اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۹۶۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پیشنهادی برای تماشاگرانی که می‌خواهند از انقلابیون بحرین حمایت کنند؛

امشب در ورزشگاه آزادی چه کار باید کرد؟!

هوشنگ نصیرزاده در پاسخ به این سوال که اگر تماشاگران ایرانی حامی شیعیان بحرین در بین طرفداران بحرینی حضور یابند آیا احتمال محرومیت وجود دارد یا خیر گفت: در این صورت اوضاع برای ناظر امنیتی فیفا سخت خواهد بود و تصمیمی علیه ایران نمی‌تواند بگیرد.

دیدار تیم‌های ملی ایران و بحرین سه شنبه شب در حالی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد که بار دیگر برخی از جوانان حرب الهی در اقدامی خودجوش قصد حضور در استادیوم آزادی و شعار بر علیه رژیم آل خلیفه و آل سعود را دارند.

این اقدام در شرایطی انجام خواهد شد که فیفا برای این بازی حساس یک ناظر امنیتی انتخاب کرده و این ناظر قرار است هر آنچه که در ورزشگاه آزادی به وقوع می‌پیوندد را گزارش دهد.

امشب در ورزشگاه آزادی چه کار باید کرد؟!

البته پیش از این نیز جوانان حرب الهی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با حضور خود در ورزشگاه آزادی در دیدارهایی که نمایندگان کشورمان برابر تیم‌های عربستانی داشته‌اند، شعارهایی علیه رژیم آل سعود و آل خلیفه سر داده‌اند و هربار حرف از محرومیت احتمالی تیم‌های ایرانی به میان آمد و عملی نشد.

این بار نیز نوبت به بحرینی‌ها رسید تا با جو سازی‌های خود از مطرح شدن هر گونه شعار سیاسی جلوگیری کنند؛ آن‌ها تا حدی از این قضیه نگران هستند که چندین بار از فیفا درخواست انتخاب یک ناظر امنیتی برای این دیدار کردند.

شاه بحرین همچنین با دستور مستقیم خود ۳۰ نیروی امنیتی را همراه با بازیکنان خود به ایران فرستاده تا مبادا بازیکنان این تیم به دنبال پناهندگی و حرکتی علیه رژیم آل خلیفه باشند؛ این درحالی است که چند نفر از بازیکنان تیم ملی بحرین در اعتراضات علیه آل خلیفه دستگیر شده‌‌اند.

در این بین برخی از هواداران تیم فوتبال بحرین که از جمله شیعیان بحرینی حاضر در ایران نیز به حساب می‌آیند قرار است سه شنبه شب با حضور در ورزشگاه بر علیه آل سعود و آل خلیفه شعار سر دهند. آن‌ها می‌خواهند تصاویری از بازیکنان بازداشت شده فوتبال بحرین را نیز در استادیوم نصب کنند.

از همین رو پیشنهاد می‌شود با توجه به حضور ناظر امنیتی فیفا در بازی ایران و بحرین تماشاگرانی که قصد سر دادن شعار سیاسی علیه رژیم بحرین را دارند، با حضور در بین تماشاگران بحرینی به نوعی بازی را به زمین حریف انداخته و با این کار از محرومیت احتمالی تیم ملی فوتبال نیز جلوگیری کنند.

نصیرزاده: جناح حاکم بر فیفا یک جناح غربی و طرفدار رژیم بحرین است

کار‌شناس داوری فوتبال کشورمان گفت: طبق ماده ۶۷ از آیین نامه انضباطی فیفا، در صورتی که ثابت شود میزبانان در آرام کردن تماشاگران خود ناتوان بوده‌اند احتمال محرومیت وجود دارد و در صورتی که شعار سیاسی سر داده شود جریمه نقدی و در مرحله بعدی بازی بدون تماشاگر تجویز می‌شود.

هوشنگ نصیر‌زاده در ادامه خاطر نشان کرد: با وجود اینکه بازی بدون تماشاگر در مرحله بعد از جریمه نقدی قرار گرفته ولی فیفا نشان داده گاهی تصمیماتی اتخاذ می‌کند که برای آن هیچ قانونی وجود ندارد و از سوی دیگر به دلیل اینکه جناح حاکم بر فیفا یک جناح غربی و طرفدار حکومت بحرین به حساب می‌آید، احتمال اینکه به یکباره تصمیماتی غیر عادی گرفته شود زیاد است.

وی افزود: در صورتی که ما نتوانیم حاشیه‌ها را مدیریت کنیم و پلاکارد یا شعار سیاسی در ورزشگاه سر داده شود، ممکن است محرومیت بازی بدون تماشاگر را برای ما در نظر بگیرند.

بنابراین گزارش هوشنگ نصیرزاده در پاسخ به این سوال که اگر تماشاگران ایرانی حامی شیعیان بحرین در بین طرفداران بحرینی حضور یابند آیا احتمال محرومیت وجود دارد یا خیر گفت: در این صورت اوضاع برای ناظر امنیتی فیفا سخت خواهد بود و تصمیمی علیه ایران نمی‌تواند بگیرد.

منبع: شفاف

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج