adexo3
۱۸۲۱۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

چلسی - منچستر؛طلسم ۱۰ ساله می شکند؟

چلسی امروز پذیرای منچستریونایتدی است که با آماری خیره کننده در بازی های خارج از خانه و با بازگشت ستاره های کلیدی اش برای شکست طلسم ۱۰ ساله نبردن در استمفرد بریج به لندن آمده است.

چلسی - منچستر؛طلسم 10 ساله می شکند؟

هفت صبح: آخرین باری که شاگردان فرگوسن با چلسی رودررو شدند ماه سپتامبر بود. در آن بازی که مربی اسکاتلندی شیاطین سرخ «دیوانه کننده» توصیف اش کرد، منچستریونایتد 3 بر یک پیروز شد

چلسی امروز پذیرای منچستریونایتدی است که با آماری خیره کننده در بازی های خارج از خانه و با بازگشت ستاره های کلیدی اش برای شکست طلسم 10 ساله نبردن در استمفرد بریج به لندن آمده است. جدال های آبی پوشان لندن و شیاطین سرخ در سال های گذشته، نقش کیدی در تعیین قهرمان لیگ داشته اما جنگ امروز این دو تیم که 7 قهرمانی اخیر لیگ برتر را میان خودشان تقسیم کرده اند کمی با سال های قبل تفاوت دارد. 12 امتیاز اختلاف چلسی رده چهارمی با صدر جدول، حتی خوشبین ترین هواداران را هم از قهرمانی آن ناامید کرده است.

چلسی - منچستر؛طلسم 10 ساله می شکند؟

درست در سمت مقابل، یونایتد دو هفته پیش در لندن و در خانه آرسنال رقم خورده بود. سر الکس فرگوسن با اشاره به آن بازی که ۲ بر یک به سود مردان او تمام شد، گفت: «امیدوارم همان شرایطی که در بازی با آرسنال داشتیم را این بار هم در خانه چلسی داشته باشیم.»

فرگی اگرچه به تداوم رکورد فوق العاده تیمش در بازی های خارج از خانه امید دارد اما این را می داند داستان چلسی با سایر تیم هایی که پذیرایش بوده اند فرق دارد: «بازی در استمفرد بریج اصلا کار آسانی نیست. ما آنها را از سال ۲۰۰۲ در آنجا شکست نداده ایم. علاوه بر این در هفت سال گذشته آنها اصلی ترین رقیب ما برای بردن جام بوده اند. پس باید انتظار داشت که یک بازی سخت پیش روی مان باشد و این طور هم خواهد بود.»

آخرین باری که شاگردان فرگوسن با چلسی رودررو شدند ماه سپتامبر بود. در آن بازی که مربی اسکاتلندی شیاطین سرخ «دیوانه کننده» توصیف اش کرد، منچستریونایتد ۳ بر یک پیروز شد. فرگوسن بعد از آن بازی گفت که تیمش می توانسته ۲۰ بر ۱۸ بازی را ببرد اما نظر او درباره بازی امروز چیز دیگری است. او می گوید شکست دادن چلسی سخت است حتی اگر بازیکنان این تیم هنوز با بازی زیر نظر آندره ویلاس بواس عادت نکرده باشند: «بعید می دانم این بازی مثل بازی قبلی شود و به نظرم خیلی سخت تر از آن خواهد بود. شک ندارم، دفعه قبل که در اولدترافورد با هم بازی کردیم به این موضوع پی بردم که یکسری تغییرات در این چلسی نسبت به تیم های قبلی اش به وجود آمده است. وقتی یک مربی عوض می شود همیشه یکسری مشکلات پیش می آیند و تغییرات برای اینکه نتیجه بدهند به زمان نیاز دارند. او می خواهد به شیوه خودش بازی کند - هر مربی برای خودش یک فلسفه دارد و کارها را به سبک خودش انجام می دهد - و این همان چیزی است که ما در حال حاضر در چلسی می بینیم.»

از ماه جولای که آندره ویلاس بواس، جای کارلو آنچلوتی را در چلسی گرفت، آبی های لندن فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده اند. تنها موفقیتی که چلسی در این مدت به دست آورده و یونایتد از رسیدن به آن محروم مانده، صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا بوده است.

فرگوسن، امیدوارتر از قبل

منچستریونایتد، تیمی که تا الان شانس اش برای دفاع از عنوان قهرمانی در لیگ برتر به خاطر شمار بالای مصدومان کمرنگ به نظر می رسید احتمالا با بازگشت مهره های کلیدی اش دوباره جان خواهد گرفت. درست در آستانه بازی با چلسی، ستاره های مصدوم تیم ازجمله، وین رونی، اشلی یانگ، نانی و تام کلورلی برگشته اند و می توانند به یونایتد کمک کنند و بعد از یک دهه دوباره طعم برد در استمفورد بریج را بچشند.

یانگ چندین هفته به خاطر مصدومیت زانو خانه نشین بود و کلورلی هم از ماه اکتبر به دلیل آسیب دیدگی قوزک پایش مشغول استراحت بود اما حالا همگی برگشته اند تا فرگوسن امیدوارتر از قبل به نظر برسد: «این هفته کمی بهتریم... امیدواریم که رونی، نانی، یانگ و کلورولی برای قرارگرفتن در ترکیب اصلی آمادگی داشته باشند. البته احتمال اینکه تام کلورلی این بازی را از روی نیمکت تماشا کند زیاد است. در هر صورت او با ما به لندن خواهد آمد.» یکی از دغدغه های دیگر فرگوسن نداشتن دروازه بان های اصلی اش بود اما با بازگشت داوید دخه آ، خیال مربی اسکاتلندی کمی راحت شده است.

چلسی بدون مدافعان کلیدی

برخلاف منچستریونایتد که در سفر به لندن تقریبا همه ستاره هایش را با خود به همراه می برد، چلسی دو مهره کلیدی اش در خط دفاع را در اختیار نخواهد داشت. جان تری، کاپیتان و مدفاع میانی تیم که مدتی است زندگی اش تحت تاثیر حواشی اهانت نژادپرستانه قرار گرفته، به خاطر آسیب دیدگی زانویش نمی تواند چلسی را در این بازی حساس همراهی کند.

آندره ویلاس بواس درباره تری که به خاطر اهانت نژادپرستانه به آنتون فردیناند - بازیکن کوئینزپارک رنجرز - مجبور به پس دادن بازوبند کاپیتانی تیم ملی انگلیس شده، گفت: «جان تری هنوز کاپیتان ما است. او چه داخل، چه خارج از زمین یک الگوی واقعی است و نبودش برای ما سخت است.» دیگر مهره کلیدی که نبودش ممکن است به آبی های لندن ضربه بزند، دفاع چپ تیم، اشلی کول است. او به خاطر دواخطاره شدن در بازی قبلی برابر سوانسی از حضور در جدال برابر یونایتد محروم است. ویلاس بواس ادامه داد: «ما اشلی را هم در اختیار نداریم. او و تری دوتا از مهم ترین و کلیدی ترین بازیکنان ما هستند اما حالا که آنها را در اختیار نداریم نمی توانیم زانوی غم بغل بگیریم. چلسی تیمی بزرگ است و این یعنی که می توانی هر شرایط با اعتماد به نفس تیمت را به میدان بفرستی.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج