adexo3
۱۳۸۵۳۵۹
۶ نظر
۱۴۹۲
۶ نظر
۱۴۹۲
پ

شوخی علی خطیر با فوتبال ایران

روز پنجشنبه مراسم امضای تفاهم‌نامه میان مدیرعامل استقلال با نمایندگان چند شرکت خارجی برای ساخت استادیوم اختصاصی برگزار شد!

روزنامه اعتماد: روز پنجشنبه مراسم امضای تفاهم‌نامه میان مدیرعامل استقلال با نمایندگان چند شرکت خارجی برای ساخت استادیوم اختصاصی برگزار شد! در فضایی که بیشتر شبیه تالار عروسی بود تا مکانی برای برگزاری یک جلسه مهم چند خارجی عمدتا شرق آسیایی زیر برگه‌هایی را امضا کردند و در نهایت با نشان دادن عدد چهار به دوربین‌های عکاسی برای حریف استقلال یعنی پرسپولیس کری خواندند! همه اینها نشان داد چقدر سطح جلسه بالا بوده!

علی خطیر در حاشیه این جلسه گفت: قرار است یک ورزشگاه اختصاصی ۴۰ هزار نفره بسازیم که یک بخش از مجموعه تفریحی خواهد بود که عموم هم بتوانند از آن استفاده کنند. او گفت یکی، دو مکان برای ساخت ورزشگاه مد‌نظر داریم اما قطعا در تهران خواهد بود. خطیر گفت: بالای ۱۵ هکتار زمین نیاز داریم و منابع مالی توسط شرکت قطری و چینی و مالزیایی انجام می‌شود و از منابع داخلی استفاده نمی‌کنیم. مدیرعامل استقلال ادامه داد: قالب قرارداد این طوری است که مجموعه ساخته می‌شود و بعد ترانسفر می‌شود. برآورد ساخت مجموعه ۵۰۰ میلیون دلار است. او در مورد ورقه‌هایی که امضا شدند اظهار داشت: در تفاهم‌نامه اولیه یکسری وظایف داریم و اینکه بتوانیم زمین مشخص و مناسب را پیدا کنیم و در اختیار این شرکت قرار دهیم. قول داده‌اند ظرف ۴۵ روز طراحی ورزشگاه انجام شود و پیش‌بینی شده است که ظرف سه سال مجموعه را تحویل دهند. خطیر در پایان گفت: این تفاهم‌نامه است و قرارداد نیست و الزامی برای ما و دوستان نیست.

انتشار خبر بلافاصله واکنش‌های متفاوتی را برانگیخت. اینکه خطیر می‌خواهد استادیومی گران‌تر از آلیانز مونیخ بسازد از یک طرف و پاسخ عضو هیات‌مدیره استقلال که گفت این شوی تبلیغاتی است و هیات‌مدیره در جریان چنین چیزی نبوده از طرف دیگر فضای مثبتی برای خطیر به وجود نیاورد. وزارت ورزش هم بلافاصله ورود کرد و خبرگزاری تسنیم نوشت وزارت با اقدام خطیر مخالف است که البته قابل پیش‌بینی هم بود. 

ممکن است هواداران استقلال ناراحت شوند و بگویند حالا که یک مدیر می‌خواهد کار درست و بنیادی انجام دهد شما اما و اگر می‌آورید و تخریب می‌کنید. با احترام به هواداران استقلال باید گفت اگر واقعا چنین چیزی شدنی باشد همه استقبال می‌کنند ولی تفاوت کار نمایشی با اقدام واقعی از یک کیلومتری با چشم غیرمسلح هم قابل رویت است. 

علی خطیر نمی‌تواند استادیوم بسازد به هزار و یک دلیل که چند تا از مهم‌ترین‌هایش را در ادامه بررسی می‌کنیم. 

همان‌طور که می‌دانید مجموعه دولت مدت‌هاست درگیر ساخت یک ورزشگاه ملی است و در‌حالی که پای وزارتخانه‌های بزرگی مثل نفت هم وسط آمده و معاون اول رییس‌جمهور هم پای کار است هنوز اقدام خاصی صورت نگرفته که نشان می‌دهد این پروژه چقدر داستان دارد. حالا یک باشگاه که در پرداخت دستمزد بازیکنانش مانده، می‌گوید می‌خواهیم ورزشگاه بسازیم؟ خطیر در‌حالی به راحتی می‌گوید قرار است از وزارت ورزش زمین بگیریم که خود دولت در پیدا کردن زمین برای ساخت استادیومش دچار مشکل شده بود!

البته خطیر خواسته با استفاده از لفظ اینکه خارجی‌ها قرار است ۵۰۰ میلیون دلار (بیست و پنج همت) در ایران سرمایه‌گذاری کنند و از طرف ایرانی قرار نیست پولی پرداخت شود از این انتقاد فرار کند. اما واقعا در‌حالی که مجموعه حاکمیت ایران این روزها در پیدا کردن سرمایه‌گذار خارجی دچار مشکل شده کدام شرکت حاضر است نیم میلیارد دلار بیاورد در باشگاهی که هنوز مشخص نیست سهامش دست چه کسانی است؟ 

از همین جا به مشکل بعدی می‌رسیم. چند روز دیگر بلوک ۵۱‌درصدی سهام استقلال به فروش می‌رسد و احتمالا با واگذاری باشگاه به یک مجموعه دوران مدیریت خطیر هم به پایان خواهد رسید. خطیر برای همان جلسه پنجشنبه هم نتوانسته بود هماهنگی هیات‌مدیره را به دست آورد، حالا منطقی است بپذیریم فردی که از هفته بعدش در استقلال خبر ندارد قصد انجام پروژه چند ساله آن‌هم در حد ساخت استادیوم دارد؟

اگر این اقدام خطیر نمایش نبود او به خوبی می‌دانست که قوانین و مقررات از قانون تجارت گرفته تا تاییدیه نهادهای نظارتی و امنیتی دالانی هزارتو است که وارد شدن به آن با خود فرد است و خارج شدنش با خدا. خطیر نمایش اجرا می‌کند چون از قوانین اطلاعی ندارد یا عامدانه آنها را نادیده می‌گیرد. 

بودند مدیرعاملان قبلی استقلال که با وعده‌های بزرگ چند صباحی هواداران را سر کار گذاشتند و برای خودشان سپر حمایتی هواداری ساختند. اتفاقا ساخت ورزشگاه و گرفتن ستاره سوم دو بازوی رسیدن به سپر هواداری بوده است. خطیر خواسته از ایده ساخت استادیوم برای خودش کلاهی ببافد که قبل از او آجرلو و فتح‌الله‌زاده و سعادتمند تمام بهره‌برداری‌های ممکن را از این ترفند کرده‌اند. تازه فتح‌الله‌زاده که می‌گفت قرار است یک ورزشگاه هم در متاورس بسازد ولی آخرش به واسطه جمله «آبش هم می‌دهیم میثاقی بخورد» توی ذهن هواداران ماند. 

البته خطیر خواسته زرنگی کند. او با بالا بردن رقم، در حد استادیوم‌های اروپایی و برپایی یک نمایش بزرگ تلاش کرده مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد و رویای بزرگ‌تری بفروشد. هوادار هم مرعوب این اعداد و تصاویر می‌شود و وقتی مشخص شد پروژه‌ای در کار نبوده یا خود خطیر غزل خداحافظی را خواند می‌گوید حکومت نگذاشت! دولت نگذاشت!

دلایل محال بودن چنین پروژه‌ای مشخص است. اما اینکه چرا مدیرعامل استقلال وارد این فضا شده، می‌تواند ابعاد جدی‌تری داشته باشد. باید دید کسی که هم‌اکنون با پرونده‌های جعل روبه‌رو است و پنجشنبه شب هم مورد حملات رسانه‌ای رییس فدراسیون فوتبال قرار گرفت و تنش جدیدی هم با سرمربی تیم دارد، می‌خواهد چه چیزی را پشت خبر ساخت استادیوم اختصاصی استقلال پنهان کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      لنگی حقیر

    • مجید اسکندری

      اینهم مثل سایر وعده وعیدهای سایرین همش کشکه

    • ناشناس

      شما که میگین ۳۰ میلیون هوادار دارین استادیوم۴۰ هزار نفری یه ذره عجیبه

    • ناشناس

      منکه توجیه شدم شما چی

    • ناشناس

      کیسه خواب سوراخه

    • احمد

      چی زدی داداش؟؟؟ 😂

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج