۱۴۰۰۱۹۴
۱۰۰۷
۱۰۰۷
پ

طلسم عجیب ازبک‌های فوتبال ایران: همه به امید اورونوف!

در میان بازیکنان ازبکستانی لیگ برتر تنها دو بازیکن کار خود را با پیروزی شروع کردند.

ورزش سه: در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران، در میان تمام اتفاقات مهم این هفته، حضور جلال الدین ماشاریپوف در ترکیب استقلال و گلزنی برای این تیم مقابل ملوان، یک شروع خوب بود اما در واقعیت، در میان بازیکنان ازبکستانی فوتبال ایران تنها ۲ چهره موفق شدند در شروع کار، با برد در لیگ برتر کارشان را آغاز کنند. ماشاریپوف به عنوان کاپیتان تیم ملی ازبکستان و نامی که در طی ۵ سال اخیر همواره نامش در نزدیکی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به گوش می‌خورد، حالا در پایتخت ایران با لباس آبی قدم می‌زند. او در دیدار مقابل ملوان، ابی پوشان را از یک شکست نجات داد اما با این حال او هم نتوانست در شروع، جشن پیروزی بگیرد. حال نگاهی خواهیم داشت به شروع دیگر ستارگان ازبکستانی فوتبال ایران که تنها دو چهره در نخستین بازی پیروز شدند.

فوزیل موسایف

فوزیل موسایف یکی از خارجی های کم حاشیه و کم نوسان تیم سپاهان بود. او نتوانست عملکردی فوق العاده در سپاهان داشته باشد اما حداقل با پیراهن این تیم زردپوش نمایش هایی قابل قبول ارائه کرد. موسایف  اولین دیدار لیگ برتری خود را مقابل استقلال انجام داد اما شکست دو بر یک مقابل آبی پوشان نتیجه تلخی بود که در ذهن او باقی ماند. او یک مدافع باکیفیت برای سپاهان بود که در 40 بازی،  دو بار هم گلزنی کرد.

شرزود تمیروف

یک چهره عجیب از فوتبال ازبکستان که برای پرسپولیس و پیکان به میدان رفت اما صرفا یک سوژه طنز برای هواداران فوتبال ایران بود. شرزود نخستین بازی لیگ برتری خود را مقابل صنعت نفت انجام داد که او هم از نزدیک شاهد شکست 2 بر صفر پرسپولیس بود تا رونمایی او نیز با اتفاقات تلخی همراه باشد.

طلسم عجیب ازبک‌های فوتبال ایران: همه به امید اورونوف!

بهادر نسیم‌اف

او که در شهرخودرو بازی می‌کرد، یکی دیگر از فوتبالیست های ازبکستانی بود که در نخستین تجربه لیگ برتری شاهد شکست تیمش بود. بهادر برای 25 دقیقه مقابل نفت تهران به میدان رفت و از نزدیک شاهد شکست مشهدی‌ها مقابل شاگردان منصوریان بود.

سرور جباروف

جباروف چه در استقلال و چه در سپاهان به عنوان مرد سال فوتبال آسیا یک چهره خاص بود اما او هم با باخت کار را شروع کرد. سپاهان در هفته بیست و یکم لیگ شانزدهم در نخستین دیدار جباروف با نتیجه 3 بر صفر مغلوب ماشین سازی شد و زمانی که در استقلال بود هم در نخستین بازی برای آبی پوشان با نتیجه یک بر صفر به صنعت نفت باخت تا شرایط برای او هم چندان جالب نباشد.

طلسم عجیب ازبک‌های فوتبال ایران: همه به امید اورونوف!

شهباز ارکینوف

او در پاس شرایط بسیار درخشانی داشت و یکی از ازبکستانی‌های با کیفیت فوتبال ایران بود. شهباز در نخستین بازی لیگ برتری برابر پگاه گیلان به میدان رفت و او هم تیمش با نتیجه یک بر صفر مقابل پگاه شکست خورد.

رُسلان ملزالدینوف  

انجام ده بازی برای نفت مسجدسلیمان، با تغییر نتایج این تیم همراه شد. نفت در اولین حضور او، به تساوی بدون گل رضایت داد و این مدافع میانی در شروع، نتایج این تیم را دگرگون کرد اما مصدومیتش موجب شد تا شرایط دفاعی این تیم تغییر کند.

الکساندر لوبانف

قطعا از دروازه‌بان سرخ‌ها انتظار نداشتیم با گلزنی وارد لیگ برتر شود اما او هم به مانند دیگر هموطنانش نتوانست کارش را با برد شروع کند. پرسپولیس در اولین حضور به تقابل به سپاهان رفت و در دیداری پایاپا، با نتیجه 2-2 مساوی همراه شد ولی البته لوبانف در 8 دیداری که برای سرخپوشان به میدان رفت، هیچوقت شکست نخورد تا از این حیث یک چهره متفاوت باشد.

شاروف موخیدینوف

اولین جدال او با تراکتور در هفته بیست یکم لیگ بیست و دوم بود که در شرایطی عجیب شاروف هم نتوانست در اولین خاطره سازی لیگ برتری، شکست 3 بر یک مقابل تی‌تی‌ها باعث شد تا آخرین ازبکستانی لیگ برتر هم نتواند با خاطره خوش در لیگ خلیج فارس کارش را شروع کند.

*در میان بازیکنان ازبکستانی لیگ برتر تنها دو بازیکن توانستند با پیروزی کار خود را شروع کنند و آمانوف و زین الدین تاجی‌اف شروع خوبی در لیگ برتر داشتند. اکنون ماشاریپوف نیز شرایطی دارد تا در میان دنیای جباروف و ارکینوف، خودش را وارد جمع دو نفره آمانوف و تاجی‌اف کند.

عزیزبک آمانوف 

در سمت آبی پوش پایتخت تهران، آنها پیش از جلال الدین، عزیزبک را به اختیار گرفتند. آمانوف در جمع شاگردان فرهاد مجیدی آن هم در فصلی که این تیم به شکست ناپذیر بودن عادت پیدا کرده بود، اولین بار برای 14 دقیقه مقابل ذوب آهن در هفته هفدهم به میدان رفت و آمانوف در مدت زمان کوتاه حضورش باعث شد تا با دو گل استقلال از سد سبزپوشان اصفهانی گذر کند و آمانوف هم در جشن شادی آنها حضور داشته باشد.

طلسم عجیب ازبک‌های فوتبال ایران: همه به امید اورونوف!

زین‌الدین تاجی‌اف  

مهاجم صبای قم اولین بار مقابل استقلال اهواز در لیگ هفتم به میدان رفت و زین الدین یک چهره باتجربه و توانمند بود که خیلی زود به این تیم کمک کرد تا پس از 5 دیدار متوالی پیروز نشدن، صبا به برد برسد و لبخند به لب‌های فرهاد کاظمی برگردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج