اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۵۰۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

حمله تبلیغات دارویی در ماهواره آغاز شد

زمان مدارای مقامات مسئول با سفارش دهندگان تبلیغات به شرکت های ماهواره ای به پایان رسید و این مقامات هشدارهای خود را عملیاتی کردند. اگر تا دیروز مسئولان از مدیران شرکت ها تقاضا می کردند به این کانال های ماهواره ای تبلیغ ندهند امروز دیگر قرار نیست این برخورد ایجابی باشد بلکه سلبی شده و برخورد با این شرکت ها وارد فاز جدی تری شده است.

زمان مدارای مقامات مسئول با سفارش دهندگان تبلیغات به شرکت های ماهواره ای به پایان رسید و این مقامات هشدارهای خود را عملیاتی کردند. اگر تا دیروز مسئولان از مدیران شرکت ها تقاضا می کردند به این کانال های ماهواره ای تبلیغ ندهند امروز دیگر قرار نیست این برخورد ایجابی باشد بلکه سلبی شده و برخورد با این شرکت ها وارد فاز جدی تری شده است.

جنبه سلبی با سفارش دهندگان تبلیغ به این شبکه ها در لا به لای سخنان احمد شیبانی، رئیس سازمان غذا و دارو، مشهود بود؛ زیرا شیبانی تصریح کرد که به زودی لایحه ای برای برخورد با شرکت های دارویی که در ماهواره تبلیغ می کنند به مجلس ارائه می شود. اما به نظر می رسد فاز برخورد با این مسئله بسیار جدی است چنان که به گزارش فارس شماره موبایل ۲۵۰ مبلغ دارو در ماهواره مسدود شده است.

دستورالعمل های زیادی برای شرکت های صادر شد تا مبادا با تفکر افزایش فروش وسوسه شوند که در کانال های ماهواره ای با قیمتی باورنکردنی و با فاصله نجومی نسبت به رسانه ملی تبلیغ کنند. همین مسئله موجب شد علیرضا کریمی، مدیرکل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سخنانی از بخرورد قاطع با این شرکت های خبر بدهد. کریمی در لا به لای سخنان خود به تدوین این لایحه اشاره و تصریح کرد: «تبلیغات در مبادی غیرمجاز شامل شبکه های ماهواره ای، تبلیغات محیطی خارج از کشور و همچنین فضاهای مجازی نیز می شود که البته نیازمند شفاف سازی است». وی در این باره از پیش نویس لایحه ممنوعیت تبلیغ در این شبکه ها خبر داد و گفت: «پیش نویس لایحه قانونی ممنوعیت تبلیغ در مبادی غیرمجاز را آماده کردیم و از طریق وزارت ارشاد به مجلس ارائه خواهیم کرد تا با تصویب این قانون، مشکلات برخورد قانونی حذف شود».

انسداد تلفن ها

باوجود هشدارهای داده شده بخش عظیمی از تبلیغات ماهواره ای به تبلیغات دارو اختصاص یافته است. این نگرانی زمانی قوت می گیرد که بدانیم نظارت مناسبی بر این محصولات انجام نمی شود. این مسئله بارها مورد انتقاد متولیان بهداشت جامعه قرار گرفته است؛ اما در میان هزاران دغدغه ای که وزارت بهداشت روزانه با آن دست و پنجه نرم می کند مسئله نظارت بر داروهای ماهواره ای عملات امکان پذیر نیست.

البته در کنار همه دغدغه های وزارت بهداشت، اعضای کمیسیون وزارت بهداشت مجلس خواستار نظارتی جدی تر بر مسئله تبلیغات دارویی هستند. چنانکه محمدرضا رضایی کوچی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم توجه بیشتر دستگاه های فرهنگی و امنیتی کشور برای مبارزه با تبلیغات ماهواره ای دارو و تجهیزات پزشکی در کشور، از شناسایی و قطع بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شماره تلفن که در این زمینه فعالیت می کننند، خبر داد. اما فارغ از این مقام غیراجرایی، احمد شیبانی، رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، به عنوان یک مقام اجرایی اظهارداشت: «با هماهنگی هایی که با نیروی انتظامی، وزارت ارشاد و قوه قضائیه صورت گرفته شماره موبایل بیش از ۲۵۰ تبلیغ ماهواره ای شناسایی و مسدود شده است. لازم است مردم توجهی به تبلیغات مواد آرایشی، بهداشتی و دارویی شبکه های ماهواره ای نداشته باشند».

منبع: روزنامه تماشا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

حمله تبلیغات دارویی در ماهواره آغاز شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج