اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۷۳۸
۵۰۴۸
۵۰۴۸
پ

روزنامه اسپورت کاتالونيا:

مسي سومين توپ طلاي جهان را مي‌برد

نشريه‌ي طرفدار تيم بارسلونا در فاصله‌ي سه مانده به انتخاب بهترين بازيکن جهان در سال ۲۰۱۱ ليونل مسي آرژانتيني را نامزد شماره‌ي يک دريافت سومين توپ طلاي جهان دانست.

روزنامه‌ي اسپورت کاتالونيا که يکي از نشريات حامي باشگاه بارسلونا به شمار مي‌رود در گزارشي با موضوع انتخاب بهترين بازيکن جهان مدعي شد ستاره‌ي ۲۴ ساله‌ي تيم بارسلونا براي سومين سال پياپي عنوان بهترين بازيکن جهان را به خود اختصاص داده و توپ طلا را از آن خود خواهد کرد.

در گزارش اسپورت آمده است: "در دنياي فوتبال کسي که بتواند سايه‌اي از حرکات مسي را به نمايش بگذارد وجود ندارد. فصل جديد فوتبال تازه آغاز شده است، اما تقويم سال به روزهاي پاياني‌اش نزديک مي‌شود. کم کم زمان بررسي، آمار و ارقام و انتخاب بهترين‌ها فرا مي‌رسد؛ زمان اين که فکر کنيم چه کسي توپ طلاي جهان در سال ۲۰۱۱ را خواهد برد. انتخابي که روز نهم ژانويه در زوريخ سوئيس انجام مي‌شود و نامزد اصلي و بي‌چون و چراي اين جايزه شماره ۱۰ بارسلونا است.

هيچ بازيکني عملکردي در حد و اندازه‌هاي ليونل مسي نداشته است. مسي از ژانويه‌ي سال جاري تاکنون عملکرد بدون فراز و نشيبي داشته است. در سالي که جام جهاني و يورو برگزار نمي‌شود، مهم‌ترين رويداد ليگ قهرمانان اروپاست که آنجا هم مسي فاتح بي چون و چراست که هم قهرمان شده و هم آقاي گل. در فينال مقابل منچستريونايتد هم گلي فوق العاده به ثمر رساند که بار ديگر بي نظير بودن او را به همگان ثابت کرد.

علاوه بر ليگ قهرمانان اروپا بايد سه عنوان قهرماني در لاليگا، سوپر جام اروپا و سوپر جام اسپانيا را هم به آن اضافه کرد. مسي به عنوان ارزشمندترين بازيکن ديدار پاياني ليگ قهرمانان اروپا انتخاب شد.

کوپا آمريکا تنها جايي است که آرژانتين به عنوان ميزبان رقابت‌ها ناکامي را تجربه کرد. اين که مسي نتوانست به همراه آرژانتين به موفقيتي دست پيدا کند شايد باعث شود تعدادي راي را از دست بدهد. اما مسي به همراه بارسلونا لاليگا و ليگ قهرمانان اروپا را فتح کرد و در قهرماني‌هاي تيمش نقش عمده‌اي داشت. در سال‌هاي فرد يعني سالهايي که جام جهاني و يورو برگزار نمي‌شود آمار بازي‌هاي ملي چندان به حساب نمي‌آيد. علاوه بر آن هيچ يک از بازيکنان تيم ملي اروگوئه که قهرمان آمريکاي جنوبي شدند شانسي براي گرفتن توپ طلاي جهان ندارند.

علاوه بر اين عملکرد مسي در تيم ملي آرژانتين هم پيشرفت قابل توجهي داشته است. مسي که پيش از اين به عنوان کاپيتان تيم ملي انتخاب شده بود در آخرين ديدار تيمش مقابل شيلي در چارچوب رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل در منطقه‌ي آمريکاي جنوبي يکي از چهار گل تيمش را مقابل شيلي به ثمر رساند تا با ثبت يک گل ملي ديگر عملکرد خوبش را به رخ کارشناساني بکشد که به موضوع بازي‌هاي ملي اهميت زيادي مي‌دهند.

مسي با ۱۹۴ گلي که براي بارسلونا به ثمر رسانده رکورد کوبالا را پشت سر گذاشته و در حال حاضر در رده‌ي دومين گلزن برتر تاريخ باشگاه قرار گرفته است. مسي مي‌تواند با قهرماني در جام جهاني باشگاه‌ها سال ۲۰۱۱ را به شکلي رويايي به پايان برساند. هرچند قهرماني در اين رقابت‌ها که اواسط دسامبر در ژاپن برگزار مي‌شود، نمي تواند در بالا رفتن تعداد راي موثر باشد چرا که پرونده‌ي انتخاب بهترين بازيکن جهان پايان ماه نوامبر بسته مي‌شود.

در واقع اوايل ماه دسامبر (اواسط آذرماه)، فهرست سه نامزد نهايي معرفي خواهد شد. با توجه به حضور مثلث بارسلونا (مسي - ژاوي - اينيستا) در سال گذشته، کمي دشوار به نظر مي‌رسد که باز هم دو هافبک بارسلونا در کنار مسي حضور داشته باشند. اما حضور قدرتمندانه‌ي بارسلونا در سطح اول فوتبال اروپا مي‌تواند تضمين کننده حضور‌ اين بازيکنان در فهرست نهايي باشد.

اگر ليونل مس طبق انتظار پيش‌بيني‌ها را برآورده کرده و توپ طلاي جهان را به دست بياورد اولين بازيکن تاريخ فوتبال جهان خواهد بود که سه بار پياپي جايزه‌ي توپ طلاي فيفا را به دست مي‌آورد."

ميشل پلاتيني در سال‌هاي ۱۹۸۳، ۱۹۸۴ و ۱۹۸۵ سه بار توپ طلاي مجله فرانتس فوتبال را به دست آورد که از سال ۲۰۱۰ اين جايزه با توپ طلاي بهترين بازيکن ادغام و عنوان توپ طلاي فيفا براي آن در نظر گرفته شد.

منبع : ورزش سه

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

مسي سومين توپ طلاي جهان را مي‌برد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج