اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۹۲۴۸۱
۲۴۱۷
۲۴۱۷
پ

تصمیم عجیب اوسمار بعد از دو جلسه تمرین پرفشار

پرسپولیس در شرایطی راهی دبی شد که تاریخ رفت و برگشت این تیم چند بار تغییر کرد و همین مساله باعث شد اوسمار و دستیارانش مجبور شوند مدام تغییراتی را در برنامه آماده‌سازی خود بدهند.

فرهیختگان: پرسپولیس در شرایطی راهی دبی شد که تاریخ رفت و برگشت این تیم چند بار تغییر کرد و همین مساله باعث شد اوسمار و دستیارانش مجبور شوند مدام تغییراتی را در برنامه آماده‌سازی خود بدهند. در کنار این مساله نیز پیدا کردن حریف دوستانه نیز برای سرخپوشان تبدیل به معضل شد. در‌واقع شرایط به شکلی پیش رفت که اوسمار نمی‌دانست با چه تیمی و در چه سطحی و مهم‌تر از آن در چه روزی باید بازی تدارکاتی داشته باشند. در‌واقع در این زمینه اطرافیان تیم بودند که تصمیم می‌گرفتند و در تلاش بودند برای سرخپوشان بازی دوستانه هماهنگ کنند. در‌واقع می‌توان گفت پرسپولیس با یک برنامه‌ریزی نه‌چندان خوب و کامل راهی اردوی امارات شده و چند عوامل که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت باعث شد نتیجه سنگین شکست ۵ بر صفر مقابل شباب‌الاهلی اتفاق بیفتد. نتیجه‌ای که البته نزدیکان درویش سعی کردند با اطلاع‌رسانی عجیب در سایت باشگاه آن را به اشتباهات داوری و فردی ربط دهند!

اوسمار مقابل خواسته باشگاه کوتاه آمد

سرمربی جدید پرسپولیس بعد از اینکه تیمش به اردوی امارات رسید مدام پیگیر این بود که با چه تیمی و چه زمانی قرار است بازی دوستانه داشته باشند تا بتواند براساس آن تمرینات تیمش را طراحی کند. در این میان تیم اتحاد کلبا که فرهاد مجیدی هدایت آن را برعهده دارد از بازی با سرخپوشان استقبال کرد، اما اطرافیان تیم صلاح ندانستند این بازی برگزار شود. در همین راستا اوسمار برنامه تمرینات تیمش را فشرده کرد و روزی دو جلسه برای شاگردانش تمرین گذاشت. تمریناتی که یک بخش آن قدرتی و بدنی بود و بخش دیگرش شامل کارهای تاکتیکی می‌شد. اما عصر روز شنبه بود که اطرافیان تیم به اوسمار اطلاع دادند فردا باید به مصاف تیم سوم جدول امارات یعنی شباب الاهلی بروند. این در‌حالی بود که سرخپوشان در همین روز دو جلسه تمرین برگزار کرده بودند. اوسمار که می‌توانست به‌عنوان سرمربی اجازه برگزاری این بازی سنگین را فردای دو جلسه تمرین سنگین تیمش ندهد، مقابل خواسته باشگاه کوتاه آمد.

خستگی مفرط سرخپوشان در بازی دوستانه

پرسپولیس در شرایطی روز بعد از تمرینات پرفشار مقابل شباب‌الاهلی به میدان رفت که این تیم در کوران مسابقات بسر می‌برد و بازیکنانش کاملا آماده و سرحال بودند. همین مساله باعث شد شاگردان اوسمار در سراسر دقایق بازی تحت تاثیر بازی خوب حریف قرار گرفته و نتوانند بیشتر از یکی دو موقعیت روی دروازه حریف خود خلق کنند. البته خستگی سرخپوشان در این بازی کاملا مشهود بود و اصلی‌ترین عامل شکست آنها در این مسابقه همین مساله بود. بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه خیلی پر اشتباه و ناهماهنگ ظاهر شدند و بازی مالکیتی حریف را نظاره‌گر بودند. در کل همه بازیکنان حاضر در زمین حتی 20 درصد توانایی خود را هم ارائه ندادند و دلیلش نیز همان‌طور که اشاره شد خستگی به‌خاطر تمرینات فشرده روز قبل از مسابقه بود.

انتقاد سرخپوشان از کادرفنی

رختکن پرسپولیس بعد از بازی این تیم با شباب‌الاهلی اصلا خوب نبود و بازیکنان از اینکه 5 گل در این بازی دریافت کرده بودند ناراحت به‌نظر می‌آمدند. البته دلیل اصلی ناراحتی آنها این بود که چرا در این شرایط به مصاف تیم آماده شباب‌الاهلی رفته‌اند. در‌واقع آنها از کادرفنی و سرمربی تیم خرده گرفتند که چه دلیل دارد بعد از دو جلسه تمرین پرفشار در یک روز فردای این روز چنین بازی سنگینی انجام دهند که چنین نتیجه‌ای رقم بخورد.

فقدان یک مربی با‌تجربه در کادر

فضای تیمی پرسپولیس بعد از معرفی اوسمار به‌عنوان سرمربی این تیم چندان مساعد نیست. هجمه‌های وارده روی اوسمار و مدیریت باشگاه پرسپولیس از سوی هواداران در فضای مجازی تاثیرات منفی زیادی را روی این تیم گذاشته است. در جمع بازیکنان آن شور و هیجانی که باید باشد دیده نمی‌شود و اختلاف‌نظر در مورد حمایت از سرمربی تیم نیز باعث شده چالش‌هایی بین برخی بازیکنان قدیمی‌تر تیم ایجاد شود. در چنین شرایطی مربی با‌تجربه‌ای که بتواند این حواشی را احساس کرده و سعی بر ایجاد اتحاد و یکدلی در تیم داشته باشد، کاملا در کادرفنی سرخپوشان احساس می‌شود. البته اگر بخواهیم بگوییم زمان سرمربیگری یحیی گل‌محمدی مخصوصا در این فصل اتحاد و یکدلی در بین سرخپوشان موج می‌زد، حقیقت را نگفته‌ایم اما این مسائل در مقطع فعلی به اوج خود رسیده است و مطمئنا عواقب خوبی برای تیم اوسمار نخواهد داشت.

اعتراض به مسائل مالی

برخی از بازیکنان پرسپولیس از شرایط مالی خود رضایت ندارند و این مساله را به گوش مدیریت این باشگاه رسانده‌اند. سرخپوشان طبق قرارداد تا الان باید 50 درصد دستمزدشان را دریافت می‌کردند که فقط 30 درصد دریافتی داشته و در کنار آن 50 درصد از آپشن‌های قرارداد فصل پیش خود را هم طلبکار هستند. اگرچه در امارات پول تو جیبی به سرخپوشان داده شد اما آنها انتظار دریافتی حداقل 10 درصد از قراردادشان را داشتند. جالب اینکه وقتی قرار بود باشگاه پرسپولیس سرمربی خارجی جای گل‌محمدی بیاورد برخی بازیکنان نسبت به این مساله گارد گرفته و اعتقاد داشتند اگر باشگاه پولدار شده طلب بازیکنان را بدهد. در همین راستا نیز اخیر صحبت از استخدام مربی خارجی برای گلرهای پرسپولیس مطرح شده که این مساله هم چندان به مذاق چند بازیکن خوش نیامده و نظرشان این است در شرایط فعلی اگر پولی در حساب باشگاه است باید به اعضای تیم پرداخت شود.

اوسمار در مورد دستیارانش تصمیم می‌گیرد

سرمربی موقت پرسپولیس به‌دنبال این است تا کادرفنی فقط با نظر خودش تقویت شود و مربیان توصیه شده از سوی باشگاه را نپذیرد. مخصوصا بعد از اینکه او متوجه شده باشگاه به‌دنبال اضافه کردن مربی ایرانی مشهور است که در صورت ناکامی در بازی‌های هفته نخست نیم‌فصل دوم وی را جایگزین او کند. در همین راستا اوسمار قرار است بعد از بازگشت به ایران در جلسه با رضا درویش در مورد اضافه شدن دستیار به کادرش تصمیم بگیرد. به‌نظر می‌آید این یک آزمون جدی برای اوسمار است که دستیارش را خود انتخاب خواهد کرد یا باشگاه پرسپولیس. در حقیقت اگر اوسمار اجازه دهد دستیار اولش را باشگاه انتخاب کند آن وقت مشخص خواهد شد که او برای سرمربیگری پرسپولیس چندان آماده نیست و اختیار تام ندارد.

احتمال کنار گذاشتن یک یا دو بازیکن

اوسمار از زمانی که قرار شد تا مشخص شدن تکلیف سرمربی تیمش، وظیفه آماده‌سازی بازیکنان را برعهده بگیرد، خواستار تقویت تیمش در خط حمله شد. در این میان پرسپولیس عیسی آل‌کثیر را جایگزین محمد عمری کرد، اما با این حال اوسمار تاکید داشته تیمش به یک مهاجم نوک دیگر نیاز دارد. پست مدنظر دیگر اوسمار برای تقویت تیمش خط دروازه است. جایی که علیرضا بیرانوند دو رقیب زیر 21‌ سال دارد که حتی یک بازی هم در لیگ برتر انجام نداده‌اند. در همین زمینه اوسمار از باشگاه پرسپولیس خواسته شرایط را برای حضور یک دروازه‌بان با تجربه و میدان دیده در بین سرخپوشان فراهم کند تا درصورت غیبت احتمالی بیرانوند در برخی بازی‌ها به مشکل جدی برنخورند. قدر مسلم با آمدن مهاجم جدید یکی از نفرات این تیم در خط حمله باید از لیست کنار گذاشته شود. برای آمدن دروازه‌بان جدید که قاعدتا بزرگسال خواهد بود نیز احتمالا نام مرتضی پورعلی‌گنجی از لیست سرخپوشان کنار گذاشته ‌می‌شود. در‌واقع در این شرایط است که سرخپوشان می‌توانند بازیکن جدید به لیست خود اضافه کنند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج