۱۳۸۴۹۲۶
۱ نظر
۱۵۴۵
۱ نظر
۱۵۴۵
پ

خطری بزرگ‌تر از حذف از آسیا در کمین آبی‌ها

با اعلام باشگاه استقلال، دومین جلسه هماهنگی مجوز حرفه‌‌ای این باشگاه به ریاست علی خطیر و مدیریت علی میرغفاری افسر صدور مجوز حرفه‌‌ای باشگاه استقلال با حضور معاونان و اعضای کارگروه تکمیل مدارک مرتبط با صدور مجوز حرفه‌ای با محوریت تکمیل مدارک پرسنلی و ورزشی روز گذشته برگزار شد.

فرهیختگان: با اعلام باشگاه استقلال، دومین جلسه هماهنگی مجوز حرفه‌‌ای این باشگاه به ریاست علی خطیر و مدیریت علی میرغفاری افسر صدور مجوز حرفه‌‌ای باشگاه استقلال با حضور معاونان و اعضای کارگروه تکمیل مدارک مرتبط با صدور مجوز حرفه‌ای با محوریت تکمیل مدارک پرسنلی و ورزشی روز گذشته برگزار شد. این در حالی است که باشگاه استقلال امسال و برای دومین فصل پیاپی به خاطر عدم صدور مجوز حرفه‌ای از حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا محروم شده و حالا مدیران این باشگاه در صدد هستند هر چه سریع‌تر با برطرف کردن مشکلات و موانع موجود، با اقدامات و راهکارهای خود زمینه‌های صدور مجوز حرفه‌ای برای فصل آینده را فراهم کنند تا خطری بزرگ‌تر از حذف آسیا این تیم را برای فصل بعدی رقابت‌ها تهدید نکند.

خطری بزرگ‌تر از حذف از آسیا در کمین آبی‌ها

 تا هستم نه؛ خطیر باید مجوز استقلال را بگیرد!

در این خصوص علی میرغفار، افسر صدور مجوز حرفه‌‌ای باشگاه استقلال در گفت‌و‌گو با «فرهیختگان» ابتدا در خصوص نحوه انتخابش در این سمت اظهار داشت: «بنده از هفته گذشته به مجموعه استقلال اضافه شدم تا بتوانیم در این دو سه ماه باقی‌مانده مدارک و مستنداتی که در باشگاه موجود است را جمع‌آوری و ارسال کنیم تا اتفاقات فصول قبلی تکرار نشود. در هر صورت از آنجایی که در سازمان لیگ چند ماهی را در کمیته مرتبط کار کرده‌ام و با توجه به همکاری با فتاحی در سالیان گذشته در سازمان لیگ و همچنین حضور به عنوان مشاور در باشگاه پیکان برای بحث مجوز حرفه‌ای، تجربه لازم را در این زمینه دارا هستم و مسئولان باشگاه استقلال نیز در این زمینه تصمیم گرفتند تا آنها را در این بخش کمک کنیم. البته این یک بحث ملی محسوب شده و باید فارغ از رنگ‌ها به آن نگاه کرد.»

وی درباره آخرین وضعیت مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال گفت: «در هر صورت با توجه به اینکه باشگاه استقلال طی دو سال پیاپی نتوانسته است برای حضور در رقابت‌های آسیایی، مجوز حرفه‌ای خود را بگیرد، با توجه به قوانین و مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا در صورتی که امسال نیز برای سومین سال پیاپی از این امر محروم شود، یک رده به لیگ پایین‌تر سقوط خواهد کرد. بنابراین تمام هم و غم مجموعه بر آن است تا این اتفاق هرچه سریع‌تر امسال اجرایی شده و مجوز حرفه‌ای برای این باشگاه صادر شود.» بنابراین استقلالی‌ها با این اعلام در صورتی که امسال هم موفق نشوند مجوز حرفه‌ای خود را کسب کنند با وضعیتی خطرناک‌تر و وحشتاک‌تر از حذف از رقابت‌های آسیایی مواجه شده و این بار از دور رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به لیگ دسته اول سقوط خواهند کرد.

اواخر مهرماه امسال علی خطیر، مدیر عامل استقلال درباره مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال گفته بود: «تا زمانی که من هستم استقلال به خاطر مجوز حرفه‌ای از آسیا حذف نخواهد شد.» این در حالی است که حداقل امسال خطیر و سایر مدیران استقلال زمان دیگری را برای از دست دادن نداشته و با توجه به شرایط و مقرراتی که وجود دارد، استقلالی‌ها باید تحت هر شرایطی مجوز حرفه‌ای خود را گرفته تا در صورت کسب سهمیه آسیایی از رقابت‌های لیگ برتر، دیگر منعی برای حضور در فصل بعدی تورنمنت‌های آسیایی نداشته باشند. البته باشگاه‌های برتر کشورهای مطرح آسیایی از فصل بعد در لیگ الیت آسیا حاضر می‌شوند اما از آنجایی که هنوز جزئیات و ساز و کار برگزاری این رقابت‌ها مشخص نیست، در این گزارش برای باشگاه استقلال در صورت کسب مجوز حرفه‌ای حضور در رویداد لیگ قهرمانان آسیا تعریف شده، این در صورتی است که با توجه به سه سهمیه در نظر گرفته‌شده از سوی AFC  برای فوتبال ایران در لیگ الیت، استقلال در صورت گرفتن جواز آسیا از لیگ برتر، شانس بیشتری برای حضور در لیگ الیت را خواهد داشت.

 زمانبندی AFC برای ۵ مرحله بارگذاری مدارک باشگاه‌ها

به مانند ادوار قبلی برای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های آسیایی، پنج مرحله زمانبندی برای بارگذاری مدارک این باشگاه‌ها در موارد مختلف از سوی کنفدراسیون آسیا تعریف شده است، با این توضیح که این زمانبندی با توجه به تغییرات زمان و فصل برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با تغییراتی مواجه شده است.

بر همین اساس و در مرحله اول باشگاه‌ها باید مدارک پرسنلی از کارمندان باشگاه گرفته تا کادرفنی خود را در سامانه مربوطه بارگذاری کنند. بر همین اساس باشگاه‌ها فرصت دارند تا پس‌فردا (سه شنبه 19 دی ماه) مدارک خود در این زمینه را بارگذاری کنند؛ این در حالی است که شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» حاکی از آن است که استقلالی‌ها تا به امروز حدود 85 درصد از مدارک در این زمینه را بارگذاری کرده و 15 درصد مدارک باقی‌مانده نیز تا مهلت اعلام‌شده در سامانه مربوطه آپلود خواهد شد. در مرحله دوم باشگاه‌ها باید مدارک مرتبط به آکادمی‌های خود را تا تاریخ 30 بهمن ماه امسال در سامانه تعریف‌شده از سوی AFC  بارگذاری کنند.

 ورزشگاه آزادی انتخاب استقلالی‌ها

در مرحله بعدی (مرحله سوم) باشگاه‌ها باید زیرساخت‌های خود از‌جمله ورزشگاه‌های محل برگزاری رقابت‌های خود را مشخص کنند. به همین منظور تا 15 اسفند امسال باید مدارک مربوطه در این زمینه بارگذاری شوند. از این رو خبر می‌رسد که برخلاف دوره قبلی که استقلالی‌ها ورزشگاه فولادشهر اصفهان را برای میزبانی رقابت‌های خود انتخاب کرده بودند، این بار ورزشگاه همیشگی این تیم یعنی ورزشگاه آزادی در صورت کسب مجوز حرفه‌ای و صعود به آسیا در فصل بعدی انتخاب خواهد شد.

 از بحث مالکیتی چه خبر؟

باشگاه استقلال طی دو فصل گذشته با مشکلات عدیده‌ای در مسیر احراز مالکیت مستقل مواجه شده و یکی از عوامل اصلی طی دو سال اخیر در راه عدم کسب مجوز حرفه‌ای این باشگاه و حذف از لیگ قهرمانان آسیا همین موضوع بوده است. این در حالی است که حالا با توجه به تصمیم دولت و اعلام فرابوس مبنی بر اینکه 51 درصد از سهام این باشگاه واگذار خواهد شد، به نظر می‌رسد در صورتی که اعلام 26 دی ماه برای واگذاری سهام باشگاه استقلال‌ عملیاتی شود قدم بزرگی به منظور استقلال مالکیتی آبی‌پوشان برداشته بشود. این در صورتی است که باشگاه‌ها باید تا بیستم فروردین ماه سال 1403 در این زمینه مدارک خود را بارگذاری کرده تا تبعات حقوقی در خصوص صدور مجوز حرفه‌ای دامنگیر آنها نشود.

 یک ماه فرصت بیشتر برای تسویه‌حساب مالی

مرحله آخر که مرحله سرنوشت‌سازی نیز به شمار می‌رود به مباحث و پرونده‌های مالی مرتبط شده با این توضیح که باشگاه‌ها تا تاریخ 5 اردیبهشت ماه این فرصت را خواهند داشت تا پرونده‌های خود در خصوص تسویه‌حساب با طلبکاران را تعیین‌تکلیف کرده و همچنین براساس تعهد درخصوص قرارداد بازیکنان و کادرفنی، در این زمینه نیز به تعهدات خود عمل کرده باشند.

گفتنی است که این مهلت سال گذشته دهم فروردین ماه تعیین شده بود و تا آن زمان باشگاه‌ها برای تسویه‌حساب با طلبکاران داخلی و خارجی فرصت داشتند. این در صورتی است که به این ددلاین حدود یک ماه اضافه شده تا این موضوع خبر خوبی برای باشگاه‌هایی از جمله استقلال برای داشتن زمان بیشتر به منظور تامین منابع مالی احتمالا جدیدتر باشد. احکام مالی که تا تاریخ 11 دی ماه امسال از سوی مراجع قضایی داخلی و خارجی مرتبط با فوتبال صادر شده باشد باید تا تاریخ فوق یعنی پنجم اردیبهشت ماه سال آینده برای صدور مجوز حرفه‌ای تعیین‌تکلیف شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      کیسه به جایی که لایقشه برمیگرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج