اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۳۱۹۹
۵۰۳۳
۵۰۳۳
پ

«مسی خود فوتبال است»

گیتاریست معروف امشب در فینال می‌نوازد

«کارلوس سانتانا»، گیتاریست سرشناس مکزیکی به عنوان یکی از مشهورترین چهره‌های موسیقی‌ آمریکای لاتین، امشب (یکشنبه) پیش از آغاز فینال جام‌جهانی به روی استیج خواهد رفت.

ایسنا: «کارلوس سانتانا»، گیتاریست سرشناس مکزیکی به عنوان یکی از مشهورترین چهره‌های موسیقی‌ آمریکای لاتین، امشب (یکشنبه) پیش از آغاز فینال جام‌جهانی به روی استیج خواهد رفت.

«کارلوس سانتانا» که یکی از چهره‌های ماندگار موسیقی راک در نیم‌قرن گذشته به شمار می‌رود، بیشتر سال‌های عمرش را در آمریکا سپری کرد، اما این روزها در برزیل به سر می‌برد تا پیش از شروع فینال جام‌جهانی ۲۰۱۴ میان آرژانتین و آلمان، مقابل میلیون‌ها طرفدار فوتبال به روی صحنه برود.

گیتاریست معروف امشب در فینال می‌نوازد

وی در مصاحبه‌ای که با سایت فیفا داشته، از علاقه‌اش به «لیونل مسی» گفته و آلمان را برنده بازی فینال معرفی کرده است.

سانتانا درباره اولین خاطره‌اش از فوتبال گفت: در "اوتالان" زادگاه من دو چیز از اهمیت بالایی برخوردار بودند؛ فوتبال و گاوبازی. من در شهری زندگی کردم که چهار یا پنج ساعت با گوادالاخارا فاصله داشت، اولین‌بار بود که جمعیت کثیری از مردم شهر را یک‌جا می‌دیدم. فوتبال و گاوبازی اولین رویدادهای بزرگی بودند که به عنوان یک کودک مشاهده می‌کردم.

وی در پاسخ به اینکه آیا از مسابقات جام‌جهانی در برزیل لذت برده‌ است گفت: دیدن این اشتیاق، تمرکز و مصمم بودن واقعا باورنکردنی است. اتفاقی ماوراءالطبیعی رخ می‌دهد. خیلی شگفت‌انگیز است که رویدادهای جهانی را در کنار مردمی که درگیر احساساتشان هستند، تماشا کنیم. دیدن اینکه مردم در حال تقسیم احساسات خود و یکپارچگی هستند. ما به اتحاد، هارمونی و شادی حاصل از این بازی‌های زیبا نیاز داریم.

سانتانا درباره اینکه کدام بازیکن توجه‌اش را جلب کرده اظهار کرد: فکر می‌کنم مسی یک موجود رازآلود است. او خود فوتبال است. به نظرم او حتی شبیه یک بازیکن فوتبال واقعی هم نیست. برای من او شبیه یک لوله‌کش است؟! این یک تعریف خوب است، چون وقتی تمرکز می‌کند، توانمندی که به او داده شده را تحسین می‌کنم. این هدیه‌ای خدادادی است که بتوانی به بالای پلکان بزرگترین بازیکنان برسی.

این گیتاریست سرشناس درباره احساسش از اجرای پیش از بازی فینال گفت: لذت فوق‌العاده‌ای است و بسیار خوشحالم. من فوتبال بازی نمی‌کنم، اما آنچه ما با خود آورده‌ایم خیلی قوی است. ما انرژی را آورده‌ایم که مدت‌ها پیش از وودستاک، جیمی هندریلکس، باب مارلی، ماروین گای و جان لنون گرفته‌ایم. ما نماینده تمام آن انرژی‌ها هستیم. زمان اجرا لب‌خوانی نمی‌کنیم. این یک بازی و کار مصنوعی نیست. هالیوود نیست. من اهل «گتو» هستم، بنابراین وقتی می‌نوازم مخاطب یک نوع انرژی متفاوت و ماوراءالطبیعی را حس می‌کند. ما نماینده خیلی جاها هستیم نه فقط مکزیک، نه فقط آمریکا. ما نماینده کل خانواده این کره هستیم.

وی در پاسخ به اینکه اجرای قبل از بازی فینال در «ماراکانا» چه تفاوتی با دیگر اجراهایش داشته گفت: اینجا مثل واتیکان فوتبال است. این سومین‌بار است که در این مکان می‌نوازم. در اینجا اتفاقی می‌افتد که انگار زمین و آسمان با انرژی که وجود دارد به هم می‌رسند.

سانتانا درباره پیش‌بینی‌اش از قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ گفت: به نظرم آلمان می‌برد. دوست دارم برد آرژانتین را ببینم چون در آمریکا زندگی می‌کنم، اما فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتد. چنین نتیجه‌ای ناممکن نیست، اما غیرمحتمل است. غیرممکن نیست چون من عاشق مسی‌ام. اما برادران آلمانی هم که همگی از یک خانواده‌ایم بهره بالایی از نظم و تمرکز دارند. برای مثال نوازندگان وقتی واقعا تند می‌نوازند باید آرام فکر کنند، اما زمانی که آرام اجرا می‌کنند باید خیلی سریع فکر کنند. آن‌ها این را می‌دانند. همچنین روش تنفس آن‌ها توسط ترس کنترل نمی‌شود. این حس هراس یا فلج شدن نیست. مانند زمانی که یک زن فرزندش را به دنیا می‌آورد نوع نفس کشیدنش عوض می‌شود و آسوده می‌شود.

وی افزود: در رویدادی مثل جام‌جهانی بازیکنان باید نحوه درست تنفس کردن را یاد بگیرند، در غیر این صورت خیلی سریع خسته می‌شوند. فکر می‌کنم برادران آلمانی من این را خوب می‌دانند. وقتی بازی آن‌ها را با برزیل تماشا کردم، دیدم که یک تیم بودند و برای بردن به یک ابرقهرمان متکی نشدند. آن‌ها یک جمع هستند. شکست دادن تیمی که متشکل از سوپراستارهاست خیلی سخت است. چنین تیمی همیشه پیروز است. این عقیده من است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج