اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۸۶۸۸۸
۳ نظر
۶۳۹
۳ نظر
۶۳۹
پ

نوری: دشمن استقلال در بیرون زمین است

استقلالی‌ها در حالی از امروز و فردا تمرینات خود را برای نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر از سر می‌گیرند که وضعیت نقل و انتقالاتی این تیم همچنان در وضعیتی نامشخص قرار دارد و به جز سیلوا، بازیکن جدید دیگری جذب این تیم نشده است.

فرهیختگان: استقلالی‌ها در حالی از امروز و فردا تمرینات خود را برای نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر از سر می‌گیرند که وضعیت نقل و انتقالاتی این تیم همچنان در وضعیتی نامشخص قرار دارد و به جز سیلوا، بازیکن جدید دیگری جذب این تیم نشده است. بر همین اساس هم محمد نوری اعتقاد دارد کار این تیم در نیم‌فصل دوم بسیار سخت است، هرچند این چهره درباره بازگشت احتمالی پرسپولیس صحبت‌هایی داغ و جنجالی مطرح می‌کند که برای هواداران فوتبال از جذابیت‌های خاص خودش برخوردار است. گفت‌و‌گو با نوری را در ادامه می‌خوانید.

نوری: دشمن استقلال در بیرون زمین است

صحبت را از آخرین وضعیت استقلال آغاز کنیم. در آستانه آغاز تمرینات این تیم برای نیم‌فصل دوم رقابت‌ها شرایط تیم نکونام را چطور می‌بینید؟

با توجه به ضعف‌هایی که در نیم‌فصل اول شاهدش بودیم و موارد دیگری مانند ناداوری‌ها، بی‌عدالتی‌ها و قانون سقف قرارداد که یک‌شبه وضع شد و تمام چوب‌هایی که لای چرخ تیم گذاشتند، استقلال واقعا با دست خالی به صدر جدول رسید. در واقع نکونام، کادر و بازیکنان خیلی کار بزرگی را انجام دادند و به هر طریقی کار را با قهرمانی نیم‌فصل به پایان رساندند اما برای صدرنشینی در پایان فصل و کسب عنوان قهرمانی هنوز مسیر طولانی و کار سخت‌تری باقی مانده است. در هر صورت این تیم اگر قهرمانی می‌خواهد باید نقاط ضعف خود را با جذب بازیکنانی که مدنظر نکونام هستند پوشش دهد تا بتواند به این مهم دست پیدا کند.

در حالی به جذب بازیکنان جدید اشاره کردید که به‌جز جذب سیلوا هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

به هر حال از این بابت هواداران بحق نگران هستند و خود ما هم نگران هستیم که خدای‌ناکرده زمان را از بابت این قضیه از دست ندهیم. به امید خدا برای نیم‌فصل دوم سه چهار بازیکن به ترکیب تیم اضافه شوند تا استقلال بتواند روند خوبش را در نیم‌فصل دوم هم ادامه بدهد تا برای این تیم شرایط بهتر شود.

به عنوان پیشکسوت استقلال و یک چهره فنی، نقاط ضعف این تیم در ترکیبش که نیاز به بازسازی و تقویت دارد را در کدام نقاط می‌بینید؟

 با احترامی که برای همه بازیکنان تیم قائل هستم با توجه به زحمتی که آنها در نیم‌فصل اول کشیدند و تعصبی به خرج دادند به نظرم در هر سه خط نیازمند بازیکن جدید هستیم. در این بین فعلا بازیکنی مانند سیلوا در حالی جذب شده که این بازیکن از تجربه خوبی برخوردار بوده و در سال قهرمانی نیز تیم را همراهی کرده است. در کنار این بازیکن ما در پست مدافع کناری هم به بازیکن نیاز داریم. در یک خط جلوتر استقلال صد‌در‌صد به یک بازی‌ساز نیاز است چون همچنان از بابت این ناحیه رنج می‌بریم. در نیم‌فصل اول هم اگر به گل می‌رسیدیم بعضا به خاطر خلاقیت بازیکنان بود. همچنین به یک مهاجم تمام‌کننده هم نیاز فوری داریم. البته بلانکو بازیکن بدی نیست و بقیه ارکان هجومی تیم مانند رمضانی نیز همه زحمتکش هستند اما استقلال برای کسب عنوان قهرمانی به مهاجمی مانند محبی یا قایدی نیاز دارد که بتوانند به راحتی نفرات پیش روی خود را برداشته و سرعتی باشند و بتوانند مدافعان حریف را اذیت کنند. این دسته از بازیکنان را در سالیان قبل هم داشتیم و به خوبی به یاد داریم که چطور بلای جان مدافعان حریف بودند. بنابراین فکر می‌کنم اگر هدف استقلال در نیم‌فصل دوم قهرمانی رقابت‌ها به شمار می‌رود و اگر بخواهیم برای این عنوان بجنگیم شک ندارم به چهار پنج بازیکن جدید نیاز داریم، به خصوص به یک پلی‌میکر برای وسط زمین و به یک مهاجم تکنیکی و سرعتی نیازمند هستیم تا بتوانند تاثیرگذار باشند.

در هر صورت تا امروز در زمینه جذب بازیکنانی که اشاره داشتید اقدام خاص و جدی صورت نگرفته است. باشگاه باید چنین کاری را انجام بدهد چون هواداران منتظر چنین اقداماتی در خور‌ شأن نام باشگاه استقلال هستند. البته از لیست نکونام یک سری از بازیکنان نشدنی هستند. من خودم وقتی لیست را دیدم احساس کردم یک سری از این نفرات فعلا حاضر نیستند به فوتبال ایران برگردند، ضمن اینکه از لحاظ مالی هم دشواری و محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد. البته از لیست‌های بعدی جواد می‌شود چند بازیکن را گرفت و باید کسانی که دست‌اندر‌کار هستند حتما این کار را انجام بدهند چون هوادار مترصد آن است که ببیند مدیریت برای نیم‌فصل دوم چه اقداماتی را برای تقویت تیمش انجام می‌دهد و این یک نکته بسیار مهم به شمار می‌رود.

با توجه به مشکلات حاشیه‌ای اخیر برای دو تیم مدعی دیگر، الان این تفکر که استقلال به راحتی می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود را چطور ارزیابی می‌کنید؟ شما هم با برخی از هواداران این تیم هم‌عقیده هستید؟

ما نباید گول این قضایا را بخوریم. در هر صورت به خاطر سقف قرارداد از سپاهان 4 امتیاز کم کرده و دوباره آن را برگرداندند و حالا هم که چند بازیکن این تیم را محروم کرده‌اند. از سوی دیگر پرسپولیس هم با برخی قضایا و حواشی مواجه شده است. در هر صورت شک نکنید که این تیم‌ها هم برای نیم‌فصل دوم نقاط ضعف خود را برطرف می‌کنند و استقلالی‌ها نباید گول این قضایا را بخورند.

پس شرایط را برای استقلال در نیم‌فصل دوم با این وضعیت هم دشوار می‌بینید؟

صد‌‌در‌صد. در هر صورت استقلال به جز مستطیل سبز که قاعدتا باید نتیجه در آن مشخص شده و باید بدویم و زحمت بکشیم و حریف را ببریم در بیرون از زمین هم با خیلی از دشمنان دارد دست و پنجه نرم می‌کنید. ما هم در مستطیل سبز و هم در بیرون از آن داریم با رقبا مبارزه می‌کنیم. یعنی همه عوامل جمع می‌شوند تا این تیم نتیجه نگیرد. به تازگی قنبرزاده اعلام کرده سقف قرارداد استقلال باید کاهش پیدا کند، بنابراین پرواضح است که مدام می‌خواهند این تیم را به حاشیه برده و تمرکز و آرامشش را به هم بزنند. این در حالی است که ما در زمین مشکلی نداریم و به خاطر دشمنانی که وجود دارند مشکل اصلی ما برای موفقیت در بیرون از زمین است. ان‌شاءالله با قهرمانی استقلال، تیر این افراد هم به سنگ بخورد. بنابراین کار برای ما بسیار سخت است.

درباره بازگشت احتمالی برانکو به پرسپولیس چه صحبت و ارزیابی‌ای دارید؟

اولا که برای تیمی که قهرمانی می‌خواهد فرقی نمی‌کند چه کسی سرمربی تیم رقیبش بشود. در وهله بعدی وقتی می‌گوییم تیم خاص اینجا این امر مصداق پیدا می‌کند. چطور می‌شود تیمی که به تازگی از تسویه حساب مالیاتی برانکو خبر می‌دهد در گذشته مجوز حرفه‌ای دریافت کرده؟ مگر برای کسب مجوز حرفه‌ای نباید بدهی‌های مالیاتی را تسویه می‌کردند؟ در هر صورت به نظر می‌رسد همه چیز برای این کار برنامه‌ریزی شده است. امروز در حالی صحبت از بازگشت برانکو مطرح شده که از وزیر تا دولتی‌ها همه بسیج شده‌اند تا کار این مربی را درست کرده و این مربی برگردد تا دوباره تیم محبوب‌شان به آرامش برسد. درخصوص مباحث مالیاتی حتی قانون را هم دور می‌زنند. اینها همه‌جوره همیشه پشت تیم خاص بوده و هستند. در این فصل هم همه‌جوره به پرسپولیس دور دارند و خود این تیم از لحاظ فنی ضعیف بود که نتوانست نتیجه لازم را بگیرد. الان همه همه‌جوره در حال ساپورت این تیم هستند تا با قدرت به رقابت‌ها بازگشته و یک جورهایی این تیم را قهرمان کنند. برای همین است که به تیم خاص معروف شده‌اند چون دست‌اندرکاران مملکت به این تیم علاقه دارند و مسئولیت خود را برای کسب عنوان دخیل می‌کنند.

رقم‌های عجیبی هم برای بازگشت برانکو مطرح شده، هرچند هنوز رسما کسی آن را تایید نکرده است.

اگر این ارقام صحت داشته باشد، وقتی زمزمه‌های بازگشت استراماچونی مطرح شده بود، دوستانی که نگران پول بیت‌المال بودند، امروز کجا هستند؟ برای استرا که نصف این پول هم مطرح نبود. بنا در این مورد گفته بود بزرگ‌ترین نگرانی این روزهای ما شده حل مسائل مربوط به دستمزد و مدت قرارداد استراماچونی؛ امروز اصلا ایشان فوتبال را رصد می‌کنند یا فقط نگران دستمزد استراماچونی بودند که از جیب بیت‌المال پرداخت نشود؟ امروز دستمزد برانکو از کجا پرداخت می‌شود؟ نکند آنها خصوصی شده‌اند و ما خبر نداریم! شاید هم جیب هوادار متمول در میان است. اگر هم اینطور باشد پس قانون سقف بودجه چه می‌شود؟ فقط بابت استقلال است که همه نگران ناعدالتی‌ها می‌شوند و یاد جیب بیت‌المال می‌افتند. به هر حال اینها می‌خواهند استقلال نتیجه نگیرد. اما برای حریف از صندوق‌های مختلف پول تزریق می‌شود و پای متمولان هم در میان است. به جرات می‌گویم منابع مالی بازگشت برانکو هم تامین می‌شود. در هر صورت این تبعیض بین دو تیم امروز بیشتر هم شده و این امر دارد هواداران را اذیت می‌کند. ما حتی به صدا‌و‌سیما هم می‌رویم از هر 10 نفر، 9 نفر پرسپولیسی هستند و انگار گزینش آنجا هم با این امر در ارتباط است. این یعنی این تیم همه‌جوره ساپورت می‌شود. برای برانکو هم جای نگرانی نیست و از پشت صحنه کارهایش را انجام می‌دهند و به هر قیمتی او را برمی‌گردانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      زمان و زمین رو به هم دوختین که امسال‌ قهرمان بشین ولی مطمئنم قهرمان نمیشین

    • بدون نام

      آخه تو در حد دعوت به صدا و سیما هستی؟ بازی ملی داری؟!

    • ناشناس

      محض رضای خدا یکمی فکر بکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج