۱۳۹۷۹۰۵
۱۶۸۶
۱۶۸۶
پ

مهاجرانی: از دایی و مهدوی‌کیا تشکر می‌کنم که کمکم کردند

حشمت مهاجرانی آخرین فردی که ایران را قهرمان آسیا کرد در مورد نتایج تیم ملی در جام ملت‌ها گفت برای به دست آوردن آرزوهایی که یک تیم در سر دارد باید شایستگی آن فراهم شود.

روزنامه اعتماد: حشمت مهاجرانی آخرین فردی که ایران را قهرمان آسیا کرد در مورد نتایج تیم ملی در جام ملت‌ها گفت برای به دست آوردن آرزوهایی که یک تیم در سر دارد باید شایستگی آن فراهم شود. 

جام ملت‌های آسیا هفته پیش به پایان رسید و تیم ملی ایران با شکست مقابل قطر از رسیدن به فینال باز ماند. در روز افتتاحیه این دوره از مسابقات افراد پرافتخار فوتبال ایران یعنی حشمت‌خان مهاجرانی، علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا دعوت شده بودند که تصاویر حضور این سه فرد کنار هم بازتاب زیادی در رسانه‌های داخل کشور داشت. 

مهاجرانی: از دایی و مهدوی‌کیا تشکر می‌کنم که کمکم کردند

حشمت مهاجرانی در مورد حضورش در افتتاجیه قطر 2023  گفت: «در افتتاح مسابقات حضور داشتم. خیلی خوشحالم که دعوت شدم از طرف مقامات برگزارکننده مسابقات. بیشتر خوشحال شدم که آقای علی دایی و آقای مهدوی‌کیا را هم دیدم. همین جا هم از آنها تشکر می‌کنم. چون زانوی من درد می‌کرد نمی‌توانستم درست از پله‌ها بالا بروم. حالا قرار است یکی دو ماه دیگر عمل کنم. این دو نفر به من کمک کردند در راه رفتن. حتی در پله‌های استادیوم که می‌خواستیم برویم هم آقای دایی هم اقای مهدوی‌کیا و هم دوستم حمید بهشتی به من کمک کردند.» 

مهاجرانی که از گذشته بسیار دور تا همین حالا دوره‌های زیادی در جام ملت‌ها دیده است در مورد این دوره از رقابت‌ها و میزبانی قطری‌ها اظهار داشت: «در مورد میزبانی قطر باید بگویم قبلا امتحان خودش را پس داده بود. جالب است که یک شهر کوچک چطور توانست جام جهانی را برگزار کند. برگزاری جام ملت‌های آسیا در مقابل برگزاری جام جهانی آسان‌تر است چون آن وسعت را نداشت. ولی هر جا که شما می‌رفتی، به هر استادیومی که داخل می‌شدی زن و مردی که آنجا حضور داشتند به حدود وظایف خود آگاه بودند و هدایت می‌کردند تماشاچیان را تا اینکه روی صندلی که از پیش تعیین شده بود بنشینند.» او تصریح کرد: «من بازی‌های مهمی را در خارج از کشور دیدم اما اینقدر نظم را کمتر دیده بودم. اینکه شما از هتل خارج می‌شوی همه‌چیز مهیاست، ماشین‌ها و اتوبوس‌ها به سمت استادیوم. مامورینی که در خدمت شما بودند. خیلی جالب بود.» 

سرمربی پیشین ایران پیرامون نتایج تیم ملی گفت: «در فوتبال نیرو و قدرت زمانی در بازیکن ایجاد می‌شود که ذهن و روان آن بازیکن آرامش کامل داشته باشد. ما که در این مدت کوتاه نمی‌توانستیم فیزیک یا تکنیک بازیکن را تغییر بدهیم. تنها چیزی که می‌توانستیم آماده کردن بازیکنان از نقطه نظر روحی بود برای انجام این مسابقات.» او ادامه داد: «برای ایجاد موفقیت لازم نیست که از حریف خودت باهوش‌تر باشی. باید راه خودت را ادامه بدهی با نظم و انضباط. ما یک مربی داریم که کاملا وارد است به کار خودش. چون سالیان سال کار مربیگری کرده و شغل خودش را می‌شناسد. ولی طبیعتا باید بازیکنان‌مان را ذهنی و روانی آماده مسابقات می‌کردیم. بازیکن هم یک وظیفه‌ای دارد. او باید آنقدر قوی فکر کند که حریف نتواند او را شکست دهد.» 

مهاجرانی با تمجید از نظارت جواد خیابانی گفت: «در دنیای فوتبال همیشه شایستگی و قدرت شما جواب می‌دهد نه آرزوهایی که برای خودت در ذهنت در نظر داری. شایستگی شما در زمین می‌تواند جواب آن افکار را بدهد. من پیگیری می‌کردم صحبت‌ها و نقطه نظرات را بعد از مسابقات و صحبت‌های آقای جواد خیابانی برای من خیلی جالب بود. بعضی مسائل  راخیلی قشنگ و درست آنالیز می‌کرد.» پیشکسوت فوتبال ایران افزود: «ببینید ما در تمام بازی‌ها تقریبا خوب بودیم. بد نبودیم. یک مقدار آمار و ارقام ما را از هدف‌مان دور کرد. در بازی با ژاپن و در نیمه دوم ما یک شکل دیگر ظاهر شدیم. یعنی هم برنامه بازی هم خلاقیت بازیکنان و هم تعصب بچه‌ها به ما نشان داد که قادریم همیشه به همین شکل باشیم. من اعتقاد داشتم تیم ایران شانس قهرمانی داشت. چون ما بازیکنانی داشتیم که دو دوره جام جهانی بازی کرده بودند. بیشترشان در اروپا بازی می‌کنند. یکی از گران‌ترین تیم‌ها را هم داشتیم. ولی خب فوتبال ما مشکلاتی دارد. من همیشه گفتم مدارس و آکادمی و یک لیگ منظم می‌تواند نقش مثبت و موثری در تیم ملی داشته باشد. یعنی بازیکن ایرانی خودجوش است ولی مراحل فوتبال را درست طی نکرده و در تاکتیک‌پذیری دچار مشکل است.» 

حشمت مهاجرانی با اشاره به پیروزی قطر بر ایران گفت: «قطر با چهار پنج تا پاس وارد باکس محوطه جریمه ما می‌شد و اکرم عفیف صاحب توپ می‌شد. البته بیشتر بازیکنان قطر، قطری نبودند و خارجی بودند. از تانزانیا و الجزایر و پرتغال و سودان بازیکن داشتند. ولی به هر حال تیم ملی قطر بود. ما خیلی برتر بودیم هم از نظر نیروی انسانی هم از نظر روش بازی. منتها در این تورنمنت بدشانس هم بودیم. در فوتبال باید اشاره کنم که روزهای خوب و بد داریم. ولی ما باید راه خودمان را برویم. آن دیسیپلین و انضباطی که وجود دارد و مربی دستور می‌دهد را راعایت کنیم.»

مهاجرانی با اشاره به غیبت تاثیرگذار دو وینگر تکنیکی ایران مقابل قطر یعنی مهدی قایدی و علی قلی‌زاده گفت: «گفتم قبلا در فوتبال به شایستگی شما جواب می‌دهند نه آرزوهای شما. یعنی اگر در زمین توانستی خلاقیت نشان بدهی؛ مثل کاری که آقای مهدی قایدی یا قلی‌زاده در خیلی از بازی‌ها نشان دادند نشان بدهی موفق می‌شوی. ولی اینها در برخی بازی‌ها غایب بودند اما شایستگی و لیاقت کافی را داشتند که در ترکیب قرار بگیرند. یعنی هنر قایدی و شایستگی‌اش جواب می‌دهد به آن آرزویی که داری. شما آرزو داری برنده شوی ولی باید هنر و شایستگی را داشته باشی. باید آنقدر احساس قدرت کنی که هیچ تیمی نتواند شما را شکست دهد.»  مربی قهرمان آسیا در پاسخ به این سوال که تیم ملی چه روندی باید در پیش بگیرد گفت: «در اینکه باید تجدید نظر کنیم و تیم را برای مسابقات جام جهانی جوان کنیم هیچ بحثی نیست. کار آسانی هم در پیش نداریم. با پیشرفتی که تیم‌ها در آسیا داشتند. مثل اردن و سوریه و عراق. خود امارات. اینها حریفان آسانی برای ما نیستند. باید با برنامه‌ریزی صحیح و درست برویم جلو. خود برنامه‌ریزی مهم ما همین جوانگرایی است که چطور در مدت کوتاه این کار را بکنیم. البته هوش و درایت امیر قلعه نویی می‌تواند به این کمک کند. نقطه نظرات را مردم یا مفسرین مثل آقای خیابانی یا عادل‌خان یا خداداد یا محمود فکری و حمید استیلی و بقیه دوستان ارایه می‌دهند. آن نظرات و ایده‌هایی که قابل لمس است و می‌شود پیاده کرد را باید مد نظر قرار داد. همه باید دست به دست هم بدهیم برای جوانگرایی تیم، برای مسابقات بعدی.» 

مهاجرانی در پایان به کلیت رقابت‌ها و حذف تمام قدرت‌های اول آسیا پرداخت و اظهار داشت: «در این مسابقات همه قدرت‌های اول حذف شدند. ژاپن، کره جنوبی، عربستان، استرالیا و ایران همه کنار رفتند. شگفتی بزرگ این دوره از مسابقات همین حذف شدن این تیم‌ها بود. هیچ کس فکرش را نمی‌کرد این تیم‌ها حذف شوند. البته استرالیا و عربستان قابل پیش‌بینی بود ولی کره و ژاپن نه. این نشان می‌دهد حوادث فوتبال پیش‌بینی ناپذیر است. امکان دارد از نقطه نظر روحی یا کار تیمی یا شرایط دیگر اتفاقاتی بیفتد وجود دارد. دلایل زیادی را می‌توان ردیف کرد که چرا ژاپن یا کره جنوبی اوت شدند. کره و ژاپن و ایران تیم‌های خیلی خوبی بودند. هر کدام را بخواهید آنالیز کنند دلایل خاص خودشان را دارند. هم دلایل فنی دارد، هم دلایل روانی هم بدشانسی.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج