adexo3
۱۷۲۶۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بازخوانی پرونده مشکلات پربیننده ترین برنامه ورزشی صدا و سیما

چرا ۹۰ در جام جم پخش نمی شود؟

دوشنبه شب ها، فوتبال دوستان برای پیگیری آخرین وضعیت فوتبال، ۹۰ را انتخاب می کنند. با این حال هنوز هستند کسانی که به خاطر مشکلاتی قادر به تماشای این برنامه نیستند.

برترین ها به نقل از تماشا : دوشنبه شب ها، فوتبال دوستان برای پیگیری آخرین وضعیت فوتبال، ۹۰ را انتخاب می کنند. با این حال هنوز هستند کسانی که به خاطر مشکلاتی قادر به تماشای این برنامه نیستند. عده ای برگزاری این برنامه در ساعات پایانی را مانع اصلی تماشای آن می دانند و خواب را به تماشای این برنامه ترجیح می دهند.

عده ای از ایرانیان خارج از کشور هم به دلیل عدم پخش ۹۰ از شبکه جام جم نمی توانند به صورت زنده آن را تماشا کنند و مجبور هستند در روزهای بعد آن را از اینترنت دانلود کنند. مشکل ایرانیان خارج از کشور تا چند سال پیش با پخش با تاخیر ۹۰ در شبکه جام جم حل می شد.

البته پخش باتاخیر این امکان را به مدیران شبکه جام جم می داد تا به سانسور این برنامه و صحنه های جنجالی آن بپردازند و از برنامه ای سه ساعته، برنامه ای بدون جنجال و بی خاصیت بسازند و با چند روز تاخیر روی آنتن بفرستند.

البته گروهی از مدیران جام جم هم به خاطر ماهیت جنجالی برنامه ۹۰ تصمیم گرفتند به مقابله با آن برخیزند. آنها در همین راستا با حضور یکی دیگر از گزارشگران فوتبال، برنامه «۹۰ در ۹۰ را شبیه سازی کردند تا امید اندک پخش برنامه ۹۰ برای ایرانیان خارج از کشور به طور کامل از شبکه جام جم قطع شود.

یکی از مدیران شبکه جام جم که نخواست نامش فاش شود، به تماشا گفت: «در صدا و سیما نظرات منفی زیادی روی برنامه ۹۰ وجود داشت. منتقدان اعتقاد دارند که این برنامه به دنبال سیاه نمایی فوتبال ایران است و به همین خاطر جلوی پخش آن را در شبکه جام جم گرفتند. همان طور که همه می دانند، این برنامه سانسور شده بود و هیچ مبحثی برای جنجال در آن باقی نمی ماند. نمونه مطرح آن هم برنامه معروف محسن صفایی فراهانی بود که به عنوان میهمان ۹۰ حاضر شد و به شدت نسبت به محمدعلی آبادی و دخالت های او موضع گیری کرد. قسمت عمده ای از صحبت های صفایی فراهانی هنگام بازپخش در شبکه جام جم قیچی شد».

مشکل دیگر برنامه ۹۰ بازپخش آن در شبکه سوم است. به گزارش برترین ها پخش دیرهنگام این برنامه باعث شده بخش عمده ای از مردم نتوانند آن را به طور کامل پیگیری کنند. آنها مجبورند برای اطلاع از آنچه دوشنبه شب در ۹۰ گذشته است، سایت های خبری یا روزنامه را در روزهای بعد مطالعه کنند.

بدون شک نمایش مجدد برنامه ۹۰ می تواند تا اندازه زیادی پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد. هر چند مدیران شبکه سوم معتقدند باتوجه به حجم برنامه های این شبکه امکان تکرار برنامه عادل فردوسی پور را ندارند، اما این انتقاد به آنها وارد است که چرا برنامه هایی با مخاطبان و ارزشی به مراتب کمتر، مجددا پخش می شود.

آقازمانی: چون ۹۰ را پخش نمی کنیم چون...

محمدحسین آقازمانی مدیر گروه ورزش شبکه سه سیما که یکی از حامیان این برنامه هم به حساب می آید، درباره مشکلات پخش این برنامه و دلایل عدم بازپخش آن به سوالات تماشا پاسخ داد.

* شما خودتان به اهمیت برنامه ۹۰ واقفید. چرا با وجود اینکه این برنامه دیرهنگام پخش می شود، آن را مجددا پخش نمی کنید؟

یکی از دلایل اصلی آن، طولانی بودن زمان برنامه است که حدود سه ساعت زمان می برد به همین خاطر امکان پخش مجدد آن وجود ندارد.

* پس چرا سال های گذشته این برنامه دوبار پخش می شد؟

در سال های اولیه شروع فعالیت ۹۰ حجم برنامه های شبکه سه کمتر بود و این امکان وجود داشت که آن را در روز بعد نشان دهیم، اما رفته رفته گروه های مختلفی در شبکه سه به وجود آمد و برنامه های زیادی روی آنتن رفت که همین مسئله باعث شد مثل سابق این امکان را نداشته باشیم.

* چرا تعدادی از برنامه های شبکه سه باوجود اینکه ارزش زیادی ندارند، بازپخش می شوند، اما برنامه ۹۰ باوجود ارزش و محبوبیت بالا میان مردم پخش نمی شود؟

از نظر ما هر برنامه ارزش خاص خودش را دارد و نمی توانیم آنها را با هم مقایسه کنیم اعم از برنامه های نمایشی یا غیرنمایشی. مقایسه برنامه ها کار درستی نیست.

* خیلی از ایرانیان خارج از ایران نسبت به قطع پخش برنامه ۹۰ و برنامه جایگزین دلخور هستند. دلیل قطع این برنامه در شبکه جام جم چه بود؟

از دلایل آن اطلاعی ندارم. باید از مدیر گروه ورزش شبکه جام جم این سوال را بپرسید.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

چرا 90 در جام جم پخش نمی شود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج