انتظار می‌رود که بیشتر دقایق بازی در نیم‌فصل دوم بین اسدی، مغانلو و آل‌کثیر تقسیم شود. مهاجم باتجربه‌ای مثل رضایی می‌تواند برای تعداد زیادی از تیم‌های لیگ برتر مفید باشد و انتظار می‌رود مشتریان زیادی داشته باشد. البته انتقال احتمالی کاوه به تصمیم سپاهان بستگی دارد که بخواهد فهرستش را تغییر بدهد یا تیمش را در سایر خطوط تقویت کند. همچنین باید دید این مهاجم از شرایط فعلی‌اش در سپاهان راضی است یا ترجیح می‌دهد دقایق بازی‌اش بیشتر شود؟

ارسلان مطهری

قدیمی‌‌ترین مهاجم استقلال با آمدن نکونام شرایط خوبی ندارد و دقایق بازی‌اش محدود شده. مطهری در شش بازی اخیر استقلال حتی یک دقیقه هم بازی نکرده و شانس زیادی برای بازگشت به ترکیب اصلی ندارد. در حال حاضر محمدی، بلانکو، بابایی و رمضانی برای کادر فنی در اولویت هستند و مطهری در سلسله مراتب مربیان آخرین نفر محسوب می‌شود. نکونام در مصاحبه اخیرش تأکید داشت که تیمش در نیم‌فصل به بازیکنان جدید نیاز دارد و برای این کار باید فهرستش را خالی کند که یکی از گزینه‌ها مطهری خواهد بود. ارسلان برای خط حمله تعداد زیادی از تیم‌های لیگ برتری گره‌گشا خواهد بود و آنها برای خرید او تلاش خواهند کرد، ولی همه چیز بستگی به تصمیم این بازیکن دارد که بخواهد به تیم جدیدی برود یا در استقلال بماند و تمام رقم قراردادش را بگیرد.

فرشید اسماعیلی

هافبک سابق استقلال تابستان امسال به نساجی پیوست و در بازگشت از مصدومیت نمایش خوبی داشته. در روزهای گذشته شایعه شده که اسماعیلی می‌تواند یکی از گزینه‌های استقلال برای تکمیل تیمش در پنجره زمستانی باشد. سبک بازی هافبک‌های استقلال شباهت زیادی به هم دارد و نکونام جای خالی یک هافبک متفاوت را احساس می‌کند. این مربی فصل گذشته اسماعیلی را به فولاد برد، ولی رباط صلیبی این بازیکن در همان تمرینات پیش‌فصل آسیب دید. البته انتظار می‌رود که نکونام برای این پست کلیدی گزینه‌های دیگری را هم در نظر داشته باشد. شاید این آخرین فرصت اسماعیلی 29 ساله برای بازگشت به استقلال باشد و او قطعاً از این انتقال استقبال خواهد کرد، ولی این بازگشت به پارامترهای متعددی بستگی دارد که از اختیار این بازیکن خارج است.

رافائل سیلوا

مدافع برزیلی بعد از مشمول شدن مرادمند و یزدانی به استقلال پیوست و به مجیدی کمک کرد که به قهرمانی لیگ بیست و یکم برسد. او فصل گذشته هم یکی از مدافعان اصلی تیم ساپینتو بود، ولی در پایان فصل به دلیل بدهی باشگاه قراردادش را یکطرفه فسخ کرد. این روزها خبر می‌رسد که استقلال به دنبال ثبت قرارداد جدیدی با اوست تا بتواند خط دفاعش را تقویت کند. نکونام ترجیح داده تیمش را با سه مدافع میانی به زمین بفرستد و در حال حاضر با کمبود مدافع روبه‌رو شده است. اضافه شدن سیلوا که فعلاً تیمی ندارد به سرمربی استقلال اجازه خواهد داد که چشمی را به خط میانی برگرداند. البته با توجه به محدودیت‌های مالی و قانون سقف بودجه خرید بازیکن خارجی کار آسانی نخواهد بود.

اشکان دژاگه

هافبک سابق ولفسبورگ در 37 سالگی هنوز از فوتبال خداحافظی نکرده و ممکن است یک بار دیگر شاهد بازی‌اش در لیگ برتر فوتبال ایران باشیم. اشکان دژاگه بعد از حضورش در فولاد تیمی نداشته، ولی با انتخاب مسعود شجاعی به عنوان سرمربی جدید هوادار شنیده می‌شود که ممکن است بخواهد به دوست قدیمی‌اش بپیوندد.  هافبک پیشین تیم ملی از دوران اوجش فاصله دارد، ولی با تجربه و هوش بالای بازی‌اش هنوز می‌تواند مهره مؤثری در لیگ برتر باشد. البته در ترکیب هوادار بازیکنان 37 ساله کم نیستند و دژاگه در ترکیب این تیم بازیکن مسنی محسوب نخواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج