اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۷۹۳۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

هشدار سازمان هواشناسي به ۱۵ استان

سازمان هواشناسي كشور در اخطاريه ويژه‌اي نسبت به آب‌گرفتگي معابر، وزش باد شديد، احتمال تخريب بناها و شبكه‌هاي انتقال نيرو، بارش برف و باران و كاهش تا ۱۲ درجه‌اي دماي هوا در حداقل ۱۵ استان كشور هشدار داد.

سازمان هواشناسي كشور در اخطاريه ويژه‌اي نسبت به آب‌گرفتگي معابر، وزش باد شديد، احتمال تخريب بناها و شبكه‌هاي انتقال نيرو، بارش برف و باران و كاهش تا ۱۲ درجه‌اي دماي هوا در حداقل ۱۵ استان كشور هشدار داد.

عبدالرضا اميدوارشهري، مدير كل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور ظهر دوشنبه گفت: بررسي نقشه‌هاي پيش‌يابي نشان مي دهد كه يك سامانه بارشي از روز سه‌شنبه از نوار غربي وارد كشور مي‌شود و طي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه در كشور فعال است.

وي افزود: بر اين اساس ابتدا در روز سه‌شنبه در نوار غربي كشور افزايش دما و در جنوب غرب باد شديد و گرد و خاك رخ خواهد داد و سپس در اين روز بارش پراكنده باران و برف در نوار غربي آغاز مي‌شود.

مدير كل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور با اشاره به اين كه طي روز چهارشنبه بارش متناوب برف و باران نيمه غربي كشور و استانهاي تهران و البرز را در بر مي‌گيرد افزود: همچنين بيشترين بارش در اين روز در استانهاي كردستان، كرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بوير احمد، غرب اصفهان، شمال فارس، شرق خوزستان، جنوب همدان و جنوب ايلام پيش بيني مي‌شود از سوي ديگر در روز پنجشنبه در استانهاي واقع در مركز، شمال، شمال شرق، جنوب، شرق و در استانهاي قزوين، البرز، تهران، قم و سمنان بارش متناوب باران و برف رخ خواهد داد.

وي با اشاره به اخطاريه ويژه سازمان هواشناسي كشور براي روزهاي آينده گفت: نقشه‌هاي پيش‌يابي نشان مي‌دهد طي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه به سبب وزش باد شديد، خليج‌فارس مواج و توفاني است و توصيه مي‌شود که شناورها بويژه در مناطق شمالي خليج‌فارس از تردد، بارگيري و تخليه بار خودداري كنند. همچنين به سبب وزش باد شديد در استانهاي خوزستان و بوشهر از اواخر سه‌شنبه و طي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه احتمال تخريب بناها و شبکه انتقال نيرو پيش‌بيني مي‌شود.

مدير كل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور تصريح كرد: از سوي ديگر از عصر سه‌شنبه و طي روز چهارشنبه بارش در استانهاي کردستان، کرمانشاه، ايلام، لرستان، چهارمحال و بختياري، کهگيلويه و بويراحمد، شمال و شرق خوزستان و نيمه شمالي فارس تشديد مي‌شود؛ از اين رو آبگرفتگي معابر عمومي و به سبب بارش برف اختلال در تردد جاده اي مناطق سردسير انتظار مي‌رود كه اين شرايط در روز پنجشنبه به استانهاي فارس، کهگيلويه و بويراحمد محدود مي‌شود.

وي گفت: طي پنجشنبه در استانهاي واقع در نيمه غربي و جمعه در استانهاي واقع در نيمه شرقي کشور دماي هوا بين ۶ تا ۱۲ درجه کاهش مي يابد كه پيش‌بيني مي‌شود اين هواي سرد تا اواسط هفته آينده در کشور ماندگار باشد. همچنين در روز چهارشنبه به سبب وزش باد جنوبي، دماي هوا در سواحل درياي خزر افزايش مي يابد. روز پنچشنبه به سبب بارش باران و برف در استانهاي گيلان و مازندران آبگرفتگي معابر عمومي و اختلال در گذرگاه هاي کوهستاني اين استانها پيش بيني مي شود. روز جمعه اين وضعيت به استانهاي مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالي و شمال خراسان رضوي محدود مي‌شود. روزهاي پنجشنبه و جمعه درياي خزر به علت وزش باد شديد توفاني خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج