adexo3
۱۳۸۵۳۷۰
۱ نظر
۸۴۵
۱ نظر
۸۴۵
پ

اصلانیان: این تیم ملی ته‌‌دیگ تیم کی‌روش است

امیرحسین اصلانیان معتقد است تیم ملی کشورمان برای صعود از گروهش کار دشواری را پیش رو ندارد

ایران ورزشی: امیرحسین اصلانیان معتقد است تیم ملی کشورمان برای صعود از گروهش کار دشواری را پیش رو ندارد اما در مراحل بعدی و در مصاف با تیم‌های بزرگ آسیا کار سختی را برای صعود تیم ملی ایران پیش‌بینی می‌کند. پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با تعریف پست مشاور و بعضی از مسائل دیگر نیز تعریف جالبی ارائه می‌دهد.

صعود می‌کنیم

از گروه‌مان با توجه به تیم‌هایی که در آن قرار گرفته‌ایم صعود می‌کنیم، هر چند نباید کار را خیلی آسان بدانیم. مثلاً در اولین گام با تیم چغر فلسطین بازی داریم که این تیم به عنوان حریف اول ما خیلی اهمیت دارد که در نهایت از سد این تیم می‌گذریم. در این بین سرمربی تیم ملی ما هم تاکنون باختی نداشته که به هر حال حایز اهمیت است.

شاکله تیم کی‌روش حفظ شده

تیم ملی در اختیار سرمربی تیم ملی‌مان قرار دارد که در واقع همان شاکله تیم کی‌روش است و تنها چند تغییر کوچک در این بین لحاظ شده است که این مسأله هم سلیقه‌ای و طبیعی است.

به لحاظ سنی ایراد دارد

در تیم ملی کشورمان بازیکنی مانند کریم انصاری‌فرد با 30 سال سن و یا ابراهیمی را با 37 سال داریم که این مسأله به نوبه خود یک ایراد است، خصوصاً در خصوص کریم انصاری‌فرد که به نظرم سرمربی تیم ملی می‌توانست از این بازیکن بگذرد و یک جوان را با خود به قطر ببرد، بازیکنی که ساخته شده و تبدیل به ستاره شود و شاید هم در جام ملت‌ها بازی‌هایی انجام دهد که خاطره‌ساز شود.

شاید کار گره بخورد

در شکل طبیعی کار، حریف اول‌مان نمی‌تواند مانع جدی برای تیم ملی ما باشد و با توجه به مهره‌هایی که در اختیار داریم قادر به پیروزی مقابل فسلطین هستیم، هر چند فوتبال است و ممکن است اتفاقاتی هم رخ دهد که کارمان با توجه به سبک بازی فلسطین مقابل این تیم گره بخورد اما در هر حال خیلی امیدوارم که از بازی اول‌مان سربلند خارج شویم.

امارات قدرترین تیم همگروه

در بین سه تیم همگروه‌مان تیم ملی امارات قدرتر از تیم‌های دیگر است اما در نهایت ما قادر هستیم که از سد این تیم بگذریم و هیچ تیمی در گروه‌مان حتی تیم امارات نمی‌تواند مانع جدی برای تیم ملی ما باشد و تیم ملی ایران آنقدر قدرتمند است که بتواند از سد تیم‌های دیگر گروهش بگذرد.

اصل حریفان ما از بازی با کره شروع می‌شوند

هنگ‌کنگ و بقیه تیم‌های دیگر همگروه‌مان نمی‌توانند سد راه صعود ما شوند و من فکر می‌کنم اصل کار ما از جایی شروع شود که ما با تیم ملی کره جنوبی بازی خواهیم کرد، تیمی که حریف سرسختی برای‌مان محسوب می‌شود، ضمن اینکه در صورت گذر از سد این رقیب تیم‌های دیگری مانند استرالیا یا عربستان و ژاپن و تا حدودی هم قطر هستند که باید از سد آنها بگذریم؛ تیم‌هایی که گذر از سد آنها خیلی سخت است. در این بین تیم ملی ژاپن شاید سخت‌ترین حریف ما در صورت رویارویی در بین حریفان قدر ما باشد که فوتبالی فراتر از آسیا ارائه می‌دهد و به نظر یک پای فینال خواهد بود.

در بین ۴ تیم بهترین است

به نظر می‌رسد در خوشبینانه‌ترین حالت ما قادر هستیم که در بین چهار تیم باشیم و این توقع از تیم ملی ایران توقعی منطقی است، در غیر این صورت نمی‌توان از تیم ملی ایران توقعی بالاتر از این نکته را داشت.

قلعه‌نویی می‌خواهد رختکن را حفظ کند

قالب تیمی که در اختیار سرمربی فعلی تیم ملی ایران قرار دارد 8 سال در اختیار سرمربی قبلی تیم ملی ایران بوده و به نوعی ته دیگ تیم کی‌روش است و اگر دقت کنیم به این واقعیت می‌رسیم که تیم ملی ما متشکل از تیمی است که بازیکنانی با سن بالا هستند و در واقع سرمربی تیم ملی ما خواسته با این تیم به نوعی رختکن تیم ملی را هم حفظ کند.

در دنیا شماره ۱۰ را به ستاره تیم می‌دهند

به نظرم سرمربی تیم ملی می‌توانست انتخاب بهتری انجام دهد، مثلاً در خصوص شماره 10، این بازیکن روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند و سرمربی‌مان این بازیکن را روی نیمکت تیم ملی قرار می‌دهد که شاید موجب از بین رفتن این بازیکن شود، در حالی که در تمام دنیا شماره 10 را به ستاره تیم ملی‌شان می‌دهند که در زمین بهترین حضور و نقش را داشته باشد. شاید در دنیای فوتبال هم ما ستارگانی مانند آنلکل یا برکمپ یا رودگولیت را داشتیم که با پیراهن شماره 10 بیشترین نقش را در تیم‌شان ایفا می‌کردند.

ساختار دفاعی ما در هشت سال حضور هم درست نشد

تیم ملی هجومی را در اختیار داریم اما نکته قابل تأمل در خصوص تیم ملی ما به 8 سال کار کی‌روش باز می‌گردد که در این مدت سرمربی قبلی خیلی سعی کرد ساختار دفاعی تیم ملی ما را درست کند و در این راه تلاش زیادی هم انجام داد اما در نهایت مدافعان ما آنقدر آسیب‌پذیر هستند که با چند سانتر در نقطه کور به هم می‌ریزند.

حفره مشکل‌ساز بین مدافعان و هافبک دفاعی

حفره‌ای که بین دو مدافع میانی و پشت هافبک دفاعی ما وجود دارد یکی از نقاط ضعف تیم ما است که آسیب‌پذیر است، به همین دلیل در توپ‌های عمقی و ارسال‌ها در این منطقه مشکلاتی دیده می‌شود؛ مشکلی که البته فقط مختص تیم ملی ما نیست و حتی در تیم‌های باشگاهی‌مان هم به شکل جدی دیده می‌شود. این ضعف به نوعی برای بیرانوند هم یک هشدار است تا او با آمادگی ذهنی خیلی بالا و شرایط ایده‌آل در هر مسابقه‌ای حاضر شود تا این نقطه ضعف به حداقل برسد.

از آخرین فرصت‌شان استفاده کنند

اکثر بازیکنانی که در تیم ملی ایران حضور دارند به لحاظ سنی در شرایطی قرار دارند که شاید آخرین جام ملت‌های خودشان را در تیم ملی تجربه کنند، از این رو آنها باید از آخرین فرصت خودشان به نحو احسن استفاده کنند تا بهترین کارآیی را داشته باشند و شاید 70 تا 80 درصد این نسل در دوره بعدی قادر نباشند در تیم ملی کار کنند.

۱۰ تا ۲۰ درصد شانس موفقیت و شگفتی بدهیم

همه می‌دانند که تیم ملی ما به لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حد بقیه مدعیان نیست اما به هر حال با وجود این شاید تنها 10 تا 20 درصد بتوان برای موفقیت تیم ملی شانس قایل شد و شاید با توجه به خلاقیت و بعضی از فاکتورهای مثبتی که در تیم ملی‌مان وجود دارد بتوانیم حتی در فینال و مراحل پایانی حضور داشته باشیم.

جدا شدن مشاور، اتفاق مثبتی بود

از نظر من بهترین اتفاق برای تیم ملی ما جدا شدن مشاور از تیم ملی بود چون احساس می‌کنم پست مشاور در تیم ملی ما تعریف نشده است. مشاور نباید با لباس ورزشی در وسط زمین حضور داشته باشد که این امر اشتباه بوده است. در این زمینه دیدیم که خود مشاور هم گلایه کرده بود چرا بعد از کناره‌گیری‌اش کسی با او صحبت نکرده است، در حالی که شخص مشاور باید ابتدا با کادر صحبت می‌کرد و بعد تصمیم می‌گرفت.

بورکینافاسو به لحاظ بدنی تیم خوبی بود

بازی با تیم افریقایی که به لحاظ بدنی و فیزیکی در شرایط خیلی خوبی قرار داشت به تیم ما کمک کرد. بازی تماشاگرپسندی را مقابل بورکینافاسو شاهد نبودیم اما از آنجا که 23 بازیکن ما مقابل این تیم بازی کردند و تمامی نفرات امتحان شدند شرایط خیلی خوبی برای تیم ملی ما به وجود آمد. بازیکنان ما تحت فشار بدنی هم قرار گرفتند که این هم از فواید دیگر رویارویی با تیم افریقایی بود.

ساختار دفاعی‌مان نشان داد مشکل دارد

در مقابل تیم ملی بورکینافاسو تیم ملی ما در کارهای دفاعی ضعیف ظاهر شد که این موضوع ریشه در تیم‌های پایه ما دارد، چون ما در تیم‌های پایه، کار دفاعی را به خوبی به بازیکنان یاد نمی‌دهیم و این مسأله در تیم‌های بزرگسالان هم دیده می‌شود که ما نمونه بارزش را در تیم ملی می‌بینیم که بازیکنان خط دفاعی‌مان در من تو من‌ها و نقطه کورها با مشکلات جدی مواجه هستند، هر چند در خط تهاجمی بسیار قوی هستیم و این خط نقطه قوت بزرگ تیم ما است.

۳۷ ساله اما مورد علاقه سرمربی است

امید ابراهیمی زمانی بازیکن خیلی خوبی بوده است اما حالا که در سن 37 سالگی به تیم ملی دعوت می‌شود نشان دهنده اعتقاد مربی تیم ملی به او است و به هر حال سلیقه سرمربی تیم ملی اینگونه است که امید ابراهیمی 37 ساله در جمع بازیکنان تیم ملی باشد.

اریک کانتونا هم باشی باید منضبط باشی

احمد نوراللهی بازیکن بسیار خوبی است که به کار مربی تیم ملی هم می‌آمد اما به هر حال انضباط حرف اول را در تیم ملی می‌زند، به نوعی که اگر کانتونا هم باشی اما نظم و انضباط را رعایت نکنی جایی در تیم ملی نخواهی داشت.

اندونزی به دلیل شرایط خاص انتخاب شد

بیشتر تیم‌ها با یک بازی در آستانه جام ملت‌ها در قطر حضور یافتند اما از آنجا که تحریم هستیم و شرایط خاصی داریم و تیم‌های خوب دنیا هم با ما بازی نمی‌کنند، به صلاحدید کادر فنی‌مان با تیم اندونزی هم بازی خواهیم کرد تا تیم ملی با آمادگی کافی در جام ملت‌ها حاضر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      کارشناس های دو هزاری. بازيکن ۳۷ ساله ميگه سليقه مربی هست ولی انصاری فرد ۳۰ ساله ميگه رد می‌کرد بخاطر سن زياد از حاج صفی که‌ اصلا حرفی نبود که انگار ارث پدرش هسته‌ تيم ملي

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج