۱۴۰۵۲۲۰
۵۴۹
۵۴۹
پ

تاکتیک سرخابی‌ها در دربی چگونه خواهد بود؟

پرسپولیس و استقلال درحالی به مصاف هم خواهند رفت که دو تیم در صدر جدول رتبه‌های اول و دوم را از آن خود کرده‌اند و بعد از شروع نیم‌فصل دوم نشان داده‌اند فعلا در زمین زورشان از باقی حریفان بیشتر است؛ چراکه دو تیم در شرایط مختلف به برد رسیده‌اند و فضاهای مختلف بازی را محک کرده‌اند.

فرهیختگان: پرسپولیس و استقلال درحالی به مصاف هم خواهند رفت که دو تیم در صدر جدول رتبه‌های اول و دوم را از آن خود کرده‌اند و بعد از شروع نیم‌فصل دوم نشان داده‌اند فعلا در زمین زورشان از باقی حریفان بیشتر است؛ چراکه دو تیم در شرایط مختلف به برد رسیده‌اند و فضاهای مختلف بازی را محک کرده‌اند.

استقلال

استقلال جواد نکونام بر پایه سه دفاع بازی می‌کند، البته در زمان حمله حریف، آنها پنج دفاعه می‌شوند. دو دفاع کناری در بالا و سه هافبک وسط با راس عقب روزبه ‌چشمی. استقلالی‌ها درحالی به گل زدن فکر فکر می‌کنند که در ابتدا جنگیدن در میانه میدان را در دستور کار خود خواهند داشت و درنهایت با استفاده از توانایی‌های بلانکو و ماشاریپوف دروازه حریفان را به خطر می‌اندازند. استفاده از کناره‌ها و ارسال به داخل جریمه یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای فاز حمله استقلال است. تکنیک بلانکو در خط حمله و سرعت ماشاریپوف ترکیب جالبی برای استقلال است به شرطی که در تمامی این موارد موج دوم حمله استقلال با سرعت بیشتری شکل بگیرد. برای استقلال نکونام شاید توپ‌گیری در شرایط زمانی و مکانی مختلف و استفاده از خلأ پشت حریفان در زمان حملات سریع در چنین بازی‌هایی بسیار حائز اهمیت است. از همین‌رو فشار روی بازیکن صاحب توپ در یک‌سوم دفاعی حریف از تاکتیک‌های موردنظر نکونام خواهد بود.

پرسپولیس

اما پرسپولیسی‌‌ها روزهای جالبی را بعد از رفتن گل‌محمدی تجربه می‌کنند. آنها با اوسمار برزیلی متفاوت از قبل نشان داده‌اند. استفاده از عمق حریفان و یار سوم که گمشده فوتبال ماست در دستور کار این تیم قرارگرفته. تغییر شعاع حرکتی بازیکنان خصوصا مهره‌های تهاجمی هم جزء تغییرات این تیم است که خواسته یا ناخواسته حریفان را سردرگم‌می‌کند. پرسپولیسی‌ها بری رسیدن به گل از پاس‌های خط‌شکن برای استفاده از فضا و نیم‌فضاها استفاده می‌کنند یا در پشت محوطه جریمه حریفان سعی در بازی در زمین‌ها و مقیاس‌های کوچک دارند. یک چهارضلعی با شرح وظایف متنوع در خط ‌حمله باعث فشار روی دفاع حریفان می‌شود. همچنین مدافعان کناری این تیم حالا علاوه‌بر داشتن وظایف کلاسیک خود حضور در حمله و بازیسازی را هم به مسئولیت‌های خود اضافه کرده‌اند.

راه‌های گلزنی

گلزنی در یک بازی فوتبال متغیرهای بسیاری را در برخواهد گرفت اما با نگاه به بازی‌های گذشته این دو تیم به نظر می‌رسد برای استقلال دو شکل کار برای رسیدن به گل متصور باشد. البته که استفاده از توپ‌ها و ضربات ایستگاهی از هنرهای تیم نکونام است اما بعد از این مورد از کار انداختن دو بازوی رونده پرسپولیس در چپ و راست از مهم‌ترین کارهای استقلال است اما نه به نیت دفاع کردن بلکه برای ایجاد یک تله. استقلالی‌ها فضا را به بازیکنان کناری پرسپولیس خواهند داد تا با بالا آمدن مدافعان و هافبک‌های این تیم بتوانند از فضای پشت جبهه چپ و راست پرسپولیس با استفاده از سرعت بازیکنان و توپ نگه‌داشتن مهاجمان به یک‌سوم دفاعی حریف دست پیدا کنند و با ارسال‌ها یا شوت‌های از راه دور دروازه بیرانوند را تهدید کنند. نبودن دو مدافع ثابت پرسپولیس هم مزید بر علت خواهد بود تا از ضعف سرزنی یا احتمالا پوشش آنها به گل دست پیدا کنند. البته به نظر می‌رسد استقلالی‌ها بی‌محابا به آب و آتش نخواهند زد و منتظر لحظه شکار خواهند بود تا یا در اشتباه در خط دفاع حریف یا استفاده از فضاهای جناحین ضربه کاری را وارد کنند.

در سوی مقابل اما پرسپولیسی‌ها پافشاری روی بازی با مالکیت توپ دارند. بازی با هافبک‌ها و بازیسازی مدافعین کناری و همچنین به‌کارگیری توان ترابی و اورونوف در عرض و طول زمین حریفان، بردن بازی در نیم‌فضاها در یک‌سوم دفاعی حریف که با شکل‌گیری لوزی‌هایی در کناره‌ها شکل می‌گیرد. البته به ساخت‌ بازی پرسپولیس در خط دفاعی هم برای پیدا کردن زمان حمله می‌توان اشاره کرد که از نکات مهم فازحمله این تیم است که با دقت بالایی انجام می‌شود. فضای مابین مدافعین کناری استقلال و هافبک دفاعی این تیم می‌تواند یکی از فضاهای هدف پرسپولیسی‌ها در این بازی باشد. پرسپولیسی‌ها در چند بازی اخیر نشان داده‌اند فلسفه سازنده بودن در زمین را اجرا می‌کنند که بر این اساس نیاز آنها به بازی با توپ بسیار است و استقلالی‌ها هم نشان داده‌اند در حفظ فضا حداقل در بازی‌های قبلی موفق بوده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج