adexo3
۱۲۰۶۳۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تمجید soccerly از عملکرد تیم ملی ایران

پایگاه اینترنتی "soccerly" در گزارشی به تمجید از تیم ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل پرداخت.

ایسنا: پایگاه اینترنتی "soccerly" در گزارشی به تمجید از تیم ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل پرداخت.

تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین حضورش در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل با وجود عملکرد خوب نتوانست از گروهش به مرحله بعد صعود کند.

پایگاه اینترنتی "soccerly" در گزارشی نوشت: ایران در حالی پای به جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل گذاشت که هدفش صعود از گروه برای اولین بار بود اما شکست تلخ برابر بوسنی‌وهرزگوین همه آرزوهای آنها را بر باد داد. کارلوس کی‌روش که از سال ۲۰۱۱ هدایت تیم ملی ایران را بر عهده دارد، توانست قدرت دفاعی ایران را بالا ببرد. مدافعان ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل عملکرد منظمی داشتند و این نشان از تمرین‌های سخت آنها پیش از برزیل دارد.

شاید بتوان گفت تیم ملی ایران در جام‌جهانی با کمبود تجربه روبه‌رو بود. بیشتر بازیکنان ایرانی در لیگ خودشان بازی می‌کردند و این یک نکته منفی برای ایران بود. در واقع بازیکنان ایران از فوتبال روز دنیا عقب بودند.

ایران در اولین دیدار خود در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل به مصاف نیجریه رفت. از همان ابتدا مشخص بود که ایرانی‌ها بازی سختی را در پیش دارند. از طرفی این بازی اهمیت زیادی برای ایران داشت؛ چرا که اولین بازی آنها در برزیل محسوب می‌شد و در صورت باخت شانس بسیار کمی برای ماندن در این رقابت‌ها داشتند. شاگردان کارلوس کی‌روش در این دیدار علاقه‌ای به فوتبال هجومی از خود نشان ندادند. با این که توپ و میدان در اختیار تیم آفریقایی بود اما دفاع سرسخت و برنامه‌ریزی شده ایران مانع از این شد که فرصت گل مهمی در اختیار "عقاب‌های" قاره آفریقا قرار گیرد.

ایران در دومین دیدار خود که می‌توان آن را به بزرگ‌ترین دیدار تاریخ فوتبال ایران تعبیر کرد به مصاف آرژانتین رفت. ایران در آن دیدار نیز توانست بازی خوبی را از خود به نمایش بگذارد. ایران نه تنها با دفاع منظم خود آرژانتین را ناکام گذاشته بود که بهترین موقعیت‌های بازی برای گل زدن را نیز از دست داد که می‌توان به یک پنالتی واضح اشاره کرده کرد که داور صربستانی آن را نگرفت اما در نهایت در دقیقه‌ ۹۱ دیوار دفاعی ایران با یک شوت دیدنی از لیونل مسی فرو ریخت.

ایران با وجود شکست برابر آرژانتین تحسین علاقمندان به فوتبال در دنیا را برانگیخت. خیلی‌ها پس از این دیدار اعلام کردند که ایران برنده واقعی این دیدار بود؛ چرا که داور یک پنالتی واضح را برای ایران نگرفت. بازی خوب ایران در این دیدار باعث شد تا خیلی از مردم این کشور به خاطر عملکرد تیمشان به جشن و پایکوبی بپردازند. ایران در آستانه صعود به دور دوم جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل قرار داشت. آنها برای رسیدن به این هدف بزرگ باید بوسنی و هرزگوین را شکست می‌دادند و منتظر نتیجه‌ گرفتن آرژانتین برابر نیجریه می‌شدند.

ایران در سومین دیدار خود در هوای مرطوب سالوادور به دیدار بوسنی و هرزگوین رفت. این دیدار را نیز مثل دو بازی قبلی خود دفاعی آغاز کرد اما به نظر می‌رسید آنها یک چیزی در این دیدار کم داشتند، شاید خستگی از بازی زیبا برابر آرژانتین باعث شد تا ایرانی‌ها کمی باز در این دیدار بازی کنند و فضای بیشتری به مهاجمان بوسنی و هرزگوین دادند.

در دقیقه‌ ۲۳ مسابقه بود که امیدهای ایران برای صعود به دور دوم با گل ژکو تا حد زیادی از بین رفت. بوسنی و هرزگوین پس از این گل کنترل بازی را در دست گرفت. البته ایران نیز شانس‌های گل خیلی خوبی در نیمه نخست از دست داد که می‌توان به ضربه مسعود شجاعی اشاره کرد که به دیرک دروازه برخورد کرد. در نهایت ایران این دیدار را با نتیجه‌ سه بر یک به نماینده اروپا باخت. تک گل ایران را در این دیدار رضا قوچان‌نژاد روی پاس جواد نکونام به ثمر رساند.

جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل در حالی برای ایران به پایان رسید که بازیکنان بزرگی همچون آندرانیک تیموریان و جواد نکونام به احتمال زیاد آخرین حضورشان را در این جام تجربه کردند. شاید همین باعث شد تا تیموریان در آخر مسابقه به شدت احساساتی شود و اشک بریزد.

هر چهار تیم آسیایی در گروه‌هایشان در جام بیستم موفق نبودند و در رده آخر قرار گرفتند. پس تعجبی هم نداشت که تیم ملی فوتبال ایران نتوانست به دور دوم این رقابت‌ها راه یابد. اکنون که قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران تمام شده، اتفاق بدی است که در این تیم نماند، چرا که کی‌روش حرفه‌ای گری را وارد فوتبال ایران کرده است. او عشق و علاقه مردم ایران به فوتبال را می‌داند و از طرفی با توجه به نزدیکی جام ملت‌های آسیا ماندن کی‌روش می‌تواند به سود فوتبال ایران باشد تا این مربی پرتغالی بتواند ایران را در جام ملت‌های استرالیا به قهرمانی برساند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج