۱۴۱۱۹۳۷
۱ نظر
۳۰۵۵
۱ نظر
۳۰۵۵
پ

این لژیونر اولین بمب پرسپولیس در تابستان است

علی علیپور بعد از سپری کردن چهار فصل در فوتبال پرتغال در تابستان قصد بازگشت به فوتبال ایران را دارد.

همشهری آنلاین: تقریبا سه سال و نیم پیش بود که علی علیپور در یک استوری به هواداران پرسپولیس اعلام کرد که وقت رفتن است. دقیقا ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ بود که آقای گل دو فصل لیگ بعد از پوکر تیمش در یک استوری از هواداران خداحافظی کرده و خواست برای پیشرفت در فوتبال اروپا را تجربه کند. در آن مقطع کمتر کسی توقع جدایی علیپور را از پرسپولیس داشت از این جهت که این تیم راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شده بود و از این رو به علیپور نیاز شدیدی داشت. در این میان یحیی گل‌محمدی هم خیلی سعی کرد که علیپور را در تیمش حفظ کند اما او سودای بازی در اروپا را داشت و نتوانست پیشنهاد ماریتیمو را رد کند. سرمربی پرسپولیس و هواداران این تیم زمانی حسرت جدایی علیپور را خوردند که در فینال شکست را مقابل حریف ژاپنی خود پذیرا شدند. البته غیر از علیپور، شجاع خلیل‌زاده هم تقریبا در همان مقطع به طرز عجیبی از پرسپولیس جدا شد تا به‌نوعی یحیی هیچ‌وقت این دو بازیکن را نبخشد. نکته قابل‌توجه اینکه یحیی تا زمانی که سرمربی پرسپولیس بود به هیچ یک از این دو بازیکن برای بازگشت به پرسپولیس چراغ سبز نشان نداد. هم علیپور و هم شجاع در تابستان امسال تمایل داشتند دوباره پیراهن پرسپولیس را بر تن کنند که یحیی مخالفت کرد.

این لژیونر اولین بمب پرسپولیس در تابستان است

علیپور نتوانست طارمی دیگری شود

یکی از انگیزه‌های علیپور برای حضور در فوتبال اروپا، مهدی طارمی بود. همبازی سابقش با درخشش در فوتبال پرتغال توانست خودش را در فوتبال اروپا چهره کند و ‌انگیزه‌ای شد برای علیپور که راه او را ادامه دهد. در این بین طارمی یکی از مشوقان علی برای پیوستن به تیم ماریتیمو بود اما مسیری که او در این تیم طی کرد اصلا قابل قیاس با مسیر طی‌شده توسط طارمی در تیم ریوآوه و در ادامه پورتو نبود. علیپور که در پرسپولیس چند سالی برای خود آقایی می‌کرد نتوانست بازی‌های خوبش را در تیم ماریتیمو تکرار کند و در طی دو فصل حضورش در این تیم، 60 بازی انجام داد و موفق به زدن فقط 9 گل شد. علیپور در پایان قراردادش با تیم ماریتیمو اصرار داشت که در فوتبال پرتغال بماند و از این رو راهی تیم ژیل ویسنته شد. تیمی که در چند سال اخیر در لیگ پرتغال همواره جزء تیم‌هایی بوده که بیشتر برای بقا جنگیده است. انتظار می‌رفت علیپور در این تیم بتواند دو سال تجربه‌اش در لیگ برتر پرتغال را به کار گرفته و درخشش خوبی داشته باشد اما این اتفاق رخ نداد. البته علیپور کم‌کم توانست در این تیم جا افتاده و گل‌های حساسی را به ثمر برساند اما یک مصدومیت بدموقع آرزوهای او را برای حضور در جام‌جهانی 2022 بر باد داد. پارگی رباط صلیبی علیپور باعث شد که او هشت ماه را دور از میادین سپری کند و بعد از بازگشت به تمرینات تیمش نیز با پیشنهاد تمدید قرارداد مواجه شد.

علیپور قصد ماندن در ژیل ویسنته را ندارد

در نیم‌فصلی که گذشت علیپور می‌دانست که روزهای سختی در پرتغال انتظارش را می‌کشد و به این خاطر تمایل زیادی داشت به پرسپولیس برگردد که با مشکل رضایتنامه مواجه شد. آقای گل سابق لیگ برتر در نیم‌فصل پیشنهاد تمدید قرارداد با باشگاه ژیل ویسنته را رد کرد و از این رو متوجه شد که در ادامه فصل باید اکثر بازی‌ها را از روی نیمکت تماشا کند؛ چراکه مدیران این باشگاه حاضر نبوده و نیستند از بازیکنی در ترکیب ثابت تیم‌شان استفاده کنند که دیگر قصد ماندن در جمع آنها را ندارد. مشابه اتفاقی که برای مهدی طارمی در پورتو افتاده است. باشگاه پرسپولیس به خواسته علیپور در نیم‌فصل برای گرفتن رضایتنامه این بازیکن به باشگاه پرتغالی او نامه زد و حاضر بود مبلغی را هم بابت پول رضایتنامه با همکاری خود او بپردازد اما این باشگاه حتی جواب این نامه را هم نداد. در این میان باشگاه ژیل ویسنته امیدوار بود علیپور متقاعد به تمدید قرارداد شود تا بتواند برای فصل بعد حداقل او را به تیم‌های ایرانی بفروشد ولی ایجنت علیپور باز هم این پیشنهاد را رد کرد. البته رقم مالی پیشنهادی باشگاه پرتغالی اندازه‌ای نبود که علیپور را راضی به تمدید قرارداد کند و به این خاطر مذاکرات آنها به بن‌بست رسید.

پرسپولیس؛ گزینه اول علیپور در تابستان

علی علیپور بعد از سپری کردن چهار فصل در فوتبال پرتغال در تابستان قصد بازگشت به فوتبال ایران را دارد. در این میان فقط باشگاه ژیل ویسنته است که مایل به حفظ مهاجم ایرانی خود است اما دستمزد درنظرگرفته‌شده برای او انگیزه‌اش را برای ماندن در فوتبال پرتغال کاهش داده است. علیپور در 29 سالگی متوجه این شده که حداقل برای شرایط مالی‌اش باید به فوتبال ایران برگشته و مجدد به روزهای خوبش برگردد. گزینه اول علیپور در نقل و انتقالات تابستانی پرسپولیس است. مدیریت فعلی این باشگاه هم بسیار مصر است که علیپور را جذب کند اما باید دید نظر اوسمار چیست. سرمربی برزیلی در زمستانی که گذشت نتوانست باشگاهش را متقاعد کند تیمش با تاکتیکی بازی می‌کند که نیاز به یک مهاجم قدبلند و سرزن دارد. او حتی گزینه مدنظرش را هم به باشگاه پیشنهاد داد که خواسته‌اش عملی نشد و بابت این موضوع هم گلایه‌هایی داشت. اگر قرار باشد اوسمار در پرسپولیس بماند قطعا هدف اول او جذب مهاجمی با حدود 190 سانتیمتر قد است. اگرچه علیپور قدرت سرزنی بالایی دارد اما قد او 181 سانتیمتر است و آن خصوصیاتی که اوسمار می‌خواهد را به‌طور کامل ندارد. بدون شک مدیریت باشگاه پرسپولیس درصورتی‌که تغییر نکند به‌راحتی علیپور را از دست نخواهد داد، حتی اگر اوسمار چندان موافق جذب او نباشد. هرچند شاید در تابستان هیچ یک از آنها در پرسپولیس نباشند که بخواهند در این مورد تصمیم‌گیرنده باشند.

تور بزرگ تیم غیرتهرانی برای علیپور

یکی از تیم‌های خصوصی غیرتهرانی از فصل پیش و زمستان به دنبال این بود که علی علیپور را به خدمت بگیرد و حاضر بود پول خوبی برای او بدهد. با این حال علیپور تمایل چندانی برای رفتن به این تیم از خود نشان نداد و منتظر بود تا شرایط برای بازگشتش به پرسپولیس مهیا شود. در تابستان پیش‌رو هم این تیم همچنان علاقه‌مند به خرید علیپور است و درصورتی‌که پرسپولیس تمایلی برای بازگرداندن این مهاجم نداشته باشد او به احتمال خیلی زیاد راهی تیم اشاره‌شده خواهد شد. در شرایط فعلی علیپور فقط به بازگشت به پرسپولیس فکر می‌کند و امیدوار است که این بار شرایطش برای حضور دوباره در این تیم فراهم شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارسلان

      بمب؟ ستاره؟
      ذخیره ثابت تیم؟ سالی سه تا گل می زنه، شد ستاره؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج