اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۸۸۳۴۴
۱ نظر
۴۰۷
۱ نظر
۴۰۷
پ

حلالی: یحیی نباید تیم را در این شرایط رها می‌کرد

پرسپولیس در شرایطی به‌سر می‌برد که با جدایی یحیی گل‌محمدی هنوز هیچ اتفاق مثبتی در این تیم رخ نداده است.

فرهیختگان: پرسپولیس در شرایطی به‌سر می‌برد که با جدایی یحیی گل‌محمدی هنوز هیچ اتفاق مثبتی در این تیم رخ نداده است. تکلیف سرمربیگری این تیم برای نیم‌فصل دوم هنوز مشخص نیست. جدایی میلاد سرلک تقریبا قطعی شده و محمد عمری هم تمایلی برای ادامه کار با سرخپوشان ندارد. ننکا مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس که تاثیر زیادی در اوج‌گیری دوباره علیرضا بیرانوند داشت نیز قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد. این در حالی است که هواداران پرسپولیس انتظار داشته و دارند که در این مقطع زمانی این تیم حداقل دو خرید خوب در پست‌های مورد نیازش داشت. اسماعیل حلالی، پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌و‌گویش در مورد این بلاتکلیفی پرسپولیس نکاتی را مطرح کرد که در نوع خودش جالب توجه است.

حلالی: یحیی نباید تیم را در این شرایط رها می‌کرد

 خبرهای خوبی از پرسپولیس نمی‌شنویم

وی در ابتدا در رابطه با شرایط فعلی پرسپولیس اظهار داشت: «انتظار من این بود که باشگاه پرسپولیس بعد از رفتن یحیی گل‌محمدی در خیلی از مسائل سرعت عمل بیشتری داشته باشد اما متاسفانه در این روزها بیشتر خبر جدایی فلان بازیکن یا مربی را از تیم می‌شنویم که این مساله کار را برای آینده پرسپولیس بسیار سخت می‌کند. فکر می‌کردم سرلک و عمری در تیم ماندنی شوند اما به نظر می‌آید این دو بازیکن باید همین نیم‌فصل راهی تیمی نظامی شوند. کاش از هیچ تلاشی برای حفظ این دو بازیکن کوتاهی نشود.»

 جذب بازیکن خیلی سخت شده

وی با تاکید بر اینکه در نقل و انتقالات نیم‌فصل جذب بازیکن خوب راحت نیست، عنوان کرد: «اگر می‌گویم پرسپولیس باید تحت هر شرایطی سرلک و عمری را حفظ کند به خاطر این است که پیدا کردن جانشین برای این دو بازیکن راحت نیست. همین الان یک بازیکن استقلال خوزستان که بعد از چند سال نیمکت‌نشینی تازه توانسته در تیمش چند بازی انجام دهد را برایش 30 میلیارد تومان قیمت گذاشته‌اند. اول صحبت من با یک‌سری از بازیکنان لیگ برتری است. آنها بدانند فرصت حضور در پرسپولیس نصیب هر بازیکنی نمی‌شود و اگر روزی از این تیم پیشنهاد داشتند باید زمین و زمان را به‌هم بدوزند تا بتوانند راهی این تیم شوند چون بازی در پرسپولیس خیلی ارزشمند و رویایی است. امیدوارم هر بازیکنی که پرسپولیس روی او در همین نیم‌فصل دست گذاشته خودشان همه کاری را که باید انجام دهند تا بتوانند افتخار پوشیدن پیراهن این تیم بزرگ را داشته باشند. شما ببینید همین الان هم که تیم ملی در جام ملت‌ها بازی دارد باز همه جا صحبت از پرسپولیس است و اینکه چه کسی سرمربی این تیم می‌شود.»

 یحیی نباید به این شکل پرسپولیس را رها می‌کرد

کارشناس فوتبال کشورمان با بیان اینکه یحیی گل‌محمدی اگر قصد ماندن نداشت باید در تابستان این تصمیم را می‌گرفت، گفت: «یک مربی وقتی قرار است در ابتدای فصل یک تصمیم مهم بگیرد باید تا آخر فصل پای آن تصمیمش بماند. یحیی در تابستان بین ماندن و رفتن تردید داشت اما در نهایت در پرسپولیس ماند اما اینکه در نیم فصل از تصمیمش منصرف شد اصلا حرفه‌ای نبود. پرسپولیس تیم کوچکی نیست که به این شکل با آن رفتار شود. حداقل انتظارم از یحیی این بود که در تیم می‌ماند و به کارش ادامه می‌داد. اگر مشکلات بود آنها را رسانه‌ای می‌کرد و آن وقت هوادار هم انتظار قهرمانی دوباره را از تیم نداشت. اگر بازیکن نداشت حداقل از چند بازیکن جوان استفاده می‌کرد و سطح آنها را بالا می‌آورد. آن وقت هوادار هم از او تقدیر می‌کرد که اگر جام نیاورده حداقل پنج بازیکن را برای سال‌های بعد در تیم مطرح کرده است. اینکه چون شرایط حضور یکی دو بازیکن در تیم فراهم نشد تصمیم به رفتن بگیرید به نظرم کار درستی نیست.»

 دلایل نیاز پرسپولیس به برانکو

حلالی در پاسخ به این سوال که آیا بهترین گزینه برای جانشینی یحیی همچنان برانکو است، گفت: «بدون شک در شرایط فعلی برانکو بهترین گزینه برای پرسپولیس است. به چند دلیل او گزینه مناسبی است. اول اینکه برانکو کار کردن در شرایط سخت را تجربه کرده و با آن مشکلی ندارد. او آنقدر توانایی را در خودش می‌بیند که بازیکن درجه دو را تبدیل به بازیکن طرازاول در فوتبال ایران کند؛ کاری که به بهترین شکل در سال‌های حضورش در پرسپولیس انجام داد. اصلا مربیگری یعنی همین که شما این توانایی را داشته باشی که اگر ستاره در اختیار ندارد سطح بازیکن جوان و معمولی را بالا ببری. اینطور نیست که همیشه شرایط برای هر مربی کار بلدی ایده‌آل بوده باشد. مساله دیگری که در مورد برانکو کمتر به آن اشاره شده یا اصلا اشاره نشده این است که او شخصیت بازیکنان را هم بالا می‌برد.

فوتبال فقط مسائل فنی و تاکتیکی نیست، بلکه مسائل اخلاقی هم بسیار اهمیت دارد. برانکو از یک بازیکن معمولی شخصیتی ساخته بود که آن بازیکن به کمتر از قهرمانی راضی نبود و در کنار آن یک اخلاق و زندگی کاملا حرفه‌ای را داشت. آن بازیکنانی را هم که در دوره خودش نتوانستند از نظر اخلاقی رشد کنند را در یک فرصت مناسب کنار گذاشت. مربیگری یعنی همین که شما از هر نظر روی تیمت و بازیکنت تاثیر مثبت بگذاری. در شرایط فعلی باشگاه پرسپولیس باید شرایط بازگشت برانکو را به تیم فراهم کند و باز هم چند سال با او ادامه دهد. اگر به هر دلیل برانکو برنگشت آن وقت کار باشگاه خیلی سخت‌تر خواهد شد و باید سراغ مربی‌ای برود که بتواند یک شخصیت بزرگ و قهرمانی را به تیم بیاورد. زمانی که برانکو به پرسپولیس آمد این تیم بین چهار پنج تیم آخر جدول بود اما کاری کرد که فصل بعدش تنها با تفاضل گل قهرمان نشد. الان قطعا شرایط از آن مقطع خیلی بهتر است اما اگر باشگاه در انتخاب جانشین یحیی اشتباه کند تیم برخواهد گشت به همان دوره‌ای که توان مدعی بودن نداشت.»

 ای کاش به تیم‌های پایه هم اهمیت داده شود

حلالی در پایان در خصوص اینکه ‌ای کاش کارهای زیربنایی هم در پرسپولیس انجام شود، گفت: «حقیقت امر این است که هر مدیری که به پرسپولیس می‌آید فقط به این فکر می‌کند که یک قهرمانی بیاورد و خواسته هواداران را برآورده سازد. دریغ از یک کار زیربنایی که باشگاه از آن سال‌ها سود ببرد. خیلی بد است که پرسپولیس هنوز یک ورزشگاه اختصاصی برای بازی کردن ندارد و مجبور است ورزشگاه آزادی را اجاره کند. هر فصل از نقل و و انتقالات میلیارد‌ها تومان برای خرید بازیکن هزینه می‌شود‌ که در نهایت هم همه آنها خوب در‌نمی‌آیند. در حالی که اگر همین پول‌ها صرف تیم‌های پایه شود در فصل چهار پنج بازیکن خوب را می‌توانند از امیدها به بزرگسالان ببرند. متاسفانه مدیران فقط کارهای مقطعی می‌کنند تا هوادار را راضی کنند و سال‌هاست که این روند در پرسپولیس ادامه دارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سایمر

      حرفهای منطقی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج