۱۴۱۱۶۱۷
۱ نظر
۱۰۲۱
۱ نظر
۱۰۲۱
پ

واعظی: پرسپولیس یک گلر باتجربه جذب کند

پرسپولیس در حساس‌ترین مقطع فصل علیرضا بیرانوند یکی از بازیکنان کاملا تاثیرگذار خود را از دست داد.

فرهیختگان: پرسپولیس در حساس‌ترین مقطع فصل علیرضا بیرانوند یکی از بازیکنان کاملا تاثیرگذار خود را از دست داد. اگرچه بیرو در چند بازی اخیر سرخپوشان علی‌الخصوص در دو دیدار آلومینیوم اراک و فولاد‌خوزستان کم‌فروغ ظاهر شد اما او از لحاظ روحی و روانی و همچنین قدرت بالای بازیسازی در ترکیب تیمش بازیکنی تقریبا بدون جانشین به حساب می‌آید. غیبت بیرانوند ممکن است به بیشتر از سه بازی هم بکشد و در این شرایط ممکن است پرسپولیس بخواهد دروازه‌بان جدیدی به خدمت بگیرد. اما این اتفاق در‌حالی رخ خواهد داد که امیررضا رفیعی از دومین آزمون جدی خود در این فصل سربلند از زمین بیرون نیاید. به هر حال اوسمار در بازی تیمش با نفت‌و‌گاز گچساران در جام حذفی باز هم به رفیعی اعتماد نکرد تا او امشب در شرایط ایده‌آلی از لحاظ روانی در ترکیب تیمش قرار نگیرد. البته او هفته گذشته در بازی دوستانه پرسپولیس با مس‌رفسنجان یک نیمه بازی کرد و عملکرد خوبی از خود ارائه داد. مهدی واعظی که تجربه سال‌ها بازی در پرسپولیس و لیگ برتر در پست گلری را در کارنامه فوتبالی خود دارد درخصوص بیرانوند و مشکل این روزهای پرسپولیس صحبت‌های جالب توجهی کرد که در ادامه می‌خوانید.

واعظی: پرسپولیس یک گلر باتجربه جذب کند

به نظر شما مصدومیت مچ دست اجازه می‌داد که بیرانوند با تحمل درد تا پایان فصل به میدان برود یا اقدامش برای مداوا بهترین تصمیم بود؟

از میزان مصدومیت بیرانوند اطلاع دقیقی ندارم اما هر نوع آسیب‌دیدگی از ناحیه مچ دست برای دروازه‌بان‌ها بسیار خطرناک است. در برخی سایت‌ها خواندم که او می‌توانسته با این شرایط تا پایان فصل ادامه داده اما قدر مسلم کادر پزشکی در این مورد بهتر می‌تواند نظر دهد. از طرفی خود بیرانوند حتما درد داشته و شرایطش به شکلی بوده که اگر بازی می‌کرد ممکن بود آینده گلری‌اش به خطر بیفتد. البته آتل‌های مخصوص برای مچ‌دست گلرها هست که در چنین مواقعی می‌توانند با استفاده از آن بازی کنند. شاید اگر بخواهیم کمی احساسی به قضیه نگاه کرده و شرایط پرسپولیس را بسیار حساس بدانیم بهتر بود بیرانوند با شرایطی که گفتم تا آخر فصل بازی می‌کرد، اما او به‌عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای تصمیم درستی گرفت که دستش را در گچ گذاشت که زودتر بهبود پیدا کند. تاکید می‌کنم که میزان مصدومیت مچ دست علیرضا را نمی‌دانم و فقط امیدوارم که او زودتر بهبود پیدا کند.

فکر می‌کنید امیررضا رفیعی بتواند جانشین خوبی برای بیرانوند باشد یا بهتر است زودتر یک دروازه‌بان با تجربه مثل رشید مظاهری را به خدمت بگیرند؟

با شناختی که من از رفیعی در بازی با ذوب‌آهن پیدا کردم او را دروازه‌بانی سرحال و سرپنجه با شرایط روحی و روانی خوب در آن مسابقه که بازی سختی هم بود، دیدم. به شخصه تفاوت زیادی را بین دروازه‌بان‌های لیگ برتری نمی‌بینم. از این رو رفیعی از هر لحاظ می‌تواند دروازه‌بان ذخیره خوبی برای بیرانوند باشد و فقط کمی تجربه لازم دارد تا خیال کادرفنی را بابت غیبت بیرو راحت کند. نمی‌توان منکر این شد که اوضاع پرسپولیس در جدول مسابقات بسیار حساس است تا حدی که فرصت از دست دادن تک‌امتیاز را هم ندارد. در این شرایط وظیفه گلر تیم هم خیلی سنگین است که امیدوارم رفیعی از پس این مسئولیت بربیاید. از نظر من او می‌تواند در سال‌های آینده یک دروازه‌بان خوب برای پرسپولیس باشد.

به‌نظر می‌آید خیلی از سطح دروازه‌بان‌های لیگ رضایت ندارید.

واقعیت امر این است که فوتبال ایران از فقر دروازه‌بانی رنج می‌برد. نه‌تنها لیگ امسال بلکه چند سالی است که لیگ برترمان نتوانسته یک دروازه‌بان خوب و کامل را به فوتبال کشورمان اضافه کند.

آیا بهتر نبود پرسپولیس یک ذخیره مطمئن برای بیرانوند به خدمت می‌گرفت؟

با توجه به اینکه رفیعی از نظر سنی خیلی جوان و کم‌تجربه است لازم بود که حتما یک گلر با‌تجربه‌تر در کنار بیرانوند باشد. در شرایط فعلی هم جذب دروازه‌بان باتجربه نمی‌تواند تصمیم اشتباهی باشد. به هر حال مصدومیت بیرانوند ممکن است در ادامه فصل یا فصل آینده باز هم به سراغ او بیاید. در این شرایط پرسپولیس اگر در این مقطع گلر جذب نکرد در تابستان حتما باید دروازه‌بان با‌تجربه‌ای را روی نیمکت خود داشته باشد. این مساله حتی به بیرانوند هم کمک می‌کند که شرایط بهتری داشته باشد و در مواقع خاص ضرورت نداشته باشد که حتما بازی کند. کادرفنی و مدیریت باشگاه برای اینجور مواقع که پرسپولیس با آن مواجه شده باید بهتر مدیریت می‌کرد. به هر حال رفیعی بازیکن جوان و بسیار کم‌تجربه‌ای است و نمی‌شود خیلی از او توقع داشت.

در مورد اوسمار صحبت کنید، آیا او توانسته خودش را در سطحی نشان دهد که پرسپولیس برای سال‌های بعد یا همین فصل آینده روی او حساب کند؟

از نظر من اوسمار نمودار خوبی را برای رسیدن به سرمربیگری پرسپولیس طی کرد. او یک فصل‌و‌نیم در کنار یحیی گل‌محمدی حضور داشت و در این مدت غیر از اینکه از پرسپولیس شناخت کاملی پیدا کرد از فوتبال ایران و تیم‌های لیگ برتری نیز به شناخت لازم رسید. برای همین هم الان می‌بینیم که او در طراحی و اجرای تاکتیک‌های مختلف در پرسپولیس با ابزارهای خوبی که در اختیارش است، موفق بوده و نشان داده که راه غلبه بر تیم‌های لیگ برتری را به‌خوبی می‌داند. این نکته مثبتی است و اگر از همین نگاه بخواهیم آینده اوسمار را در پرسپولیس پیش‌بینی کنیم باید گفت که او قبل از هر چیز مربی ارزانی در مقایسه با مربیان خارجی دیگر برای پرسپولیس خواهد بود. قطعا اگر قرار باشد به‌دنبال مربی‌ای باشیم که بخواهد یک تفکر نو و به‌روز را به فوتبال‌مان بیاورد دستمزد او بسیار سنگین خواهد بود اما اوسمار توانسته این تفکر نو را به پرسپولیس بیاورد و بهتر است که را برای فصل بعد حفظ کند. اما اگر مدیریت پرسپولیس به‌دنبال جذب مربی طراز اول و به‌روزتری نسبت به اوسمار است چنانچه توان مالی جذب او را دارند بد نیست که جذبش کرده و اوسمار را به‌عنوان مربی در کنار او داشته باشند. چه بسا اوسمار برای تیم‌های پایه پرسپولیس هم درصورت آمدن مربی طراز اول‌تر از او به تیم بزرگسالان، می‌تواند مفید باشد.

این روزها بحث تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس هم هست، بیشتر از ۱۲ بازیکن این تیم به‌زودی بازیکن آزاد می‌شوند و آیا برای مذاکره با آنها از حالا اقدام شود بهتر است یا همان تابستان؟

به عقیده من باید زودتر از اینها با بازیکنانی که قراردادشان رو به اتمام است برای مذاکره جهت تمدید قرارداد اقدام می‌شد. بازیکنان یک خاصیتی دارند و این است که اگر در اوج فوتبال خود باشند قاعدتا سخت راضی به تمدید می‌شوند و خواسته‌های مالی‌شان افزایش پیدا می‌کند. اما اگر در مقطعی که دچار افت می‌شوند به آنها پیشنهاد داده شود بهتر می‌توان به توافق رسید. در نیم‌فصل اول پرسپولیس شرایط خوبی نداشت و ‌ای‌کاش همان موقع با خیلی از این بازیکنان تمدید می‌شد. قطعا آن مقطع خواسته‌های مالی آنها نسبت به الان کمتر بود. الان هر چه به پایان فصل نزدیک‌تر می‌شویم پیشنهادهای وسوسه‌انگیزه به بازیکنان شاخص زیادتر شده و کار باشگاه برای حفظ آنها خیلی سخت خواهد شد. شاید بهتر باشد در همین مقطع با چهار پنج بازیکن از جمع 12 بازیکن که تاثیرگذارتر هستند تمدید قرارداد انجام شود و در تابستان نیز تمرکز اصلی باشگاه حفظ بازیکنان خوب در بازار نقل‌و‌انتقالات و در ادامه تمدید قرارداد با بقیه نفرات باشد. این تفکر به‌نظرم می‌تواند منطقی‌تر باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      معمارزاده یا واعظی برن کلاس بیان بشن مربی دروازه بانها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج