adexo3
۱۴۲۲۳۸۳
۸ نظر
۱۵۶۸
۸ نظر
۱۵۶۸
پ

اسماعیلی‌فر: فقط لغزش استقلال ما را قهرمان نمی‌کند

دانیال اسماعیلی‌فر مدافع پرسپولیس اعتقاد دارد قرمزها هیچ فرصتی برای اشتباه کردن در ۳‌هفته پایانی ندارند.

روزنامه همشهری: دانیال اسماعیلی‌فر امسال یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های پرسپولیس بوده است. براساس اطلاعاتی که متریکا منتشر کرده، اسماعیلی‌فر با نمره ۷.۳۳، پس از مهدی ترابی، بهترین بازیکن پرسپولیس بوده و توانسته به‌کار تیمش بیاید. او در مصاف با هوادار هم یک پاس‌گل داد تا از سایت متریکا نمره ۷.۳۳بگیرد و چهارمین بازیکن برتر تیمش باشد. حالا در حساس‌ترین مقطع فصل سراغ این ستاره رفته‌ایم تا با او درخصوص آخرین وضعیت پرسپولیس و از آن مهم‌تر درخصوص کورس قهرمانی صحبت کنیم. او در پاسخ به این پرسش که آیا پرسپولیس می‌تواند قهرمانی فصل گذشته را تکرار کند، می‌گوید:«هدف ما چیزی جز بالا بردن جام نیست ولی اول باید کار خودمان را به شکل درست انجام دهیم، سپس منتظر لغزش رقیب‌مان باشیم.»

اسماعیلی‌فر: فقط لغزش استقلال ما را قهرمان نمی‌کند

از بازی با  هوادار  و برد هفدهم شروع کنیم.

هر بازی برای ما حکم فینال را دارد. تمام رقیبان هم برایمان قابل احترام هستند و می‌دانیم در موقعیتی قرار داریم که نباید امتیاز بدهیم. بازی با هوادار هم بازی آسانی نبود ولی خدا را شکر که 3امتیاز مهم گرفتیم، البته که موقعیت‌های زیادی را هم از دست دادیم.

چند هفته‌ای است که منتظرید استقلال امتیاز از دست بدهد. فکر می‌کنید این اتفاق رخ می‌دهد؟

ما باید چیزی را کنترل کنیم که دست خودمان است و توجهی به نتایج رقیب نداریم. ما اگر نتیجه نگیریم آنها قهرمان می‌شوند و به‌خاطر همین اول باید کار خودمان را درست انجام بدهیم. اختلاف یک امتیازی قابل جبران است و باید بازی به بازی جلو برویم تا ببینیم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. ما فرصتی برای اشتباه کردن نداریم. پارسال هم بعد از اینکه سپاهان مقابل ملوان امتیاز از دست داد، باید تمام بازی‌ها را می‌بردیم تا قهرمان شویم. البته بردهای متوالی ما بعد از باخت به سپاهان شروع شد و در نهایت قهرمان لیگ شدیم و با قهرمانی در جام‌حذفی، سه‌گانه را هم به‌دست آوردیم.

قبول داری در لیگ امسال در چند بازی خیلی ساده امتیاز از دست دادید؟

طور دیگری بحث را مطرح می‌کنم. ما در چند بازی سخت نتایج خوبی گرفتیم ؛ برد مقابل تراکتور در 2بازی رفت و برگشت یا  بازی با گل‌گهر که این تیم را در زمین خودش شکست دادیم یا اینکه نساجی را با اینکه 10نفره شدیم، در زمین خودش بردیم. ما در بازی‌های سخت، امتیازهایی را که در چند بازی دیگر از دست داده بودیم جبران کردیم و باید در مجموع میانگین امتیازی را درنظر بگیرید. فوتبال اینطور نیست که همه بازی‌ها را ببرید، به هر حال باخت هم وجود دارد و جذابیت فوتبال به همین چیزهاست. ما ثبات خوبی داشتیم و از لحاظ امتیازگیری خوب کار کردیم.

بعد از انتخاب اوسمار، برخی تردیدهایی داشتند ولی به‌نظر می‌رسد او تا اینجا کارش را خوب انجام داده است.

او یک مربی زحمتکش و حرفه‌ای است که روی کارش وقت می‌گذارد. ما تقریبا همان رویه زمان مربیگری گل‌محمدی را  ادامه می‌دهیم و نباید زحمات یحیی برای پرسپولیس را فراموش کنیم. پرسپولیس با هدایت گل‌محمدی در فصل گذشته سه‌گانه آورد و او در شرایطی پرسپولیس را ترک کرد که تیم 30امتیاز گرفته بود، آن هم درحالی‌که با مشکلات مالی، کمبود بازیکن و برخی مشکلات دیگر روبه‌رو بودیم. اگر گل‌محمدی یک امتیاز کمتر می‌گرفت، الان 2امتیاز با استقلال اختلاف داشتیم و قطعا کارمان سخت‌تر می‌شد. اوسمارهم بعد از قبول هدایت پرسپولیس فشار زیادی را تحمل کرد ولی از شرایط سخت سربلند بیرون آمد. بازیکنان هم از این مربی حمایت کردند چون حمایت از اوسمار، حمایت از پرسپولیس بود.

در مورد بازی بعدی با استقلال خوزستان چه صحبتی داری؟

در این مقطع این بازی را مهم‌ترین بازی فصل می‌دانیم و قبل از هر بازی مقابل هر حریفی، این تفکر را داریم. باید 3امتیاز این بازی را هم بگیریم و می‌دانیم که بازی آسانی نداریم چون آنها هم در پایین جدول شرایط سختی دارند.

در بازی با هوادار، اورونوف در چند صحنه تکروی کرد و همین موضوع انتقادهایی را از او به همراه داشت. در این مورد چه صحبتی داری؟

انتقاد که همیشه وجود دارد، چه ببازید و چه اینکه برنده شوید. اورونوف در همین مدتی که به تیم اضافه شده، تأثیر مثبت خودش را گذاشته و در همین بازی با نساجی کار را برای تیم ما درآورد. در پرسپولیس بازیکنانی مثل اورونوف و مهدی ترابی دریبل‌زن هستند، اگر آنها دریبل نزنند چه‌کسی دریبل بزند؟ اورونوف بازیکنی است که خیلی راحت بازیکن روبه‌رو را از مقابل برمی‌دارد و در مورد او نباید فقط روی یک صحنه قضاوت کرد.

به‌نظر می‌رسد این روزها در بهترین شرایط ممکن به سر می‌بری؟

خدا را شکر که شرایط پرسپولیس خوب است و همین باعث می‌شود که بازیکنان هم شرایط خوبی داشته باشند. اگر من خوب هستم دلیلش این است که بازیکنان کناری‌ام خوب هستند، وقتی هم تیم وضعیت خوبی داشته باشد، هر بازیکنی در ترکیب باشد می‌تواند نمایش خوبی داشته باشد. در بازی با سپاهان من نبودم و هنانوف بعد از مدت‌ها که مصدوم بود بازی کرد و بی‌نظیر کار کرد. در همین بازی با هوادار،سروش رفیعی که بازیکن بزرگی است غایب بود ولی جانشین او نمایش خوبی داشت. یا در بازی با نساجی که امید عالیشاه محروم بود، وحید امیری با اختلاف ستاره تیم بود. او به خوبی در این بازی بزرگی کرد.

به فکر ما باشید

با اینکه این روزها پرسپولیس با  مشکلات مالی درگیر است و  بازیکنان فقط 48تا 50درصد مبلغ قراردادشان را گرفته‌اند ولی اسماعیلی‌فر ترجیح می‌دهد درباره این مشکلات صحبت نکند:‌ «فعلا صحبت در مورد مسائل مالی درست نیست. ما برای نام پرسپولیس می‌جنگیم و هواداران هم به خوبی از تیم حمایت می‌کنند. امیدوارم باشگاه هم در این شرایط حساس  به قول ما فوتبالی‌ها یک حرکتی بزند و  به فکر بازیکنان باشد.»

نباید ببازیم

اسماعیلی‌فر معتقد است که پرسپولیس برای قهرمانی نباید در 3بازی آینده امتیاز از دست بدهد: «زیبایی فوتبال به این است که نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد. اول حرف‌هایم گفتم که باید کار خودمان را درست انجام دهیم، فقط لغزش استقلال ما را قهرمان نمی‌کند خودمان هم باید بهترین نتایج را در 3بازی پایانی بگیریم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      به اسماعیلی فر بگین اگر جنابعالی کمتر سوتی میدادی الان تیم با اختلاف بالای جدول بود......

    • مهران

      شما داور داشتید خیالتون راحت بود

    • محمدرضا

      یه دفاع راست خوب میخایم،این به درد ذخیره میخوره،

    • پیمان تاجی

      نگران نباشید یار دوازدهم کنارتون هستن

    • ناشناس

      داشتن بازیکنانی مثل جنابعالی وعلی بیرو حسین کمپانی گولسیانی ترابی اورونف وبقیه بروبچ ارتش سرخ آتیش به جون کیسه کشا میزنه وماکیف میکنیم

    • مع

      شما تا داورا را دارید غمی ندارید

    • ناشناس

      دقیقا مثل بازی کیسه با شمس آذر تراکتور و آلومینیوم کاملا حق باشماست

    • مهران

      تو برو اشتباهاتی که برای تیم سوگلی خودتون کرد بشمار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج