adexo3
۱۳۸۳۶۲۴
۲ نظر
۶۹۴۰
۲ نظر
۶۹۴۰
پ

بازیکنانی که دیگر نمی‌خواهند سرخ‌پوش شوند

پرسپولیس در آخرین بازی خود در نیم‌فصل اول دو امتیاز حساس دیگر از دست داد تا بار دیگر مورد نقد بسیاری قرار بگیرد.

فرهیختگان: پرسپولیس در آخرین بازی خود در نیم‌فصل اول دو امتیاز حساس دیگر از دست داد تا بار دیگر مورد نقد بسیاری قرار بگیرد. البته این بار یحیی گل‌محمدی با یک استعفای شفاهی جو را متشنج‌تر کرد و رسانه‌ها را متوجه خودش و تیمش کرد. این در شرایطی بود که از مربی حرفه‌ای و با‌تجربه‌ای مثل او انتظار می‌رفت بعد از آخرین بازی تیمش تمام تمرکزش را روی نقل‌و‌انتقالات گذاشته و باشگاهش را کمک می‌کرد که در یک فضای آرام به جذب بازیکنان مدنظرش بپردازند. اما او با هیاهوی دوباره و استعفای چند‌باره که همگی فقط در رسانه‌ها مطرح شده شرایطی را به‌وجود آورد که تمرکز باشگاه روی ماندن یا نماندن او و جمع کردن حواشی به‌وجود آمده باشد. یحیی این کار را در تابستان هم انجام داد. او در‌حالی‌که خودش بعد از فینال جام‌حذفی گفت برای ماندن در پرسپولیس باید از همین فردا برای بستن تیمی قدرتمند استارت بزند، از همان روز بعدش موبایلش را خاموش کرده و راهی سفر شد. در همین راستا باشگاه پرسپولیس چند هفته درگیر این بود که آیا یحیی اصلا قصد ماندن دارد یا نه. همین بلاتکلیفی باعث شد پرسپولیس زمان زیادی را در نقل‌و‌انتقالات تابستانی و همچنین شروع تمرینات آماده‌سازی را از دست بدهد.

بازیکنانی که دیگر نمی‌خواهند سرخ‌پوش شوند

فعالیت در نقل‌و‌انتقالات سخت شد

با آغاز تعطیلات زمستانی طبیعی است که تیم‌های مدعی خیلی زود فعالیت نقل‌و‌انتقالاتی خود را شروع کرده و با بازیکنان مدنظرشان وارد مذاکره شوند. در این میان تیمی موفق عمل می‌کند که خیلی مخفیانه و بدون توجه به حواشی با بازیکنان مورد نیازش وارد مذاکره شود. در سوی دیگر بازیکنانی هم که در بازار خواهان زیادی دارند بعد از پیشنهاد مشابه از تیم‌های بالای جدول درنهایت تیمی را انتخاب می‌کنند که هم حاشیه کمتری داشته باشد و هم از لحاظ مالی در شرایط خوبی به‌سر برده و پرداختی‌های به‌موقع به اعضای تیمش داشته باشد. اما یحیی گل‌محمدی هنوز تعطیلات آغاز نشده بدترین توصیف ممکن را از شرایط پرسپولیس برای ادامه فصل کرد تا به‌نوعی بازیکنان را از این تیم فراری داده باشد. طبیعی است در این حالت وقتی بازیکنی شرایط خوبی از نظر مالی در تیمش داشته باشد یا پیشنهادی مشابه پرسپولیس از تیم‌های مثل تراکتور، استقلال، سپاهان و حتی گل‌گهر داشته باشد ترجیح می‌دهد به تیمی غیر از قهرمان فصل پیش لیگ برود. در حقیقت یحیی یکشنبه‌شب با زبان بی‌زبانی به بازیکنان مدنظرش در فصل نقل‌وانتقالات گفت اوضاع پرسپولیس آنقدر بد است که حتی خود من هم دوست ندارم اینجا بمانم!

چرا یحیی به دیدار درویش نرفت؟

زمانی حرف‌ها و بهتر است بگوییم بهانه‌های یحیی گل‌محمدی به دل می‌نشیند که شفاف و در زمان مناسب مطرح شود. اینکه او بعد از عملکرد ضعیف تیمش در یک دیدار نه‌چندان سخت به‌جای صحبت فنی حرف از مشکلات چند ماه اخیر تیمش زده و درنهایت هم حرف از جدایی می‌زند طبیعی است که چندان خریدار نداشته باشد. یحیی می‌توانست فردای این بازی طبق برنامه قبلی نزد مدیرعامل باشگاهش آمده و به‌طور مفصل در مورد همه خواسته‌هایش حرف می‌زد و وقتی می‌دید باشگاه برنامه‌ای برای اجرای خواسته‌های او ندارد آن‌ وقت در یک نشست خبری همه چیز را برای هواداران تیمش شفاف بیان می‌کرد. اما اینکه او سه روز پیش از استعفا به باشگاه برنامه اردویی و لیست خرید داده و به یکباره آن حرف‌ها را می‌زند فقط ذهنیت را در مورد خودش تغییر داده و به‌نوعی به اعتبارش ضربه می‌زند.

حرف‌های یحیی شاگردانش را هم متعجب کرد

یحیی در دو سه هفته اخیر صحبت‌های روحی و روانی برای ایجاد آرامش و تزریق ‌انگیزه در تیمش زیاد داشت و بارها سعی کرد تیمش را از بحران خارج کرده و به کورس قهرمانی برگرداند و تا حدودی در این کار هم موفق بود، اما بعد از این صحبت‌ها به یکباره حرف از جدایی و آینده نه‌چندان خوب پرسپولیس زدن طبیعی است که باعث شود سرخپوشان هم دیگر حرف‌های او را جدی نگیرند. به‌خاطر همین هم تقریبا هیچ یک از آنها بعد از این اتفاق پشت یحیی در نیامدند و اکثرا سکوت را ترجیح دادند. شاید آنها هم متوجه شده‌اند که سرمربی تیم‌شان وقتی این همه گلایه و شکایت دارد بیشتر به این خاطر است که آن ‌انگیزه لازم را برای ادامه کار ندارد. یحیی در هفته‌های ششم و هفتم لیگ هم این حرف‌ها را زد و نتیجه‌اش این شد که تیمش را هم مثل خودش بی‌انگیزه، بهانه‌گیر و دلزده کرد.

همزمانی استعفا‌های یحیی با مورایس!

یکی از بحث‌هایی که در فضای مجازی بین هواداران فوتبال مطرح است، پیرامون این موضوع بوده که نکند یحیی قصد رفتن به سپاهان را دارد یا این باشگاه به او پیشنهاد جانشینی مورایس را داده است. درخصوص این مساله یک نکته عجیب وجود دارد. اینکه چرا هر وقت مورایس حرف از جدایی می‌زند این سمت هم گل‌محمدی یاد مشکلات پرسپولیس می‌افتد و نغمه جدایی سر می‌دهد. دفعه قبل که مورایس گفت دوست دارد از پرتغال پیشنهاد کار داشته باشد تا راهی کشورش شود، یحیی در نشست خبری‌اش در تهران شروع به تعریف و تمجید از سپاهان کرد. این بار هم وقتی استعفای مورایس بعد از سه شکست پیاپی جدی شد، یحیی صحبت از رفتن دوباره کرد تا به‌نوعی به مدیران جدید سپاهان اعلام کند که می‌توانند به او هم فکر کنند. به هر حال در فوتبال حرفه‌ای از این نوع جا‌به‌جایی‌ها زیاد رخ می‌دهد و یحیی هم همیشه دوست دارد در تیمی کار کند که شرایط از نظر مالی و امکاناتی عالی باشد.

یحیی برای جدایی باید توافق کند

سرمربی پرسپولیس اگر واقعا قصدش این است که با این تیم ادامه ندهد باید به‌صورت توافقی از جمع سرخپوشان جدا شود. او مدعی است که سه ماه پیش قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرده و اگر بخواهد به آن بسنده کند یا به‌نوعی آن را رسمی‌تر کند تا پایان فصل طبق قانون اجازه کار در تیم دیگری را نخواهد داشت. اما اگر می‌خواهد در تیم دیگری کار کند باید از هر نظر با باشگاه پرسپولیس به توافق برسد. ضمن اینکه او تا الان ۳۰ درصد از قراردادش را دریافت کرده است.

وقتی اوسمار مشکلات را می‌بیند اما یحیی نه

پرسپولیس در نیم‌فصل سپری شده از لیگ آنقدر از نظر فنی نوسان داشته که صدای اوسمار مربی برزیلی او هم درآمده است. مربی‌ای که وقتی می‌بیند سرمربی به نظراتش اهمیت نداده و به حرف آنالیزورش (محمد عسگری) بیشتر توجه می‌کند، طبیعی است که از کار کردن در این اوضاع خسته شده و قصد رفتن می‌کند. در این میان گل‌محمدی تنها ایرادی که حاضر نیست از تیمش و خودش بگیرند فنی است. او در هیچ یک از کنفرانس‌هایش حاضر نشده بپذیرد که تیمش مدت‌هاست در دوندگی، پرس، حفظ توپ، ایجاد موقعیت و شادابی نوسان زیادی دارد و اکثر سرخپوشان نیز از روزهای اوج خود فاصله دارند.

درویش منتظر روشن شدن وضعیت گل‌محمدی

مدیرعامل پرسپولیس در شرایط فعلی مجبور است قبل از هر اقدام نقل‌و‌انتقالاتی منتظر روشن شدن وضعیت یحیی گل‌محمدی و تصمیم نهایی او بنشیند. یحیی فعلا موبایلش را از دسترس خارج کرده و استعفای شفاهی‌اش را هم رسمی نکرده که مشخص شود تصمیم نهایی‌اش چیست. شاید او منتظر است اول تکلیف خودش را برای ادامه کار در جای دیگری بداند و بعد با مدیریت باشگاه پرسپولیس بر سر یک میز نشسته و حرف‌هایش را بزند. در این میان این پرسپولیس است که مجدد از رفتارهای عجیب سرمربی‌اش ضربه می‌خورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      هوادارهای بیچاره!!!

    • عشق پرسپولیس

      آقای گل‌محمدی از همه زحماتی که در این چند سال برای پرسپولیس کشیدید ما هواداران از ته قلب ممنونیم ولی خواهشاً دیگه این اداها رو تموم کنید میخوای بری مثل مرد برو به سلامت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج