۱۳۸۸۶۹۱
۲۰۴۸
۲۰۴۸
پ

کتک‌کاری بزرگان استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی

۳۳ سال قبل در ۲۸ دی سال ۱۳۶۹، استقلال و پرسپولیس یکی از زیباترین جدال‌های دهه ۶۰ خودشان را برگزار کردند.

خبرورزشی: اغلب کارشناسان و هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس معتقدند دربی‌های دو دهه شصت و هفتاد، به مراتب از رویارویی‌های کنونی این دو تیم زیباتر بوده و انصافا باید بر ادعای آن‌ها مهر تایید زد. اتفاقا ۲۸ دی ماه سالگرد یکی از همین مسابقات زیبا و البته بسیار پرحاشیه تلقی می‌شود.

استقلال و پرسپولیس در بیست‌وهشتم دی سال ۱۳۶۹ به مصاف یکدیگر رفتند. مسابقه‌ای که در چارچوب جام باشگاه‌های تهران برگزار می‌شد و حساسیت فوق‌العاده زیادی داشت. در همان نیمه اول درگیری بازیکنان درون محوطه جریمه استقلال موجب تقابل فیزیکی آن‌ها شد و همین اتفاق باعث اخراج شاهین بیانی از استقلال و رحیم یوسفی از پرسپولیس گردید. هر دو تیم ۱۰ نفره شدند اما از زیبایی مسابقه چیزی کاسته نشد.

نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در نیمه دوم خطا روی شاهرخ بیانی درون محوطه جریمه پرسپولیس موجب شد استقلال به پنالتی برسد و خود شاهرخ آن را وارد دروازه سعید عزیزیان کند؛ سنگربانی که تا چند ماه قبل از این مسابقه وظیفه حراست از دروازه استقلال را بر عهده داشت اما مستقیم از استقلال به پرسپولیس پیوست! دقایقی پس از این گل، پرسپولیسی‌ها روی نفوذ از جناح راست و ارسال توپ به درون محوطه جریمه توسط فرشاد پیوس به گل رسیدند و بلافاصله پس از این گل یکی از بازیکنان پرسپولیس حرکتی منشوری انجام داد که البته چون در آن زمان چیزی به عنوان فضای مجازی وجود نداشت، قضیه در قیاس با حواشی کنونی بازتاب چندانی پیدا نکرد!

این دیدار در حالی مساوی یک بر یک خاتمه پیدا کرد که ۲۴ ساعت قبل از برگزاری جدال مذکور، جنگ اول خلیج فارس میان ائتلاف جهانی با هدایت آمریکا با عراق آغاز شده بود.

کتک‌کاری بزرگان استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی

 
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج