اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۹۰۳۳۹
۸ نظر
۱۰۴۴
۸ نظر
۱۰۴۴
پ

قلعه‌نویی واقعا فکر می‌کند مردم فوتبال را نمی‌فهمند؟

محمد احمدزاده می‌گوید تیم ملی حتی شایسته صعود از مرحله گروهی هم نیست، حالا که به دور بعد رفتیم خیلی هنر کنیم در اولین دور حذفی بتوانیم بازی را به پنالتی بکشانیم!

همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی در دومین بازی خود از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا صعودش را به مرحله بعدی این مسابقات قطعی کرد اما نمایش ملی‌پوشان ایران در برابر تیم نه‌چندان مطرح هنگ‌کنگ با انتقادهای بسیاری از اهالی فوتبال و کارشناسان همراه شده است. محمد احمدزاده سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان و باشگاه ملوان به‌شدت از عملکرد تیم ملی در جام ملت‌ها انتقاد کرد که در ادامه می‌خوانید.

قلعه‌نویی واقعا فکر می‌کند مردم فوتبال را نمی‌فهمند؟

تیم ملی با ۲پیروزی مقابل فلسطین و هنگ‌کنگ جواز صعود به دور بعد را کسب کرد. ارزیابی شما از عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در این دو بازی چیست؟

هیچ چیز جدید و مثبتی نسبت به دوره‌های گذشته در تیم ملی ندیدم. به هر حال فوتبال پیشرفت کرده اما نه تاکتیک جدیدی دیده شد و نه استراتژی متفاوتی نسبت به سال‌های قبل.

به عنوان کسی که سال‌ها در لیگ برتر و فوتبال ایران سابقه مربیگری داشته چه انتظاری از آقای قلعه‌نویی در جام ملت‌ها داشتید؟

آقای تاج و قلعه‌نویی دنبال رزومه‌سازی هستند و فکر می‌کنند با دعوت از بازیکنان قدیمی و باتجربه می‌توانند قهرمان شوند اما کاملا در اشتباهند چرا که با تفکر کادر فنی درخصوص دعوت از بازیکنانی با میانگین سنی بالا هم جام ملت‌ها را از دست می‌دهیم و هم بهترین فرصت برای پوست‌اندازی تیم ملی را از دست دادیم.

شما هم به میانگین سنی بالای تیم ملی انتقاد دارید؟

آقای قلعه‌نویی دوست ماست. او وقتی بیرون بود حرف‌های قشنگی در خصوص جوانگرایی می‌زد اما واقعا فکر می‌کند مردم فوتبال را نمی‌فهمند؟ کی‌روش در ۱۰سال گذشته از این بازیکنان استفاده کرد و قرار بود با آمدن قلعه‌نویی میانگین سنی بازیکنان پایین‌تر برود.

از نظر شما جای کدام بازیکن یا بازیکنان در تیم ملی برای این تورنمنت خالی است؟

حسین‌نژاد یک شاهکار و آینده فوتبال ایران است. چرا هرچه بازیکن خوب بود خط خورد؟ چرا حزباوی خط خورد؟ این ۲بازیکن نه‌تنها باید دعوت می‌شدند بلکه باید در ترکیب تیم ملی فیکس بازی می‌کردند. در این مسیر تنها سرمربی تیم ملی مقصر نیست و فدراسیون هم مقصر است چون این تصمیمات با مشارکت آنها گرفته شده است.

آقای قلعه‌نویی در این جام به دنبال قهرمانی هستند و شاید به این دلیل از بازیکنان باتجربه‌تر دعوت کردند.

حالا که این بازیکنان را دعوت کردند انتظارات را بالا بردند و فقط باید قهرمان شوند تا جلوی انتقادات را بگیرند. واقعا خنده‌دار است به جای آنکه بازیکنی را به تیم ملی دعوت کنیم که تا ۸سال دیگر آینده فوتبالمان را تامین کند یک سری لژیونر بی‌انگیزه در تیم ملی داریم.

کدام بازیکنان بی‌انگیزه‌اند؟

برخی از این بازیکن‌ها شاگردان خود من بوده‌اند اما دوره انصاری‌فرد، حاج‌صفی و جهانبخش دیگر تمام شده است. این بازیکنان ۲بار جام‌جهانی رفته‌اند و ظاهرا به دنبال حضور در جام جهانی سوم و چهارم هستند! دیگر بس است آقایان میدان را به جوان‌ترها بدهید. حتی بازیکنی مثل طارمی نیز بی‌انگیزه است.

چرا فکر می‌کنید طارمی بی‌انگیزه است؟

شاید فکرش درگیر جای دیگری است اما با این سبک بازی طارمی، پیشنهاد اینتر هم ممکن است منتفی شود.

اگر جای قلعه‌نویی بودید چه نگاهی به جام ملت‌ها داشتید؟

ببینید جام ملت‌ها در نهایت یک جام در ویترین خواهد بود، بیشتر از اینکه دیگر نیست. ولی چه خوب بود این خلا جام ملت‌های آسیا را با یک پوست‌اندازی و یک چشم‌انداز برای جام جهانی می‌دیدیم اما حالا نگاه کنید میانگین سنی تیم ملی پایین‌تر نیامد که هیچ، بالاتر هم رفت. وقتی مربی داخلی این مسیر را دنبال می‌کند دیگر ما چگونه از گزینه‌های داخلی حمایت کنیم؟

آقای قلعه‌نویی در نشست خبری بعد از بازی با هنگ‌کنگ در واکنش به انتقادها گفتند که سبک بازی تیم ملی را نسبت به ۱۰سال گذشته تغییر دادند. چه صحبتی در این زمینه دارید؟

کدام سبک؟ هر کدام از بازیکنان برای خودشان بازی می‌کنند. اشتباهات فاحش زیادی در خط دفاعی وجود دارد در پوشش‌ها مشکل داریم و اینکه چقدر در برخی از صحنه‌ها مدافعان کناری نیستند. شاید در مقابل این تیم‌های سطح پایین دچار مشکل نشویم اما قطعا تیم‌های درجه یک آسیا از اشتباهات ما بهترین استفاده را خواهند کرد.

ظاهرا خود آقای قلعه‌نویی هم از عملکرد ملی‌پوشان در بازی مقابل هنگ‌کنگ عصبانی شده بود و در کنار زمین سر چند بازیکن فریاد زد.

دست پرتاب کردن یک مربی برای بازیکنان آن هم در سطح بین‌المللی اصلا خوب نیست. هم داریم فوتبال را می‌بازیم و هم اخلاق را.

چه پیشنهادی از لحاظ فنی برای تیم ملی در ادامه مسیر جام ملت‌ها دارید؟

در واقع باید گفت که تیم ملی به حضور همزمان طارمی و آزمون وابسته است و هر وقت یکی از این دو نفر در بازی نباشد تیم ملی به مشکل می‌خورد. با استفاده همزمان از این دو بازیکن حداقل حواس تیم مقابل تا حدودی پرت طارمی و آزمون می‌شود. در ضمن پیشنهاد من این است که در این زمان کوتاه برای ادامه مسیر اگر آقای قلعه‌نویی تاکتیک یا چارچوب خاصی برای بازیکنان تیم ملی در نظر گرفته‌اند از آن خارج شوند و بچه‌ها را آزاد بگذارند تا آنها با هنر خودشان بازی کنند.

در جام ملت‌ها شانسی برای تیم ملی قائل هستید؟

به نظرم تیم ما حتی شایسته صعود از مرحله گروهی هم نیست! اما حالا که به دور بعد رفتیم خیلی هنر کنیم در پلی‌آف اول بازی را به پنالتی بکشانیم!

در مجموع صحبت‌هایتان خیلی ناراحت بودید.

من جایگاهی در تیم ملی ندارم و اگر انتقادی می‌کنم از روی دلسوزی است. آقای قلعه‌نویی در رده باشگاهی هر نتیجه‌ای بگیرد به من ارتباطی ندارد اما اکنون بحث ملی مطرح است و این حق من است که از تیم ملی صحبت کنم. با این شیوه سرمربی تیم ملی، نسل یک سری از مربیان سوخت. این را بگویم که تیم ملی با توجه به قوانین جدید به راحتی به جام جهانی صعود می‌کند اما باز هم نتیجه نمی‌گیریم و ضربه مستقیم می‌خوریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      این قدرحرام زادگی نکنید در مورد تیم ملی بزارید نتیجه بگیره

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خاک تو سرت با این طرز حرف زدنت؛تو واقعا از بازی با هنگ کنگ لذت بردی؟؟؟ انگار یازده تا بچه ده دوازده ساله انداخته بودن تو زمین بازی کنن_چرا فکر میکنین هر کی انتقاد کنه دشمنه؟؟

    • ناشناس

      تاکتیک قلعه نویی فقط سانتر از جناحین

    • ناشناس

      خودت هم می دونی که از سر دلسوزی نیست.از سر عقدست بزرگوار

    • ناشناس

      قلعه نوعی ، مرباست نه مربی....

    • کریم

      آخه گروهبان قندلی در حد تیم ملی نیست چی داره که بخواد به طارمی ، آزمون ، قدوس و جهانبخش ارائه بده.
      چیزی از فوتبال نمیفهمه فقط تو رختکن فحاشی میکنه و فکر میکنه با این تاکتیک میتونه نتیجه بگیره

    • ناشناس

      خخخ حرفای آخرش

    • ناشناس

      کاملا حرفش درسته دوران طارمی جهانبخش کنعانی زادگان شجاع کریم اینها تموم شده ماازاینها بهترداریم حقیقتا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج